{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Sætte aktiv sub til orignal anlæg HELP {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Jeg har en skøn Seat Leon fra 2001 og der er sku et ret iorden anlæg i. Det spiller super fint meeen det kunne godt bruge lidt mere bassbund. Jeg har derfor fundet et par aktive subs som jeg godt kunne tænke mig at smide i. Skal lige siges at jeg ikke går specielt meget op i det men vil somsagt bare godt ha liiiidt mere dybdte når jeg hører radio og lidt cd i dytten.

MEN nu kommer mit spørgsmål så, kan jeg overhoved sætte en aktiv sub til et standard anlæg og hvad skal jeg gøre for at se om jeg kan?? Nogle der kan hjælpe??

Ydermere har jeg kig på disse to subs hvilken en af dem ville i vælge.
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=698686

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=769997

På forhånd mange tak.

PS. Det skal lige siges at der er trukket strøm osv fra et gammelt anlæg i bilen, men det var med et uorginalt anlæg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætte aktiv sub til orignal anlæg HELP
  • #1   20. maj 2009 Jeg ville nok vælge den der Alpine sub. smiley
    Du skal bruge en hi low converter (linje converter) for at lave dine højttaler-ledninger om til phono kabler.

• #2   20. maj 2009 Tror du den alpine spiller ok? Jeg aner generalt ikke skide meget om de der slimline subs.

Nu snakker du så lidt i koder her.. en hi low converter.. Hvor finder jeg sådan en henne?? smiley

• #3   20. maj 2009 carsound eller thansen. smiley

Jeg tror den spiller ganske udmærket, men det er jo kun en 8" så det er ikke den dybeste lyd man får. Det gør man vidst generelt ikke i aktive subs til ikke alt for dyre penge.

• #4   20. maj 2009 Ja men har heller ikke brug for det helt vilde og så er det jo lækkert den intet fylder.. Men hvad med den anden er det noget skrammel tror du?

Anyway har lige snakket med Seat de siger at jeg ingen linie udgang har til sådan en sub. Men er det det den hi low converter gør? smiley

• #5   20. maj 2009 Den anden sub er gammel og stor og ikke så pæn. Det er dit valg, jeg vil bare hellere ha Alpine. smiley hehe..

Ja det er det den converter gør.

• #6   20. maj 2009 Ok har lige snakket med tsvansen de skal ha 99 kr for sådan en satan. Så håber jeg sku det virker.. Ham nede ved seat var helt afvisende for at det overhoved kunne lade sig gøre at sætte en aktiv sub til det anlæg..

• #7   20. maj 2009 ChrK - Det kan du sagtens.

Jeg fandt et gammelt ISO stik til min som jeg byggede om fordi jeg ikke ville klippe i bilens ledninger. Jeg brugte også sådan en fra Tsvansen til 99,-

Lyden må dog påregnes at blive forringet en smule da løsningen ikke er optimal.

Du kan også købe et løst ISO stik til din bil i Thansen. Det skal bare være det til højtalerudgangene og så med løse ledninger.

Kommentér på:
Sætte aktiv sub til orignal anlæg HELP

Annonce