{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Mine subs slår fra med høj lyd. {{forumTopicSubject}}

Hej, har sat mit anlæg i min opel.
Når jeg skruer op over 20 slår de 2 subs fra, og kan så skrue ned igen og så kommer den igen.
Det er somom den ikke kan følge med, engang imellem piver den også lidt. + Den bliver rigtig rigtig varm forstærkeren.

Har prøvet med nyt batteri, forskellige stel på 50 cm. osv.

Mine subs er med dobbelsvngpole hver, og har sat den op på denne måde som er i midten, som jeg fik afvide herinde.
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp?submitted=true&woofer_qty=2&woofer_imp=3


Link til sub: http://www.autohifi.dk/shop/Details.asp?ProductID=530
Link til forstærker: http://www.autohifi.dk/shop/Details.asp?ProductID=50


Håber på at få noget seriøst hjælp da jeg har prøvet alt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine subs slår fra med høj lyd.
  • #3   27. jun 2009 Nej.

  • #4   27. jun 2009 Kunne godt lyde som om du har fået dem forbundet i for lav ohm alligevel. Har du dobbelttjekket at du har lavede kablingen til 2 ohm? og selvom den forstærker muligvis er stabil i 2 ohm brokoblet har du tjekket manualen?

    De tegn med med meget varme samt at den slår fra, tyder nemlig på at din forstærker ikke kan følge med ned i belastningen.


  • #5   27. jun 2009 Har brugt Wiring option 2

  • #6   27. jun 2009 En forstærker er designet, til at levere den maksimale effekt i en bestemt belastning. Hvis man belaster forstærkeren hårdere end den er bygget til, risikere man at den brænder af - og at garantien ikke dækker. Når du sætter din subwoofer til din forstærker, er det vigtigt at du gør det rigtigt, så du undgår at ødelægge forstærkeren.

    Når man brokobler to kanaler på en forstærker, bruger man + fra den ene kanal og - fra den anden kanal (læs manualen, for at se hvordan du gør med DIN forstærker). Hvis du sætter en 4 ohm bas på en forstærker der er brokoblet, tror hver kanal at den bliver belastet dobbelt så hårdt. Altså vil hver kanal på en brokoblet forstærken tro, at den kører i 2 ohm hvis du sætter en 4 ohm enhed til.

    Hvis der på en forstærker står at den er stabil i 2 ohm, er det altid - hvis ikke andet er tydeligt nævnt - hver enkelt kanal, og ikke den belastning, den kan tåle brokoblet !

    For at gøre en lang historie kort, kan man sige at når du brokobler 2 kanaler, så kan du kun belaste dem halvt så hårdt, som hvis du kører dem enkeltvis.

    Det er også derfor man ved en brokobling får mere effekt, end kun
    effekten af de 2 kanaler lagt sammen i samme impedans - effekten i
    4 ohm brokoblet er det samme, som effekten på hver kanal i 2 ohm lagt sammen.

    Hvis du sætter en 4 ohm subwoofer på en brokoblet forstærker, får du ikke kun 4 ohm effekten fra hver kanal, men 2 ohm effekten fra hver kanal, fordi forstærkeren "tror" hver kanal bliver belastet dobbelt så hårdt som den faktiske impedans du belaster den med

    Hvis du har flere subwoofere, skal du først regne den samlede impedans ud, inden du tilslutter dem din forstærker.
    Det er vigtigt, at du ikke kommer under den anbefalde impedans, da du risikerer at ødelægge forstærkeren - og der er ingen garanti som dækker, hvis man overbelaster forstærkeren.

    Hvis du har én bass med 2x2 ohm spoler, kan du ende i 4 ohm (fig.1) eller 1 ohm (fig.2), er din bass derimod med 2x4 ohm spoler kan du ende i 8 ohm (fig.1) eller i 2 ohm (fig.2).

    Hvis du har 2 basser med 2x2 ohm spoler, kan du ende i 2 Ohm (fig.3) eller 0.5 ohm (fig.4) hvis du bruger begge spoler. Hvis din forstærker er stabil i 4 ohm, skal du vælge 8 ohm løsningen. Eller du kan vælge at sætte en bas - med spolerne i serie til 4 ohm - på hver kanal. Belastningen forstærkeren ser, vil være dem samme i 4 ohm stereo, som i 8 ohm brokoblet.
    Læs mere på www.autohifi.dk under monteringshjælp.

    Under Subwoofere, finder du vores udvalg af subwoofere.
    Nogle er 4 ohm, andre 2x4 ohm, og nogle er med 2x2 ohm svingspole.

    De forstærkere du har set på de foregående sider, har forskellige
    opgivelser for, hvor langt ned i impedans du kan belaste dem.
    Når du kobler din subwoofer(e) til din forstærker, er det vigtigt at du ved hvor langt ned i impedans forstærkeren er stabil.



    klik ind på www.autohifi.dk under monteringshjælp og vælg linket : Ohm - Hvem er det


  • #7   27. jun 2009 Philip>> hvorfor bruger du ikke den vejledning som er beregnet til dine subs? den man får i dansk autohifi? den anden du har der er med andre tilsutninger end de anbefaler i butikken..

  • #8   27. jun 2009 Cazper P - Har ikkke fået nogen vejledning på mine subs? Fik kun dem!!!

  • #9   28. jun 2009 klik ind på www.autohifi.dk og klik på linket monteringshjælp og så vælg linke ohm - hvem er det... der står den tekst jeg skrev tidligere.. OG der er et diagram over hvordan du skal slutte dine enheder korret til.. men det er altså også vigtigt når du har sådan to kraftkarle til at leverer tryk at du har en forstærker der kan lever kraft nok... og endnu vigtigere er det at ha strøm nok til forstærkeren og subs.. har du kondensator(e) i bilen? og har du opgraderet batteriet? for hvis de ikke får strøm nok risikerer du at enhederne brænder af.

  • #10   28. jun 2009 Er ikke den skarpeste til det anlæg, så hvilket diagram vil du synes jeg skal gå efter???
    Og jeg har prøvet med et helt nyt batteri, men det var det samme som det jeg har på i forvejen. Har ingen kondensator i bilen.


  • #11   28. jun 2009 jeg er heller ikke expert.. men kan da lidt.. jeg ville slutte dem til i 4 ohm. (fig.1) da det er det jeg kan læse mig frem til at din forstærker er stabil i.

    ellers skal du ha en anden forstærker der er stabil helt ned i 1 ohm.

    og det er ikke bare nok med et nyt batteri, du skal ha et specielt gel batteri, eller et batteri der er designet til kraftige afladninger, da bassen kræver meget strøm hver gang den slår (det kan almindelige batterier som regel ikke levere. et autostereo batteri koster 1800 kr hos dansk autohifi. men det er også vigtigt når du har de basser at du har kondensatorer.. min. 1 farad pr. 1000 watt rms..

    jeg har selv to 12" db warrior i bagagerummet og måtte købe en digital monoblok forstærker på 1500 watt rms så de fik strøm nok. udover det har jeg to kondensatorer på 1 farad hver (dvs. 2 farad ialt) og så har jeg sat et specielt batteri i.

    MAXXIMA_900DC Bil Batteri

    Batteriet med maksimale dybdeudladningsegenskaber, Kapacitet: 95 Ah, Kortslutnings niveau 900A, Kuldestartstrøm: 900 EN, 12 Volt. Dimensioner 258 x 173 x 205 mm Fås i flere modeller

    Pris: DKK 1.699,00 ( )
    Vægt: 28 kg


    forstærker:
    http://carfishop.dk/product_info.php?cPath=1051_1065&products_id=324

    kondensator x 2:
    http://importas.dk/shop/catalog/product_info.php?cPath=33_37&products_id=89&osCsid=d18cef348048b0a6b51ec09f675e9d20


  • #12   28. jun 2009 Kan ikke forstå hvorfor jeg skal have et andet batteri? Min ven kører med 2 x 1000 w subs og en 800 w mono blok og det kører fint, uden kondensator eller andet batteri?



  • #13   28. jun 2009 hvad er det for nogle basser? og der er altså stor forskel på 1000 watt.. og 1000 watt rms.. men dine er jo på 1400 watt rms PR.STK.. det er 2800 watt rms ialt... det er altså seriøst meget strøm de bruger... jeg troede heller ikke at det var nødvendigt med extra batteri og kondensator.. indtil jeg fandt ud af at jeg risikerede at brænde det hele af.. og så skal man bare ud og købe nyt... det er der jo ikke nogen der gider... så hellere ha det rigtige udstyr der kan holde til det... og da din forstærker bliver så varm at den slår fra er det fordi dine enheder hiver alt strøm ud af forstærkeren... lyset i forlygterne blinker garanteret også når du spiller... ik??

  • #14   28. jun 2009 Nej hans er 1000w rms pr styk.

    og har ikke set det med lygten.


  • #15   28. jun 2009 nej okay... du bestemmer jo også selv hvad du vil gøre med dine enheder... men jeg vil anbefale dig at du får fat i en eller to kondensatorer, et specielt batteri og så en monoblok forstærker (gerne en digital) for den forstærker du har nu kan ikke trække dine enheder.. du risikerer at brænde det hele af... og så skal du alligevel ud og købe nyt..

  • #16   28. jun 2009 hvad mærke er hans basser? for det har også noget at sige..

  • #17   28. jun 2009 Hans basser er FLI

  • #18   28. jun 2009 nå.. men det er også ligemeget.. jeg ville bare hjælpe dig med dit problem.. og nu har du da fået lidt forklaring og foreslag på hvad du skal gøre for at afhjælpe problemet...

  • #19   28. jun 2009 Okay tak, men fik afvide af autohifi det godt ville kunne spille sammen???
    uden at skifte batteri og kondensator


  • #20   28. jun 2009 tjaa... så prøv at tag ned i butikken og spørg dem og forklar dem problemet..

  • #21   28. jun 2009 hvis du har sat den op på denne måde som du skriver, altså så dine subs køre 2 ohm og du har brokoblet din forstærker, så er det med 99% sikerhed det der er dit problem, for din forstærker er ikke stabil i 2 ohm når du brokobler den, så hvis du vil ha det til at virke med den frostærker så kan du ikke brokoble den, og må nøjes med at køre normalt for at den skal være stabil i 2 ohm

    men hvis du ikke køre din forstærker brokoblet så burde den være stabil i 2 ohm, og så burde det godt kunne spille, men du vil aldrig kunne udnytte dine subs 100% med den forstærker for det er den alt for lille til


Kommentér på:
Mine subs slår fra med høj lyd.

Annonce