{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

hva skal jeg købe {{forumTopicSubject}}

hej bg

så er jeg en som skal ha andlæg i min golf 3 1,8 gt

nu ville jeg vide hva mærker i bruge

krav.

skal være ren lyd
skal spille højt
skal ikk være over dyrt alser under 20 killo per. sæt højtaler

har hørt om disse mærker

JBL
Alpine
DLS
Pioneer
HERZS

kan i flere så skiv og gærne link til net shoppen med de mærker i finder..

mvh cmk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva skal jeg købe
  • #1   13. jul 2009 rockford smiley findes på de fleste sider smiley det er kvali smiley

eller MDS

• #2   13. jul 2009 DLS = Super natural Sound ... og det passer ! smiley det kan du godt kigge på ...

• #3   13. jul 2009 ville max gi 20 kille for rondt højtaler alene alser ville bruge bilen til db drag ovs så andlæget må jo koste

• #4   13. jul 2009 hej har selv haft peerless bare ikk den seri der men en af de minder det spille findt men ikk godt nok.. skal nemlig vinde over en kammert og hans spiller nice og 145 db

• #5   13. jul 2009 Hvis du skal have noget der kan rykke igennem men så sandeligt også kan spille rent, så køb Ground Zero GSNW12 basser, så kommer der gang i skidtet, og i det rigtige kabinet kan de også spille meget rent.
    Men du skal ikke forvente at få en opbygning der virkelig er Db Drag materiale og så Emma materiale samtidig...
    Med hensyn til de almindelige højtalere, så skal du nok kigge lidt på SEAS, Morel eller DLS UR serien... Der får du skrald for alle pengene, og kanon god lyd.

• #6   13. jul 2009 kik en gang hos www.bd-audio.dk han har meget forskelligt..

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #7   13. jul 2009 Kim M og Claus mølgård K

Ved at B2's Ac12 er fin til både dB og EMMA. Den bliver både brugt i EMMA Master klassen hvor den installation med B2's forstærkere fik højst lydpoint.

Samtidig er der en god del drenge der bruger dem til dB. Der er en i Cypern som laver over 150 dB med dem i en dagligdags bil (Seat) og det er til musik.

kan læse lidt mere om det her: http://b2-audio.com/competitions.html
    Claus skal du over 145 dB, så havde jeg nok satset på den B2 AC12, da de Peerless ikke er så glade for effekter over 300 Wrms.

• #8   13. jul 2009 MikkL AKA LydTossen !
    Han vil bruge bilen til db-drag... så er peerless nok et meget meget dårligt valg....

• #9   13. jul 2009 claus mølgård K

Måske du skulle lytte lidt mere til nogle der rent faktisk deltager i db-drag...

Du er velkommen til at skrive direkte til mig... jeg har deltaget i db-drag/bassrace i de sidste 5 år... Og kan fortælle dig at alt hvad du indtil nu er blevet anbefalet, ikke er videre godt til dit projekt...

• #10   14. jul 2009 MikkL AKA LydTossen !

Hvem har lige lavet over 143 db med 2 stk XXLS12" i PORTET kabinet som det korrekt heddet... Åbent kabinet er et kabinet der ikke er færdigt...

• #11   14. jul 2009 MikkL AKA LydTossen !
    nej det er muligt at lave det med 2 stk 12" XXLS enheder... men så skal kabintettet også være tunet til kun at kunne trutte i db-drag... Og så ryger muligheden for at spille musik...

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#12   14. jul 2009 Mikkl AKA lydtossen

Nu er det blevet bevist at B2's AC12 klarer sig fint i både at spille højt og pænt, så hvorfor ikke kigge på den. En enkelt med rigelig effekt har lavet 142 dB i en seat og dette er til et musik setup. At 2 peerless 10" kan lave 141,3 betyder ikke at 2 x 12 Peerless kan lave 143. Tro mig det er ikke bare sådan lige at hive 1.7 dB mere ud af et system.

Og husk der kan gå mange ting galt hvis det portede kabinet ikke er tunet rigtigt ind/spiller under tuningsfrekvensen, samtidig med at der kommer en god del effekt på.

• #13   14. jul 2009
    MikkL AKA LydTossen !

Fordi hvis du vil spille virkelig højt skal din tuningfrekvens som oftest et godt stykke over 50 hz... Du tror vel ikke at en rigtig db-drag bil... (Noget vi ikke har i dk lige for tiden) faktisk lyder godt??? NEJ det gør den ikke... Husk at alt under tuningsfrekvensen egentlig ikke rigtig bliver gengivet ret godt... ihvertfald i en portet kasse...
    En subkasse til musik skal gerne tunes DYBT... noget der bare ikke fungerer til db-drag... kan du se hvor jeg vil hen??? Hvis man vil have begge dele skal man gå på kompromis med begge dele og miste noget af begge dele...

• #14   14. jul 2009 MikkL AKA LydTossen !
    Så burde du også kunne se hvorfor en XXLS enhed er et ret skidt valg at skulle køre db-drag med...

• #15   14. jul 2009 MikkL AKA LydTossen !
    Ihhh for helvede så få det dog snart ind i dit hovede... han vil lave en db-drag bil... med en ren lyd men et højt lydtryk... Det kan du ikke opnå med en XXLS enhed... du kan opnå den rene lyd... Det høje lydtryk er det så som så med... 143 er absolut ikke tilfredsstillende for en der vil køre db-drag... på ingen måde... Jo hvis man netop kører med XXLS enheder da man med garanti får sindsygt svært ved at nå højere op...

Det han bør koncentrere sig om er at lave en bil der trykker Dybt... der hvor det rigtig mærkes... Og derfra forsøge og forøge lydtrykket... endnu et mål man ikke opnår med en XXLS enhed...

• #16   14. jul 2009 Han nævner db-drag... ja han siger direkte det skal bruges til db-drag... og så nævner du XXLS enheden... det giver jo ingen mening... Det er det samme som at sige man skal bruge en bil til ræs, og så foreslår du en mazda 323 med en 1,3 motor...

Hvis han sagde han skulle bruge bilen til Db-drag OG emma så havde jeg stadig sagt at en XXLS enhed var et utroligt dårligt valg...

Men ok du er også nygegynder inden for db-drag... og har som jeg kan se en del at lære endnu... Men venligst... hvis folk vil bruge anlægget til lydtryk så lad være med at foreslå enheder der egentlig ikke er rigtigt egnet til formålet... Uanset hvor rent det skal lyde... En GZNW12 havde været et fortræffeligt forslag...

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#17   15. jul 2009 vil også lige komme med en indsigelse, hvor kommer den påstand om at enheden skal have x antal watt for at kunne spilles op?

Er enheden lavet rigtigt og med de rigtige dele har det ikke en skid at sige.

Dansk audio teknik har selv sagt at den AC12 er lige let at få til at spille som den Peerless XXLS12, så lad os nu lade den sag ligge.

Det er yderst svært at få noget som kan bruges til både drag og pænlyd, men AC12'eren lader til at klare det godt.

Ellers er den GZ enhed også et alternativ.

• #18   15. jul 2009 En B2 HD12 kan skam også lyde godt...

Kommentér på:
hva skal jeg købe

Annonce