Sætte aktiv sub til orignal anlæg HELP {{forumTopicSubject}}
Hej drenge
Jeg har en skøn Seat Leon fra 2001 og der er sku et ret iorden anlæg i. Det spiller super fint meeen det kunne godt bruge lidt mere bassbund. Jeg har derfor fundet et par aktive subs som jeg godt kunne tænke mig at smide i. Skal lige siges at jeg ikke går specielt meget op i det men vil somsagt bare godt ha liiiidt mere dybdte når jeg hører radio og lidt cd i dytten.
MEN nu kommer mit spørgsmål så, kan jeg overhoved sætte en aktiv sub til et standard anlæg og hvad skal jeg gøre for at se om jeg kan?? Nogle der kan hjælpe??
Ydermere har jeg kig på disse to subs hvilken en af dem ville i vælge.
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=698686
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=769997
På forhånd mange tak.
PS. Det skal lige siges at der er trukket strøm osv fra et gammelt anlæg i bilen, men det var med et uorginalt anlæg.
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 653
Du skal bruge en hi low converter (linje converter) for at lave dine højttaler-ledninger om til phono kabler.
apr 2003
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 216 Svar: 1.808
Nu snakker du så lidt i koder her.. en hi low converter.. Hvor finder jeg sådan en henne??
mar 2007
Jeg tror den spiller ganske udmærket, men det er jo kun en 8" så det er ikke den dybeste lyd man får. Det gør man vidst generelt ikke i aktive subs til ikke alt for dyre penge.
apr 2003
Anyway har lige snakket med Seat de siger at jeg ingen linie udgang har til sådan en sub. Men er det det den hi low converter gør?
mar 2007
Ja det er det den converter gør.
apr 2003
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Jeg fandt et gammelt ISO stik til min som jeg byggede om fordi jeg ikke ville klippe i bilens ledninger. Jeg brugte også sådan en fra Tsvansen til 99,-
Lyden må dog påregnes at blive forringet en smule da løsningen ikke er optimal.
Du kan også købe et løst ISO stik til din bil i Thansen. Det skal bare være det til højtalerudgangene og så med løse ledninger.
Sætte aktiv sub til orignal anlæg HELP