{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

2 2-kanals eller 1 4 kanals? Og hvorda {{forumTopicSubject}}

Hey

Skal ha lavet noget anlæg i min bil, jeg har:

2 højtalere til dørsiderne
2 diskanter med delefilter
2 6x9 til hattehylden.
Afspiller med 6 linie udgange.
1 2 kanals forstærker.
1 kondensator

Ville det så være en god ide at købe en ekstra 2kanals forstærker eller er der nogen fordel i at købe en 4kanals? I så fald hvordan skal det sættes sammen?

Skal begge forstærkere ha hver deres strømforsyning fra batteriet, eller kan man trække det videre fra kondensator/forstærker videre til den næste? og hva med en sikring. Er en nok eller skal de have en hver?

Jeg skal bruge alt pladsen i bilen, så der kommer ingen sub i, og forstærkerne bliver gemt under sæderne da de er ret små. Men giver det noget varme i sædet? (tænker mest på ulidelig varme)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 2-kanals eller 1 4 kanals? Og hvorda
  • #1   8. jul 2009 1. I og med du har en 2kanals skal du bare købe en mere. I de fleste tilfælde tror jeg at en strømforsyning i en 4 kanals er mindre end to tilsvarende 2 kanals tilsammen.

2. Du kan købe en fordeler blok som du kan slutte til kablet direkte fra batteriet. Du skal vælge at bruge kondensatoren til en af forstærkerne og om muligt købe en til hver. Koster 150,- og opefter.

3. Sikring skal sidde helt ude ved batteriet i motorrummet +/- en halv meter fra batteriet maks. Du kan udregne hvor mange ampere sikringen skal være på via en guide her på siden.

4. Der burde ikke opstå problemer med varme.

Så det er bare at komme igang smiley

• #2   8. jul 2009 ja som mads r skriver smiley bortset fra at man ikke køber en kondensator til 1 forstærker men til hele systemet smiley alle forstærkere på ledningsnettet trækker strøm fra den, så den virker til alle, man skal bare have en der er stor nok (eller flere styk)

• #3   8. jul 2009 Fedt smiley

Nu er det godt nok ved at være lidt tid siden jeg havde mit anlæg monteret i en bil, men så vidt jeg husker gik strømkablerne først til kondensator og så til forstærker.

Kan jeg i så fald bare gøre det samme, men smide 2 mere kabler på til den anden forstærker?

• #4   8. jul 2009 Henrik: ja, det er ligemeget hvor du forbinder kondensatoren til resten, bare med så kort kabel længde mellem den og forstærker som muligt smiley

men husk, det er kun + du skal trække videre fra kondensatoren... - skal sættes direkte på karossen ALTID smiley med så kort kabellængde som muligt

• #5   8. jul 2009 jep som ricko siger så er en kondensator mere end nok når du ikke har bas i..

Kommentér på:
2 2-kanals eller 1 4 kanals? Og hvorda

Annonce