Anbefal mig en forstærker {{forumTopicSubject}}
Hey BG
Har følgende
21mm2 kabling
Black Attack 6.5 Compo 2*60W RMS
1 stk AIV Powerkondensator 1,0F
1 stk JBL GTO1002D (10" med dobbel 2x2ohm svingspole) 250W RMS, 1000W peak
Lukket basskasse 10"
Ser helst I finder en 5 kanals til mig så jeg kun behøver én forstærker.
Har set på denne http://carfishop.dk/product_info.php?cPath=1051_1065&products_id=326 og den virker meget tiltalende sys jeg. Dels pga. prisen og "Udgangen til subwooferen er digital for at opnå maksimal effekt.
Har også set på disse 2 stk http://hifispeed.dk/shop/jbl-gto5355-bilforstaerker-80952p.html og http://carsound.dk/produkt.asp?id=5815&pk=13&produkt=MDS_DA905R
Men den MDS er måske overkill? Det sølle komponent sæt og en 250W RMS bass der skal trækkes
Håber I gider finde lige den der passer til mit system
På forhånd tak
Hvordan er holdningen til parallel eller serieforbundet bass? Hvilken får jeg mest ud af (lufttryk)
Der er ingen prisloft men vil heller ikke købe én der er overkill. Men vil helt sikkert gerne have kvalitet ala jbl, sinus live osv.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
JBL har jeg aldrig haft den store glæde over at lytte til, men de er vel ok til priserne.
Men du siger du helst vil have en 5 kanals.
Hvorfor om jeg må spøprge hvis du kun har et kombo sæt og en sub, så har du da kun brug for 3-4 kanaler.
Måske denne kunne være et kanon alternativ til dine valg.
http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7799&info=Audison-SRx-3&InfoCat=Forsterkere-3-Kanaler
Det er god kvalitet, med meget god lyd.
Ellers denne her hvis du hellere vil have 5 kanaler.
http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7804&info=Audison-SRx-5&InfoCat=Forsterkere-5-Kanaler
Eller denne her.
http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=8818&info=Hertz-EP-5&InfoCat=Forsterkere-5-Kanaler
apr 2007
Følger: 78 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 152
Takker Kim MN, du er sent oppe:D
apr 2007
apr 2007
Ser god ud og kan klare 1 ohm stabil
apr 2007
http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7799&info=Audison-SRx-3&InfoCat=Forsterkere-3-Kanaler
+
http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=7822
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Det er jeg ret sikker på du nok skal blive pænt glad for.
apr 2007
apr 2007
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Svar: 50
Mvh.
Morten
(importør af Audison/Hertz)
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 786
og den koster det samme som den Audison.
du kan se mere om den her: http://www.harmankardoncar.dk/product.php?nr=6
jun 2009
Audison forstærkeren er bedre...
maj 2005
jun 2009
Så går jeg ud fra du har hørt begge forstærkere spille... for det har jeg... Og jeg mener at audison forstærkeren lyder en del bedre end harman kardon....
maj 2005
vi prøvede at lave en A/B test på de to, da vi begge mente at mit anlæg spillede ganske fornuftigt ( eller det er faktisk kærestens da det er i hendes bil det er monteret ;))
vi prøvede så først at spille nogle velkendte numre som "mit" anlæg var std. derefter satte vi hans forstærker til i stedet for min og justerede ind, så spillede vi de samme sange igen.
resultatet var at lyden var meget mere død, der manglede lidt detaljer i forhold til H/K'en og specielt bassen var utrolig flad i hvertfald i forhold til H/K'en.
vi tænkte så at det bare var i min bil at forskellen var sådan, men efter vi satte min forstærker til i hans bil ville han slet ikke have den ud igen. det blev et helt andet anlæg at høre på...
dermed ikke sagt at SRx forstærkeren er en dårlig forstærker, for det er den bestemt ikke, men i dette tilfælde var den anden bare bedre, og den koster det samme....
til sammenligning var anlægget vi testede det med følgende:
1 sæt Infinity Perfect 6.1
et sæt Infinity Kappa coax enheder, kan ikke huske navnet på dem.
1 stk Infinity Perfect 12 VQ
HU: Alpine 9853R
jun 2009
For infinity kan jeg heller ikke lide...
Men ok jeg kan generelt ikke lide lyden i Harman Kardons produkter... hvadenten de kalder dem JBL, infinity eller Harman kardon...
maj 2005
men hva, det er en smagssag selvfølgelig, der er ligeså mange meninger som der er folk. men faktum er at Harman Kardons produkter har fået rigtige gode anmeldelser, og det gælder både for H/K selv, Infinity, JBL, Becker og Crown.
selv købte jeg for ca 6 mdr siden et sæt Hertz Space K6 (bl.a. deres indbygningsdybde, da jeg ikke kunne finde nogle adaptore til min omega, og så også fordi jeg var nysgerrig omkring dette sæt) de er allerede gået til, de spillede ok ved middel volume, men ligeså snart man bare pressede dem bare en lille smule gik de direkte over i forvrængning, diskanterne sidder nu og skratter i dørene, mellemtonerne spiller stadig, men lyder absolut ikke godt mere... de værste 5000,- jeg nogensinde har givet for noget...
bagi har jeg et komponentsæt fra JBL's Power serie som sparker røv på K6 sættet (dog langt fra i lydkvalitet)...
nu har jeg langt om længe fundet nogle adaptore som passer ordentligt i mine døre, så nu ryger mit JBL 660GTi system i igen. og der kan (i mine øjne/ører) Hertz absolut ikke være med....
jeg kan sagtens se at meget af det der kommer ud fra de fabrikker (Hertz og Audison) er ganske ok. men ikke alt af det er guld.... bare fordi der står Hertz eller Audison på produktet er det ikke lig med at det er et vidunder-produkt
jun 2009
Nu er Hertz space serien heller ikke beregnet til at spille højt med... Det er jo noget blød hat og gammelmands "jeg-vil-have-ren-lyd" produkter...
Synes det er fint at du har en anden mening end mig... (Hvis vi alle syntes det samme ville vi jo kun have 1 højtalermærke jo... og hvor er det sjove i det?)
Og ja du har helt ret... Jeg hader alt hvad der kommer ud af den overhypede "vi-behøver-egentlig-ikke-gøre-os-umage-alligevel-da alle-kender-os-og-køber-vores-produkter-bare-på-grund-af-navnet" Harman Kardon Koncern... Så mine briller er jo helt sikkert yderst farvede af det...
maj 2005
ja vi har alle ret til hver vores meninger :o)
men ligesom Audison/Hertz og Morel har JBL skam også fået en del priser for deres produkter, også deres nye produkter, men igen er det jo en smagssag om man kan lide det eller ej :o) men enige bliver vi to nok aldrig, men det er der selvfølgelig heller ikke nogen der siger vi skal være ;o)
mar 2006
Du må have gjort nogt galt med det Space 6 sæt.
Nøjagtigt det sæt har været årets EISA produkt i europa (jeg tror ikke hifi anmeldere fra 12 forskellige lande i Europa er enige med dig).
Med hensyn til effekthåndteringen, så har SPACE 8 været testet i subwoofertet i Tyskland og blev kun overgået af Phase Linear Aliante!!
Mvh.
Morten
(importør af Audison/Hertz)
maj 2005
der er jo ikke så meget at gøre galt, ja jeg kunne have monteret dem ude af fase, og på den måde prøvet på at "booste" den manglende bas, men alt var checket og i orden, de var delt ved ca 80 Hz, og det skulle de nu nok kunne holde til.
jeg siger skam ikke at det ikke lød godt, for det lød skam udemærket, det spillede bare ikke særligt højt, og ligemeget om det er et SQ eller et SPL sæt, så skulle det da helst gerne kunne smide x antal dB ud, det gjorde dette bare ikke, og da jeg satte mine 660GTi i bilen efter at have fået adaptore til dem, var det en helt anden verden, og det er altså med samme kabler, for stærkere og HU. det eneste der var skiftet var enhederne.
mar 2006
Hvis man ikke gør dette så lyder sættet af L.... (har hørt de hos en forhandler - der blev MEGET overrasket da kontakterne blev indstillet korrekt).
BTw: du kan ikke montere højttalere ude af fase og derved booste bassen - der bliver resultatet omvendt BASSEN FORSVINDER!
At skære et frontsystem ved 80Hz fjerner næsten AL bas fra systemet!!
Mvh.
Morten
maj 2005
havde også prøvet at rode med delefilteret, alt er skam prøvet
ved at skære ved 80 Hz forsvinder alt bassen næsten, men derfor burde der alligevel være noget skub i dem, og det kommer jo også an på hvor stejlt de er skåret ved de 80 Hz. jeg skal heller ikke begynde at diskutere teori med dig, jeg ved godt du har 100% styr på det, men jeg tror faktisk vi er ganske enige i sidste ende, jeg havde bare formuleret det på en dum måde
mar 2006
Hvis du kommer til Fyn, er du vkommen til at kigge forbi for en demo af Space sættet - herovre spiller det RIGTIGT højt (i mine ører) samtidigt med at man kan høre hvad folk synger.
Mvh.
Morten
maj 2005
jun 2009
Ej morten... du er jo en Emma dreng... vi ved jo godt hvad i synes er højt... Jeg fik af vide til F&F showet at jeg havde for meget bass... (Det kan man altså ikke have for meget af... ) Og jeg havde endda dæmpet sub'en med -12 db...:D
Ej ok det passer jo ikke du har jo også set lyset og har fundet ud af at db-drag og bassrace er fedest...
mar 2006
Skal til KBH i morgen (Tirsdag) hvis nogen skulle have lyst til at lytte - så giv mig en SMS på 40448777 i løbet af dagen.
Mvh.
Morten
jun 2009
Som jeg skrev... Du har jo set lyset... nu mangler vi bare du får placeret et par 15" i den lille bil der...
mar 2006
Det er bare f..... svært - og dyrt at opnå det.
jun 2009
Ja billigt er det ihvertfald ikke... Men så må man jo indtil man har råd, bare nøjes med at spille dejligt dybt... Rigtig bass er under 40 hz....
Anbefal mig en forstærker