{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Mangler jeg en forstærker. {{forumTopicSubject}}

Har monteret nyt anlæg i min corolla, ny headunit (Kenwood) jbl power i front, og JBL Power 6/9 i hattehylden. Problemet er, når jeg skruer min Kenwood op på ca 22, 23 (Den går op til 35 i VOL) så begynder bassen i mine 6/9 ikke at kunne følge med, begynder at skratte. Selvom mine jbl power er opgivet til 110 WRMS, og mener kun Kenwooden yder 30 WRMS. Er det fordi at Kenwooden simpelt bare kan levere mere bas/power end mine højtalere kan klare, eller er det Kenwooden der bliver presset for meget og får bassen til at skratte.Hvis jeg havde en forstærker, kunne det være dejligt at se om det ville hjælpe på bassen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler jeg en forstærker.
  • #1   30. apr 2009 nej har nemli ingen forstærker, alt trækkes af headunit, det var bare om en forstærker kunne give mere bas, og fjerne det skratten når jeg skruer en 2/3 op på headuniten

  • #2   30. apr 2009 Dine 6/9ere skal have en forstærker, så vil du opnå en langt bedre lydkvalitet.

  • #3   30. apr 2009 Ok det var også det jeg lidt havde regnet med. Må se at få trukket kabler til en forstærker så, og se om jeg ikke kan prøve at låne en forstærker, for at hører forskellen.

  • #4   30. apr 2009 du kunne også prøve og skrue ned på gain på forstærkeren...


    du skal sætte hu helt neutralt i indstillinger..

    og forstærker skruer du ned for alt..

    så sætter du en sang i gang og skruer ca 80% op for din hu..

    gå så om til forstærker og skru op for din front og derefter din bag ... du skal skrue på forstærkeren til højtalerne frorvrænger, og så skal du skrue en lille smule ned, til det lyder rent..


  • #5   30. apr 2009 ups sorry... var sku lige for doven til at læse det hele... altså sådan skal du gøre hvis du har en forstærker og skal indstille smiley

  • #6   30. apr 2009 Jonas helt i orden, så fik jeg ogsp en lillee guide med, til når jeg får en forstærker. Har også kigget på den MDS, men tænkte på at holde det hele i JBL, selvom det nok ikke ar den store betydning...

  • #7   30. apr 2009 altså hvis du vil have ekstrem meget effekt til sub.. så køb dig en

    http://carsound.dk/produkt.asp?id=7848&pk=13&produkt=MDS_M2_-_Forst%E6rker


    den er stabil helt ned i ½ ohm...

    den rykker røv for alle pengene... kender en i carsound der kører med den og så 4 kanals udgaven af den...

    og 4 kanaleren kan trække to stk Rainbow Amboss 12" uden og svede smiley :D


  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #8   1. maj 2009 hehe, ekstremt meget effekt.... Ja der er dem der ikke har prøvet andet. Men med 1 x 40A sikring er det nok begrænset hvor ekstremt det kan blive...

  • #9   1. maj 2009 JBL Power serien er dog os bedre end MDS GP serien... Dog ikke sagt at GP serien er dårlig... For den klare sig faktisk bedre end deres TEAM serie... Men du kan hverfald ikke forvente meget fra din headunit, da den generelt kun er på cirka 10 Ampere, hvilket giver dig omkring 135 Watt at arbejde med... Som dog os skal drive hele headunitet, varme spil og lign... Skal du drive mere end standart højttalerene så skal du have dig en ekstern forstærker... !

    Jonas L... Den forstærker du linker til er KUN stabil til 2 ohm da ?... Du snakker om topmodelen fra MDS M serien som er stabil i 0,5 ohm... Dog håber jeg bestemt ikke det er en Carsoundmand der har valgt at smide 2 x Rainbow Amboss efter en 4 kanals forstærker ? smiley For så fungere øverste etage bestemt ikke...

    haha Bamse stærkt kommet... Rigtige forstærkere trækker da hverfald på den gode sidde af de 200 Ampere... !


  • #10   1. maj 2009 bamse.. haha du er sjov... vil så oplyse dig at de rent faktisk KAN levere noget... kender en der hedder carsten i carsound der kører med 2 stk selv..

    selv kører jeg med Alpine Mrp-m500 til min amboss


  • #11   1. maj 2009 Okay så tror det ender ud i en forstærker, og er nu egentligt godt tilfreds med de JBL Power, i hvert fald i forhold til JBL´s andre højtalere, syntes sku ikke de er værd at smide penge efter mere. Men deres Power serie gør det sku egentligt meget godt, havde egentligt kigget lidt på Rainbow, men da jeg aldrig havde hørt deres lyd, så ville det blive et blindkøb, og det var jeg ikke meget for. SÅ må få købt en JBL forstærker, og hvis jeg ikke syntes det hjælper, så har jeg da i hvert fald en forstærker, til en mulig sub så. smiley

  • #12   2. maj 2009 Bestemt... Evt kunne indkøb af en 5-6 kanals forstærker være endnu bedre så ;)...

  • #13   2. maj 2009 Mikkl... Du skulle tag at lytte til Rainbow først så kontra mange andre... Deres serie til 60000 kr er ikke så imponerede som man ville regne med kontra nogle sæt til den halve pris... !

  • #14   2. maj 2009 Tro mig der er mere forskel på de dyre sæt ind hva du lige regner med !... Men alt skal jo tages med smag og behag... !

  • #15   2. maj 2009 hver sæt spiller jo "perfekt" på sin måde skal du tænke på... Så er det bar hvem der rammer folks smag mest... os selvom det er ude i maginaler tiltider..

  • #16   2. maj 2009 lige præcist ;)...

  • #17   3. maj 2009 Så fik jeg bestilt en 4 kanals forstærker som skal trække mine højtalere. Men så kommer måske et dumt spørgsmål, min headunit har 3 udgange: FRONT/REAR/SUB, hvilken skal jeg vælge til at tilslutte forstærkeren...

  • #18   3. maj 2009 Så fik jeg bestilt en 4 kanals forstærker som skal trække mine højtalere. Men så kommer måske et dumt spørgsmål, min headunit har 3 udgange: FRONT/REAR/SUB, hvilken skal jeg vælge til at tilslutte forstærkeren...

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #19   3. maj 2009 Jonas L

    Ja, fis og ballade er jo altid sjovt, men prøver da at være alvorlig når jeg kigger på den 40A sikring i den forstærker.....

    Den kan på ingen måde yde mere end 480 WRMS og selv det er næsten en umulighed. Og 4-500 WRMS er jo ikke syg effekt i dag, måske derfor at han din kammi har 2 af dem ......


  • #20   3. maj 2009 han kører med en af dem til 2 stk Amboss 12"


    og der er rigeligt med effekt til dem ..

    sorry.

    siger bar hva jeg ved og hva jeg har fået og vide


  • #21   4. maj 2009 De spiller jo de Amboss vel... men Rigeligt med effekt får de ikke... Han skal faktisk levere over 1200 Watt Cirka RMS før de får hva de skal have...

    Alle enheder og forstærkere kan spille sammen tildels... Men der findes optimale løsninger som gør at man får det dobbelte ud af sit system... Som det skal siges " Gør det ordentligt første gang"..


  • #22   5. maj 2009 jaja sig hva i vil smiley som sagt ! ! ! ! !

    og hør nu efter denne gang...


    jeg siger hva jeg har fået og vide og hørt af en der arbejder i carsound...


    det er det eneste...



  • #23   5. maj 2009 slap da af squirrel...

    du er så dygtig =)


Kommentér på:
Mangler jeg en forstærker.

Annonce