{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Tilmeldt:
1. apr 2007
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44

projekt vild lyd i lupo 3L ! {{forumTopicSubject}}

Jeg går så småt og tænker på at bygge mit anlæg i lupoen endnu mere ud, så det går fra vildt til det ekstreme...

jeg har lige pt. følgende monteret i lupoen.

højtalere: Rainbow CS465.25 Germanium
Forstærker: Steg 204

alle 4 melllemtone er monteret foran i fordøren. forstærker er gemt i bagagerummet.

Det jeg går og leger lidt med er at montere 2 x Rainbow Vanadium 8 i de forberedte huller ved bagsædet. Tror i det vil kunne lade sig gøre at få proppet en 8" Sub ind i hullet? tænker ikk så meget på om de kan være der, for der vil blive bygget en het ny beklædning så de skal nok kunne være der. Men vil der være nok plads bagved til at det vil spille godt? den skal bruge min. 16L. Hvor meget har det at sige at den nok kun får 5-10L ? men måske vigtere.. tror i det vil kunne lade sig gøre at lyddæmpe bilen nok til at alting ikke vibrere og ødelægger lyden? Lyden er klart det vigtigste! en anden ide er at "nøjes" med 2 x 8" mellemtone?

Lige pt. har jeg lyddæmpet begge fordøre men syntes stadig at de vibrere/rasler så meget at man ved middel volume kan høre at det rasler... nogen der har en ide til hvordan man kan få det sidste væk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  projekt vild lyd i lupo 3L !
  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44
    #1   17. jul 2009 ved da ikke om 4 6,5" mellemtone og 2 x 8" sub monteret i kabinen i en lupo ikke er ekstremt? men så kalder vi det da bare et middel anlæg i lupoen hvis du er mere tilfreds med det?

    men tilbage til spørgsmålen, som du jo har svaret lidt på.. og tak for det smiley


  • #2   17. jul 2009 Ellers skal du sænke loftet og bruge det som kasse til et par flade enheder. Eller montere sub i dørene, men at give en sub 5 l duer ikke

  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44
    #3   17. jul 2009 syntes engang jeg så nogle "freeflow" enheder... de skulle ikke monteres i et kabinet? dvs. de ville jo sagtens kunne monteres der? nogen der har hørt sådanne sub enheder spille?

  • #4   17. jul 2009 MikkL AKA LydTossen !

    Hvis det skal kunne være i et meget lille kabinet vil det være en god idé at kigge efter noget Hertz High Energy... da den mindre Energy serie kræver en smule større kabinetter...


  • #5   18. jul 2009 kasper H

    Hvis du kan finde 2 stk 8" Hertz High Energy subs... (Ja de fås kun brugt nu desværre... ) Så kan de faktisk godt nøjes med 10 liter lukket kabinet... det kan du godt få ud af dine sider i bag hvis du udbygger dem en lille smule... Du får det ikke til at gå rigtig dybt... men du får en rimelig god bass ud af det...

    Og ja... du kan sagtens lyddæmpe nok til at alt ikke rasler... Bare sørg for at gøre det ordentligt...

    PS: 2 stk 8" subs er ikke så extremt igen... jeg kører med 4 stk 12" i en astra G 3 dørs... smiley


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44
    #6   18. jul 2009 lyder super! og til det med det ekstreme, så mente/mener jeg at det er lidt ekstremt at have 2 8" sub, 4 6,5" mellemtone og 2 diskanter indenfor i bilen... altså ikke noget i bagagerummet, men altsammen monteret inde i kabinen? det vil jeg da kalde ekstremt? jeg har ikke set mange der har det? og slet ikke i en lupo!

    men mange tak for svarene.. jeg vil ud at kigge og tage mål, spartle lidt ud og så ellers igang med projektet smiley


  • #7   18. jul 2009 kasper H

    Ahem... lige for tiden har jeg 6 stk 6,5" mellemtone i kabinen, hvis man regner dem alle sammen... Og mine 4 stk 12" er placeret lige bag forsæderne...


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44
    #8   18. jul 2009 ja den vil jeg nu kalde ekstrem smiley er godt nok vildt han kan få plads til alle de enhedr i den dør smiley og damn noget forstærker kræft der må være bag hvis alt skal spille optimalt?

  • #9   18. jul 2009 du burdenu godt kunne finde de 16 L bag dørsiderne. men ellers tror jeg også de spiller fint i mindre. 10" spiller fint og rimelig dybt i 15L

  • #10   19. jul 2009 Ketil har ret der...

    http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1912
    denne enhed kræver et utroligt lille kabinet... mener dog det var 8 liter den kunne nøjes med...


Kommentér på:
projekt vild lyd i lupo 3L !

Annonce