{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Anbefal mig en forstærker {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Har følgende

21mm2 kabling
Black Attack 6.5 Compo 2*60W RMS
1 stk AIV Powerkondensator 1,0F
1 stk JBL GTO1002D (10" med dobbel 2x2ohm svingspole) 250W RMS, 1000W peak
Lukket basskasse 10"

Ser helst I finder en 5 kanals til mig så jeg kun behøver én forstærker.
Har set på denne http://carfishop.dk/product_info.php?cPath=1051_1065&products_id=326 og den virker meget tiltalende sys jeg. Dels pga. prisen og "Udgangen til subwooferen er digital for at opnå maksimal effekt.

Har også set på disse 2 stk http://hifispeed.dk/shop/jbl-gto5355-bilforstaerker-80952p.html og http://carsound.dk/produkt.asp?id=5815&pk=13&produkt=MDS_DA905R

Men den MDS er måske overkill? Det sølle komponent sæt og en 250W RMS bass der skal trækkes

Håber I gider finde lige den der passer til mit system

På forhånd tak

Hvordan er holdningen til parallel eller serieforbundet bass? Hvilken får jeg mest ud af (lufttryk)

Der er ingen prisloft men vil heller ikke købe én der er overkill. Men vil helt sikkert gerne have kvalitet ala jbl, sinus live osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal mig en forstærker
  • #1   2. jul 2009 SinusLive er i den billige ende rimelig god kvalitet.
    JBL har jeg aldrig haft den store glæde over at lytte til, men de er vel ok til priserne.
    Men du siger du helst vil have en 5 kanals.
    Hvorfor om jeg må spøprge hvis du kun har et kombo sæt og en sub, så har du da kun brug for 3-4 kanaler.

Måske denne kunne være et kanon alternativ til dine valg.
    http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7799&info=Audison-SRx-3&InfoCat=Forsterkere-3-Kanaler
    Det er god kvalitet, med meget god lyd.

Ellers denne her hvis du hellere vil have 5 kanaler.
    http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7804&info=Audison-SRx-5&InfoCat=Forsterkere-5-Kanaler

Eller denne her.
    http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=8818&info=Hertz-EP-5&InfoCat=Forsterkere-5-Kanaler

• #2   2. jul 2009 ja 3 kanaler er da rigeligt når jeg lige tænker. Den audison er jo super kvalitet men det koster også jo. Tjekker den lige ud.

Takker Kim MN, du er sent oppe:D

• #3   2. jul 2009 men hvordan gør jeg med subben. Kan jo ende på 4 eller 1 ohm med 2x2ohm svingspoler. Måske jeg bare skal anskaffe mig en anden bass?

• #4   2. jul 2009 Hvad med denne http://dtj-handel.dk/shop/dls-classic-serie-12505p.html

Ser god ud og kan klare 1 ohm stabil

• #6   2. jul 2009 det var da et klogt valg Lasse... Det tror jeg du vil blive meget glad for...

• #7   2. jul 2009 Det er absolut ikke nogen dårlige ting du har valgt dig der.
    Det er jeg ret sikker på du nok skal blive pænt glad for.

• #8   2. jul 2009 uh lyder godt. Ja for det lidt nemmere med 2*4ohms subwoofer og begge dele ser lækre ud. Den audison kan nu også mere end de foreskriver men det jo bare positivt. Kvalitet koster men man kan ligeså godt gøre det ordenligt første gang

• #9   2. jul 2009 der følger bas remote control med til Audison amps ik??

• #10   3. jul 2009 Bas remote controlleren til Audison Amp´s skal købes seperat.

Mvh.

Morten
    (importør af Audison/Hertz)

• #11   3. jul 2009 ellers følger der remote bas-control med til Harman Kardons CA5250 som er en 5 kanals forstærker på 4 x 55 + 1 x 200 Watt RMS i 4 Ohm og 4 x 80 + 1 x 320 Watt RMS i 2 Ohm

og den koster det samme som den Audison.

du kan se mere om den her: http://www.harmankardoncar.dk/product.php?nr=6

• #12   3. jul 2009 Nick V
    Audison forstærkeren er bedre...

• #13   3. jul 2009 Cody .: det er der så delte meninger om...

• #14   3. jul 2009 Nick V

Så går jeg ud fra du har hørt begge forstærkere spille... for det har jeg... Og jeg mener at audison forstærkeren lyder en del bedre end harman kardon....

• #15   4. jul 2009 jeg har selv haft Harman Kardon forstærkeren, og en af mine kammerater havde indtil for et par uger siden den SRx forstærker (indtil han solgte den og købte min H/K)

vi prøvede at lave en A/B test på de to, da vi begge mente at mit anlæg spillede ganske fornuftigt ( eller det er faktisk kærestens da det er i hendes bil det er monteret ;))

vi prøvede så først at spille nogle velkendte numre som "mit" anlæg var std. derefter satte vi hans forstærker til i stedet for min og justerede ind, så spillede vi de samme sange igen.

resultatet var at lyden var meget mere død, der manglede lidt detaljer i forhold til H/K'en og specielt bassen var utrolig flad i hvertfald i forhold til H/K'en.

vi tænkte så at det bare var i min bil at forskellen var sådan, men efter vi satte min forstærker til i hans bil ville han slet ikke have den ud igen. det blev et helt andet anlæg at høre på...

dermed ikke sagt at SRx forstærkeren er en dårlig forstærker, for det er den bestemt ikke, men i dette tilfælde var den anden bare bedre, og den koster det samme....

til sammenligning var anlægget vi testede det med følgende:

1 sæt Infinity Perfect 6.1
    et sæt Infinity Kappa coax enheder, kan ikke huske navnet på dem.
    1 stk Infinity Perfect 12 VQ
    HU: Alpine 9853R

• #16   4. jul 2009 Ja nu har jeg så hørt Audison forstærkeren på Hertz enheder og på morel enheder... (Kan være de har hjulpet lidt til... smiley )

For infinity kan jeg heller ikke lide... smiley

Men ok jeg kan generelt ikke lide lyden i Harman Kardons produkter... hvadenten de kalder dem JBL, infinity eller Harman kardon...

• #17   4. jul 2009 det er jeg så sikker på er fordi du bare generalt har et eller andet imod koncernen, da ingen af deres produkter lyder ens.... havde jeg anbefalet JBL havde dét lydet af lort, havde jeg anbefalet Infinity havde dét lydet af lort, osv osv. det sjove er bare at ingen af tingene lyder ens, så det skulle være utroligt, hvis det passer med at det kun lige er produkterne fra Harman koncernen der lyder af lort....

men hva, det er en smagssag selvfølgelig, der er ligeså mange meninger som der er folk. men faktum er at Harman Kardons produkter har fået rigtige gode anmeldelser, og det gælder både for H/K selv, Infinity, JBL, Becker og Crown.

selv købte jeg for ca 6 mdr siden et sæt Hertz Space K6 (bl.a. deres indbygningsdybde, da jeg ikke kunne finde nogle adaptore til min omega, og så også fordi jeg var nysgerrig omkring dette sæt) de er allerede gået til, de spillede ok ved middel volume, men ligeså snart man bare pressede dem bare en lille smule gik de direkte over i forvrængning, diskanterne sidder nu og skratter i dørene, mellemtonerne spiller stadig, men lyder absolut ikke godt mere... de værste 5000,- jeg nogensinde har givet for noget...

bagi har jeg et komponentsæt fra JBL's Power serie som sparker røv på K6 sættet (dog langt fra i lydkvalitet)...

nu har jeg langt om længe fundet nogle adaptore som passer ordentligt i mine døre, så nu ryger mit JBL 660GTi system i igen. og der kan (i mine øjne/ører) Hertz absolut ikke være med....

jeg kan sagtens se at meget af det der kommer ud fra de fabrikker (Hertz og Audison) er ganske ok. men ikke alt af det er guld.... bare fordi der står Hertz eller Audison på produktet er det ikke lig med at det er et vidunder-produkt smiley

• #18   5. jul 2009 Nick V

Nu er Hertz space serien heller ikke beregnet til at spille højt med... Det er jo noget blød hat og gammelmands "jeg-vil-have-ren-lyd" produkter...

Synes det er fint at du har en anden mening end mig... (Hvis vi alle syntes det samme ville vi jo kun have 1 højtalermærke jo... og hvor er det sjove i det?)

Og ja du har helt ret... Jeg hader alt hvad der kommer ud af den overhypede "vi-behøver-egentlig-ikke-gøre-os-umage-alligevel-da alle-kender-os-og-køber-vores-produkter-bare-på-grund-af-navnet" Harman Kardon Koncern... Så mine briller er jo helt sikkert yderst farvede af det...

• #19   5. jul 2009 nej problemet er bare at jeg ikke spillede højt med dem...

ja vi har alle ret til hver vores meninger :o)

men ligesom Audison/Hertz og Morel har JBL skam også fået en del priser for deres produkter, også deres nye produkter, men igen er det jo en smagssag om man kan lide det eller ej :o) men enige bliver vi to nok aldrig, men det er der selvfølgelig heller ikke nogen der siger vi skal være ;o)

• #20   6. jul 2009 Nick V

Du må have gjort nogt galt med det Space 6 sæt.
    Nøjagtigt det sæt har været årets EISA produkt i europa (jeg tror ikke hifi anmeldere fra 12 forskellige lande i Europa er enige med dig).

Med hensyn til effekthåndteringen, så har SPACE 8 været testet i subwoofertet i Tyskland og blev kun overgået af Phase Linear Aliante!!

Mvh.

Morten
    (importør af Audison/Hertz)

• #21   6. jul 2009 Hej Morten.

der er jo ikke så meget at gøre galt, ja jeg kunne have monteret dem ude af fase, og på den måde prøvet på at "booste" den manglende bas, men alt var checket og i orden, de var delt ved ca 80 Hz, og det skulle de nu nok kunne holde til.

jeg siger skam ikke at det ikke lød godt, for det lød skam udemærket, det spillede bare ikke særligt højt, og ligemeget om det er et SQ eller et SPL sæt, så skulle det da helst gerne kunne smide x antal dB ud, det gjorde dette bare ikke, og da jeg satte mine 660GTi i bilen efter at have fået adaptore til dem, var det en helt anden verden, og det er altså med samme kabler, for stærkere og HU. det eneste der var skiftet var enhederne.

• #22   6. jul 2009 Der er også liiiiige COMP og STD indstilligen i delefilteret som man skal stille rigtigt smiley

Hvis man ikke gør dette så lyder sættet af L.... (har hørt de hos en forhandler - der blev MEGET overrasket da kontakterne blev indstillet korrekt).

BTw: du kan ikke montere højttalere ude af fase og derved booste bassen - der bliver resultatet omvendt BASSEN FORSVINDER!

At skære et frontsystem ved 80Hz fjerner næsten AL bas fra systemet!!

Mvh.

Morten

• #23   6. jul 2009 jeg læste lige igennem hvad jeg havde skrevet og kan se det sagtens kan misforståes, jeg mente at den mulighed der var, var at jeg havde sat den ene enhed til at spille i modfase og derved mistet alt bassen, hvorefter man kunne have prøvet med EQ at booste bassen, og de derfor er nået ud over deres Xmax. det var det jeg mente smiley

havde også prøvet at rode med delefilteret, alt er skam prøvet smiley

ved at skære ved 80 Hz forsvinder alt bassen næsten, men derfor burde der alligevel være noget skub i dem, og det kommer jo også an på hvor stejlt de er skåret ved de 80 Hz. jeg skal heller ikke begynde at diskutere teori med dig, jeg ved godt du har 100% styr på det, men jeg tror faktisk vi er ganske enige i sidste ende, jeg havde bare formuleret det på en dum måde smiley

• #24   6. jul 2009 Godt ord igen smiley

Hvis du kommer til Fyn, er du vkommen til at kigge forbi for en demo af Space sættet - herovre spiller det RIGTIGT højt (i mine ører) samtidigt med at man kan høre hvad folk synger.

Mvh.

Morten

• #25   6. jul 2009 jamen det tilbud vil jeg da helt sikkert huske, skal faktisk en tur til fyn fra fredag, og weekenden over :o) men ved ikke om jeg får tid til fornøjelse endnu.

• #26   6. jul 2009 Morten L
    Ej morten... du er jo en Emma dreng... vi ved jo godt hvad i synes er højt... smiley Jeg fik af vide til F&F showet at jeg havde for meget bass... (Det kan man altså ikke have for meget af... ) Og jeg havde endda dæmpet sub'en med -12 db...:D

Ej ok det passer jo ikke du har jo også set lyset og har fundet ud af at db-drag og bassrace er fedest... smiley

• #27   6. jul 2009 Jeg kører da PT med et 8" space sæt i fordørene - det giver et pænt HUG i mellemgulvet.

Skal til KBH i morgen (Tirsdag) hvis nogen skulle have lyst til at lytte - så giv mig en SMS på 40448777 i løbet af dagen.

Mvh.

Morten

• #28   8. jul 2009 Morten L

Som jeg skrev... Du har jo set lyset... nu mangler vi bare du får placeret et par 15" i den lille bil der... smiley

• #29   8. jul 2009 Som MEGET gammel DJ er man forfalden til høj musik (jeg vil bare have begge dele - HIFi og dB)

Det er bare f..... svært - og dyrt at opnå det.

• #30   8. jul 2009 Morten L

Ja billigt er det ihvertfald ikke... Men så må man jo indtil man har råd, bare nøjes med at spille dejligt dybt... Rigtig bass er under 40 hz.... smiley

Kommentér på:
Anbefal mig en forstærker

Annonce