{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Hjælp til sammensætning af anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej
Kunne godt bruge lidt hjælp til sammensætningen af et anlæg.
Det skal laves i en 5 dørs Carina E.
Regner med at ville bruge omkring 8000 + -
Har regnet med at der skal en 10" subwoofer
et sæt højtaler i fordøren og et sæt omme bagi. Så er det bare om man skal have højtaler med løs eller indbygget diskant.
Selfølgelig også en afspiller
Men skal man vælge en forstærker hvor både subwoofer og højtalerne kan være i, eller skal man vælge 2 forstærkerer hvor den ene er til subwoofer og den anden til højtalerne.
Håber i kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til sammensætning af anlæg
  • #1   25. maj 2009 Jeg ville helt klart vælge højtaler med løs diskant (tweetere) da det giver meget bedre lyd. jeg ville også købe 2 forstærkere som du selv foreslår en til højtalere og en til subben så den kan yde max..

• #2   25. maj 2009 Ja. Men er det til at sætte diskanter op, uden at skulle til at skære i bilen, eller skulle til at i gang med glasfiber?
    Ville du sætte kondensatorer til forstærkerne, eller er det kun nødvendigt at sætte en kondensator til forstærkeren der træker subwoofern?

• #3   25. maj 2009 Du skal bar i første omgang opgradere dine stelforbindelser... så er kondensator ikke et "MUST"... Og evt vælg det højttalersæt bagi fra... og ofre lidt mere på fronten... Et "RIGTIGT" anlæg spiller kun på fronten, grundet stereobilledet bliver ødelagt ved at smide højttalere bagi...

• #4   25. maj 2009 Hmmm okay. Evt nogle gode steder man kan trække gode stelforbindelser, og hvordan finder man ud af hvilke kabler man skal have, og hvilken tykkelse de skal have?
    Men hvis man ikke har nogle højtaler omme bagi, og man har nogle med, så kommer de vel kun til at høre bassen?
    Er ikke lige så meget inde i anlæg og lydbilledr, men vil lige prøve at få lidt styr på det, inde jeg offerer penge på anlæg.

• #5   25. maj 2009 Kommer helt an på hvilket udstyr du søger ;)...

• #6   25. maj 2009 Altså uden at sige for meget... Høre du musik for dine kammerater eller for dig ? :D....

• #7   25. maj 2009 Hehe ja du siger noget smiley

• #8   25. maj 2009 Men hvilke mærker ville du gå efter. MDS, Rainbow, JBL eller Alpine?

• #9   25. maj 2009 Eton EC 500.4 til at drive systemet... 2500 kr

En Pioneer DEH5100, UB7000 eller evt en brugt P88'er... (Klart at foretrække) 1500-2000 kr

Til fronten ville Peerless Def sættet, Rainbow SLX, Pioneer TS-ECi eller måske Eton sættene som jeg dog ikke har hørt... 1300-1800 kr...

Sub ville være Peerless XXLS 10" el. 12" da forstærkeren kan kontrollere dem og at den spiller rigtigt fornuftigt for de 1200 kr...

Sammenlagt vil det blive omkring de 7500-9000kr med kabler... Nok noget af det mere fornuftige jeg ville sætte penge i... Dog kan vi ikke sige dig præcist hva du skal købe... Du må ud og lytte lidt... !

• #10   25. maj 2009 Okay tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Hjælp til sammensætning af anlæg

Annonce