{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

God HU + højttalere? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg skal lige have lidt musik i min Corsa B, og skal derfor lige til at bestille en ny HU, men vil gerne lige være sikker på at den er god inden jeg bestiller:
Pioneer DEH-P4100SD Autoradio
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7726&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P4100SD_Autoradio

Sammen med den vil jeg bruge de originale højttalere i fordørene samt købe det her sæt til at smække i hattehylden:
MDS FCS525v2
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7699&pk=&produkt=MDS_FCS525v2_-_13cm_H%F8jttaler_m._l%F8s_diskant

Kan HU'en trække de højttalere uden anden forstærker?
Er den god den HU?

Og er det muligt senere at sætte to forstærkere til den?

På forhånd tak drenge smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God HU + højttalere?
  • #1   4. maj 2009 jeg ville helt klart gøre det anderledes.

hvis jeg køber det der... skal du sætte de nye højtalere foran.. og smide det andet lort ud...

senere... skal du købe forstærkere også kan du tænke på højtalere bagi.. og bas..

det bedste sæt skal sku være foran...

før det skal du sku ikke...

• #2   4. maj 2009 Problemet er at de højttalere der er bagi er simpelthen så lousy, den ene virker ikke (hari kke gidet tjekke om det bare er en ledning eller hvad det er) men derudover spiller de bare grimt.. dem foran kan spille lidt (ikke godt) men bedre end bagi..

Problemet er også at jeg ikke er klar over hvilken størrelse højttalere det er der sidder foran, man kan selvfølgelig finde ud af det, men jeg vil da også mere at man for mere lyd ud af et komponent sæt, end coaxial (som jeg går ud fra at der skal være i dørene)

• #3   4. maj 2009 du kan da bare installere et kombo sæt foran?? selvom der sidder coax i normalt??? det er da det man normalt gør..

hmm.. altså hvis du vil skifte dem bagved os.. så burde du købe 2 sæt.. et foran og et bagved..

du burde ikke opgradere bagved og bruge std foran.. det kommer til at lyde mærkeligt.. ved mindre de højtalere der er foran self ikke er std...

og den pioneer har udgang til forstærkere...

• #4   4. maj 2009 ville klart vælge en bedre HU og så skifte højtalerne ud foran i stedet for bag i du sidder jo foran så det er der det er vigtigst med den gode lyd.

• #5   4. maj 2009 Hmm okay..

Jeg er rimelig sikker på det er de originale højttalere der er i foran..

Hvordan smider man et komponent sæt i døren?

Uden at vide det, går jeg ud fra at en corsa som std. har en 5,25" coax enhed i døren, dvs. ophænget til højttaleren også er den størrelse, skal jeg så købe det andet sæt som har den størrelse enheder, og så bare lægge diskanten inde i døren eller hvordan? smiley

• #6   4. maj 2009 Okay Daniel, hvad er der da galt med den HU der..

Beløbet skulle helst ligge deromkring, og det skal være muligt at sætte sin ipod til den.. nogen bedre forslag, og hvad gør at den der HU er dårlig?

• #7   4. maj 2009 nej du skruer diskante fast enten oppe ved Astolpen... eller oppe ved sidespejls adapteren.. intet problem.. det gør alle da :)...

hvis du har plads ligger du så delefilteret inde i døren... ved højtaleren..

så du skal bare har et 5,25 kombo sæt.. også er det det :)...

• #8   4. maj 2009 ville ofre lidt mere på en større model HU da den kun har en udgang til forstærker og det er min egen mening ikke nok hvis du senere vil ha forstærker i. og for det andet er forstærker delen i de små pioneer heller ikke så god som i de større modeller. så hvis du vil trække højtalere med den er den ikke lige den bedste model..

• #9   4. maj 2009 Hmm okay, jamen jeg siger mange tak, fordi så er det nok det jeg gør i stedet for:)

men hvordan med den HU der... er den god nok... nu skulle Daniel jo lige blande sig og fortælle mig det værste ;);)

• #10   4. maj 2009 Hmm okay Daniel.. ville du have noget imod at smide et link til en model som er bedre, men som helst ikke er vildt dyr..?

Tænkte lige på, nu siger Johan B at diskanten skal skrues fast ved Astolpen eller sidespejlet.. skal jeg så lave et lille hul i døren eller hvordan..? (kan ikke lige se for mig hvordan den skal sidde deroppe)

• #11   4. maj 2009 jesper der er 1000 meninger og holdninger om dette. men jeg siger det for dit eget bedste og du vil ikke fortryde og ha brugt det lidt mere på en bedre HU..

• #12   4. maj 2009 der følger en lille holder med til alle sæt.... som diskanten kan sidde i..

men ja.. du skal sætte en skrue i den... også kan du "klikke" diskanten på ...

men self kræver det en lille skrue... men det kommer du sku ikke udenom ;)...

• #13   4. maj 2009 jesper P

Diskanten, kan jo evt også sidde på instumentbordet......(evt med dobbeltklæbende tape)

• #14   4. maj 2009 hehe Johan, nu mente jeg ikke til beslaget af skruen, men om jeg skal lave et hul inde i døren som diskanten skal spille ud af, eller om diskanten bare skal hænge inde i bilen smiley

Daniel I know, jeg er skam helt med på hvad du mener, men da jeg ikke skal have det største anlæg og ikke har voldsomt mange penge, vil jeg meget gerne holde det på et lavt budget..

Kan der købes nogen til de omkring 1600 kr som er bedre, en sjat ekstra vil nok ikke betyde noget?

• #15   4. maj 2009 dette er en del bedre HU.

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7796&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P5100UB_Autoradio

du kan trække kablerne igemmen dine kabel skjulere der sidder i døren eller ligge den ved siden af du kan også vælge og lave et nyt lille hul til den nye ledninger som mange gør. ledningen til diskanten kan du gemme ind ved gummi listen langs døren om til stolpen den er meget tynd så er nem og gemme..

du vil klart få den bedste lyd ved og flytte/sidde den der..

• #16   4. maj 2009 mange spare det forkerte steder og så kan de ærge sig bagefter over de ikke brugt de 2-300 mere..

• #17   4. maj 2009 Okay Daniel mange tak... mener du at den HU der er de ekstra 400 kr. hver, og ikke kun det værd hvis jeg smider 3 forstærkere på (fordi det skal jeg aldrig have, jeg får højst 1)

• #18   4. maj 2009 nååh... ok... altså som udgangspunkt er den nemmeste måde at gøre det på..

at bruge den lille holder der høre med.. også sidder den helt fast... andre måder skal man jo ud i noget lidt mere custom....

hvis du vil ha en pioneer er det denne vil jeg mene.. der er min. http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7796&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P5100UB_Autoradio

det kan gøres billigere med andet mærke.. og ringere design..

• #19   4. maj 2009 haha.. daniel kom først smiley

• #20   4. maj 2009 den er uden tvivl bedre og på mere end et punkt.. som sagt kan det gøres billigere med så går det ud over design funktioner eller lyden og det er du ikke intraseret i..

• #21   4. maj 2009 okay, jamen jeg siger rigtig mange gange tak drenge..

Jeg vil lige gå ud og måle hvilken størrelse enheder der sidder i døren nu, bare lige for at jeg bestiller det rigtige, og så tager jeg nok den anden Pioneer der i stedet smiley

Hvis enhederne i døren ikke er 5,25" går jeg amok nu smiley

• #22   4. maj 2009 held og lykke med det. du er velkommen til og skrive og spørge en anden gang hvis det er..

• #23   4. maj 2009 Forresten hvad er det blå stik til bagpå den.. sad lige og kiggede billederne, og mindes da ikke jeg har sådan et inde i bilen nu..

• #24   4. maj 2009 hehe.. du har jo ikke bestil endnu ;)...

alle sæt fås jo normalt i 4", 5,25" og 6½"... så det er normalt ligemeget hvis det bare er en af dem ;)...

• #25   4. maj 2009 Ah okay.. super smiley

• #26   4. maj 2009 Undrer mig faktisk lidt over at bagenden på det billede slet ikke ligner de stik jeg har i bilen.. jeg har sådan et "dobbeltstik" hvor der i hvert stik er 8 huller, 4 i hver række, så der i det hele er 16.. går ud fra det er et ISO, men det ser da ikke ud til at passe i den på billedet (medmindre der følger noget bagpanel med som gør at det passer)

• #27   4. maj 2009 der høre da normalt et nyt iso stik med???

så det passer??

hehe. største problem er det med hvilken farve der passer til hvad ;)..

hvis du er i tvivl så ring til carsound eller få dem til det for 500 kr..

• #28   4. maj 2009 nu bliver jeg helt bange smiley

kan der ske noget ved at smække det forkert sammen..? smiley

• #29   4. maj 2009 hmm....det virker self ikke..

hvis man dummer sig rigtig meget kan der nok godt...

men er mere.. strøm, stel, remote som er vigtige... så er der en til antenene.. evt antenne motor... også 4 til højtalere....

det er strømstikket der er værst... men det hele står i manualen til den..

men altså.. hvis du er total på bar bund.. så betal dig fra det... eller få en ven til det.. hvis man ved hvordan.. er det sku intet problem..

• #30   4. maj 2009 Hehe, jeg er rimelig på bar bund, men jeg plejer at være god til at sætte mig ind i ting, og det er MEGET sjældent jeg betaler mig fra noget smiley

Lige en ting, nu var jeg ude og måle på den enhed der sidder i døren, og den er 15 cm i diameter fra den ene enhedsside til den anden enhedsside... og det passer jo ikke rigtigt med hverken 5,25" eller 6,5".. så hvad fanden er det? smiley

• #31   4. maj 2009 er det præcis 15 cm hele vejen rundt???

så er det en 6"... så skal du nok have en adapterplade hos carsound.. er rimelig billige.. som så laver det om til et 5,25.... det er det nemmeste..

da det er et helvede at finde 6" højtalere...

• #32   4. maj 2009 men altså..

står der ikke noget på højtaleren??

så skal du følge der der står på dem.. fordi at det kan være lidt mærkeligt hvor man måler fra og til..

• #33   4. maj 2009 Der står ikke noget på fronten af højttaleren i hvert fald.. men jeg kigger lige lidt mere på det..

• #34   4. maj 2009 det står tit på magneten bagpå.. prøv at skru den af og kig..

ellers så er den eneste udvej en adapterplade.. mener de koster 299.. og er bil bestemt.. dvs de er lavet præcis til din bil..

• #35   4. maj 2009 okay, det var da kedeligt hvis jeg skal ud og bruge så mange penge på noget så lige gyldigt smiley

Kommentér på:
God HU + højttalere?

Annonce