{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

HJÆLP TIL GENERATOR STØJ!!!!!! {{forumTopicSubject}}

VÆR VENLIG AT LÆSE DET HELE FØR DER BLIVER GIVET KOMMENTARER!!

Nu er jeg snart ved at være GODT træt af det her!!!!!!!!!!!!!!!
Har i HAMMER lang tid nu forsøgt at få mit anlæg til at spille ordenligt UDEN generator-støj!!! Og jeg har prøvet ALT!! Virkelig ALT!!!!! Har 2 front højtalere fra JBL, 2 baghøjtalere af Pioneer´s bedste, En Pioneer headunit til 3500, en DHB forstærker og EarthQuake subb og bruger kun kvali. kabler såsom caliber og Earthquake til stel og plus! Jeg og mine venner har gang på gang måtte rode med det hér LORT uden at kunne få denne hyletone væk! Den er blevet svagere men den ER der stadig og det irreterer mig grænseløst!
I mandags var jeg så forbi auto hi-fi og smide en tusse på bordet for at gad at prøve at om-installerer HELE skidtet! Og det er blevet NØJAGTIG til det samme som det var før! "Hans" svar var at han ikke kunne gøre andet og at jeg ikke ville kunne slippe af med den sidste hyletone der er...! Kan dette virkelig passe!!?? Mit stel-kabel er UNDER en halv meter lang og sidder i et hul som jeg selv har boret i bagage-rummet og slebet "hvilket skulle være den BEDSTE stel" og + kablet kommer på INGEN måde i kontakt med nogen som helst phonokabler...!
Og har også prøvet med støjfiltrer!

Hvad skér der?????!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL GENERATOR STØJ!!!!!!
  • #1   7. jul 2005 Prøv at skrue lidt ned for forstærkeren...

  • #2   7. jul 2005 Hvordan er ledningerne til din Radio? Hvis de er noget hø, så nytter det ikke noget at kigge i den forkerte ende af bilen... Det kan være dine Phono krydser noget af ledningsnettet helt oppe omkring radion... Der skal ikke meget til!

  • #3   7. jul 2005 Og der er ingen grund til at råbe... (capslock)

  • #4   7. jul 2005 Har også sikret mig at det foran ved min head-unit er i orden..! Har lige ligget og rodet med det hér for 15min siden igen!! Men det er som om der bare INTET er at gøre!??

  • #5   7. jul 2005 Sorry med "capslock"... Er bare mega træt af det her! Har brugt så mange penge på det her skidt og der er bare intet der vil hjælpe......!

  • #6   7. jul 2005 Ja ja, men det er jo ikke nødvendigvis vores skyld....

    Der er faktisk nogen generatorer som kan støje så meget at du hele tiden vil ku høre det...

    Havde samme problem i min Ignis med støjen... Da jeg så fandt en bedre og dyrere generator med bedre stel forbindelse fra generator til stel/minus så var problemet løst...

    Men mener også Phoenix Gold sælger et speciel filter som skal imellem ledningen fra generator til batteri, og den skulle ku klare den smule der er tilbage...


  • #7   7. jul 2005 check dine stel forbindelser, det kan være noget lorte stel et sted... en tommelfinger regel er at din stel på forstærkeren SKAL være minimum ligeså tyk som din plus...helst tykkere

    og så check, om dine signal kabler krydser noget strøm eller stel, og at de er placeret ordentligt....


  • #8   7. jul 2005 strøm i den ene side, og signalkabel i den anden

  • #9   7. jul 2005 det kan også i nogle tilfælde være radioen der er beskadiget (det er blandt andet det jeg kører rundt med lige p.t) og ja..forstærkeren...men det er som regel noget stel, eller noget strøm der er et sted det ikke skal være..:)...hvis alle kabler er iorden, så skal enhederne checkes igennem

  • #10   7. jul 2005 og hvis det fejler, støjfilter...og hvis det fejler..så tag en stor mukkert, og smadr hele lortet, og køb noget nyt smiley

  • #11   7. jul 2005 Årh crap..... NU har du stillet spørgsmålet flere steder.... Find selv mit svar!

  • #12   7. jul 2005 Hvad er det lige der sker for dig - hvor mange forskellige steder har du fyret dit spørgsmål ?!
    Nu har jeg indtil videre set det 3 steder....


  • #13   7. jul 2005 Hvis du kommer fra det sydjyske eller overvejer en tur her ned kan jeg godt kigge på det for dig...

  • #14   7. jul 2005 Okay morten. Nu lytter du lige med her.

    Først så prøver du alt det her. Flytte rundt på kablerne, strøm i den ene side, signal i den anden, stel på radio, stel på forstærker, og stel på batteri. Stel er det allervigtigste i dit anlæg. Hellere 27 stel ledninger for meget end 1 for lidt. Det er extrem vigtigt at din stelforbindelse er sat ordentligt fast til karrossen. At skrue den fast duer ikke i længden. Den skal BOLTES fast. (Husk det skal være til ren metal på karossen.)
    Prøv også at låne din kammis headunit og se om der stadig er generator støj. Hvis der er det så prøv uden forstærker og lad headuniten drive højttalerne.

    Hvis der stadig er støj når du har prøvet alt ovenstående (hvilket du nok allerede har) så er der lidt flere ting at leje med.

    Bla. dine tændkabler. I gamle dage var det meget alm. med støj pga. at tændkablerne ikke var afskærmet. De har faktisk utroligt meget at sige, så prøv med nogle nye, eller nogen du lige låner hurtigt.

    Hvad for nogle tændrør kører du med? (Ja det er et seriøst spørgsmål.)


  • #15   7. jul 2005 (kan forresten godt li alle de gode foreslag der kommer har sku aldrig haft problemer med støj og har sku rette MÁNGE fejl ved andres systemer)

  • #16   7. jul 2005 Hej morten, det er en DHD forstærker du har smiley

  • #17   7. jul 2005 Hehe søren.

    Jeg har heller aldrig haft generator støj, selv om jeg har lavet anlæg i 5 af mine biler. Det gælder bare om at lave det ordentligt fra starten af.

    Men man kan self. også være uheldig som Morten L.


  • #18   7. jul 2005 hey... monter en støj kondensator... den koster 400 bobs.... http://www.lfaudio.dk/tilbehor/powercaps.shtml hos lf audio

  • #19   7. jul 2005 KØB DOG STØJ FILTER ! ! ! det er intet med forstærkeren at gøre...
    jeg fik det at vide sådan her.... jo mere teknik, sædevarme, servo, el ruder osv. jo større er chancen for støj...
    jeg købte støjfilter... 1 stk pr. phonokabel til 200 kr. stykket... og det virker !


  • #20   7. jul 2005 Christian: Han skriver han har prøvet støjfilter!?

  • #21   7. jul 2005 Jimmy P
    tja ved jeg sku ikke mange gange gælder det bare om at tænke sig om inden man køber ind man skal jo ikke tro på alt hvad de smarte sælger fortælle VEL....

    f.eks. har købt nogle dobbelt skærmet phone kabler til min slæde gave lidt under 15kr pr. meteren (nettopris) og de slå ALT hvad jeg har haft på trods af jeg har haft nogle MEGET dyre kabler...
    sååå bare man tænker sig lidt om og ikke tro på alt hvad folk fortæller en


  • #22   7. jul 2005 Jimmy P
    lige en ting mere hmmm det ser jo ikke lige frem ud til du har MONSTER meget ice i din bil så er risikoen jo også mindre for støj smiley


  • #23   7. jul 2005 har du prøvet at rykke lidt rundt med dine phonokabler?? Altså der var der er samlinger? Jeg havde generatorstøj på et tidspunkt, men problemet kom og gik... så fandt jeg ud af, at det var en af samlingerne som ikke var så sprød... Og nu er problemet væk...

  • #24   7. jul 2005 Læs nu hvad jeg skriver! >Christian>
    Har prøvet med støjfilter!
    Og jo jeg ved godt at + skal ligge i venstre side med remoten og phono i højre og de rører ikke hinande!!
    Og min headunit er lige kommet fra rep så den skulle intet fejle og min forstærker er også helt ny!


  • #25   7. jul 2005 hvor satte du støjfiltetr oppe ved headunit´en eller ved forstærkern??

  • #26   7. jul 2005 jeg havde samme problem i min golf så fik jeg bare et filter fra Thansen til 98 kr og det har virket helt fint

Kommentér på:
HJÆLP TIL GENERATOR STØJ!!!!!!

Annonce