{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

10" pioneer sub VS. 10" jbl sub {{forumTopicSubject}}

hey står og skal købe nyt anlæg til den nye bil men kan ikke rigtig finde ud af hvilke en af disse 2 bass det skal være.

http://www.hifispeed.dk/shop/pioneer-ts-w2501d4-114753p.html

http://www.hifispeed.dk/shop/jbl-p1022-80966p.html

bassen skal sættes til en 5-kanalers JBL gto5355 forstærker sammen med 2x JBL GTO608C - 6,5" Komponentsæt

vil det være bedst at holde det hele i JBL? eller er pioneer subben bedre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10" pioneer sub VS. 10" jbl sub
  • #1   21. jul 2009 hvilke alternativ vil du så anbefale? jeg mener med forstærker osv.?

• #2   21. jul 2009 Hvorfor siger folk aldrig deres prisleje først?

• #3   22. jul 2009 jamen jeg troede i ligesom havde dannet jer en ide om prisleje i forhold til det jbl jeg havde skrevet.

jeg vil bare have stille og roligt med bass

nu har jeg prøvet at have 2x 12" shark. skal bare have kvalitet i stedet for kvantitet denne her gang

vil godt smide omkring 6-7kilo og så skal det være
    2x 6,5"komponentsæt
    1x 10" bass
    og forstærker til at trække det.

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #4   22. jul 2009 Hmm, til de penge og med tanke på kvalitet, så havde jeg kigget på B2's AC10 hvis du får fat i en forstærker med mere effekt end 300 W, Ligger du under dette, så vil en Peerless XXLS10 også være et godt bud.

Begge er nok uslåelige i form af pris og lyd for pengene.

• #5   22. jul 2009 hvor kan man købe alt dette?

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#6   22. jul 2009 B2 audio og Peerless kan købes hos Dansk Audio Teknik på vesterbrogade 179. www.danskaudioteknik.dk

• #7   22. jul 2009 okay... så det anlæg jeg havde sammen sat er ikke pengene værd? har bare forstået at jbl var et godt mærke. har selv haft 6x9 jbl t595 limited og de spillede fandme godt.

ville b2 ac10 kunne trækkes af jbl gto5355 forstærkeren?
    og er der stor forskel på b2 og jbl bassen? synes bare det kunne være fedt hvis det hele var i et mærke, men hvis i siger b2 er meget bedre bliver det selvfølgelig den.

• #8   22. jul 2009 det er lidt svært at høre om de spiller rent. og kan godt se de laver tryk men så meget tryk der er jeg slet ikke interesseret i det havde jeg i den gamle og brugte det aldrig. der var skruet helt ned for bassene.

men hvad siger i

pioneer,
    jbl,
    b2, eller
    peerless?

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#9   23. jul 2009 Ud i fra de kriterier og den forstærker, så havde jeg nok kigget på Peerless da effekten vil være fin, men hvis du vil have lidt mere tryk end hvad den ene 10" fra Peerless præsterer så er det B2's ac10 der gælder.

Synes faktisk du skulle høre med Kim fra Dansk Audio Teknik om det var muligt til at "prøvelytte" en bil med de subs i.

• #10   23. jul 2009 nej nu vil jeg godt have en 10" for at få det til at fylde mindst muligt. har prøvet at fylde hele bagagerummet med anlæg og det gider jeg ikke mere. synes bare det er ærgeligt at både peerless og b2 er grimme og kigge på når man også godt vil lave noget pænt.

jeg kan ikke finde nogen specificationer på de to bass på danskaudioteknik.dk

• #11   23. jul 2009 Tryk på bassen der står alt om den.

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#12   23. jul 2009 Hehe, vi har jo alle sammen så forskellig smag, men synes sgu det er en af de mere heftige 10" i design som jeg har set. Medmindre du er til sjove farvelader, støvhætter med vilde udstikkende figurer.

Du kan jo kigge lidt her

http://www.suzukiswift.dk/img/galleryimages2/2794.jpg
    http://www.suzukiswift.dk/img/galleryimages2/2795.jpg

Her har du manualen til den

http://b2-audio.com/AC10%20manual.pdf

Nu er det jo kun op til dig, hvis du nu ikke kan lide b2'eren fra fronten, så er der en kromplade bagpå med fræset logo, hvis du er til sådan noget. for så vender du bare bassen om og viser bagsiden.

• #13   23. jul 2009 bamse v. må sige designet er faktisk rigtig flot. og tror da det bliver b2 nu. men eksistere der ikke en b2 5 eller 6kanalers forstærker? ville godt have det sådan at det hele var i samme mærke og der kun er en enkelt forstærker til at trække det hele.

• #14   23. jul 2009 Heh hva sker der for du har 2 profiler? Men nej mener ik de har 5 eller 6 kanals men ska ik gøre mig klog på det.

• #15   23. jul 2009 har ikke 2 profiler. er hjemme hos min svoger og der var autologin.

hmm... okay er bare lidt dyrt med 2 forstærkere.

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#17   23. jul 2009 keller, tag en snak med kim, måske kan han finde ud af noget til dig.
    Både mono og 4 kanals forstærkeren er helt identiske i størrelsen. Ellers kan du jo prøve dig med den 4 kanals de har og køre alle højttalere på 2 af kanalerne og bassen på de sidste 2 som så bliver brokoblet.

Er det så ikke nok i længden, så kan man jo købe en forstærker til senere.
    Men tag en snak med dem inde i dansk audio teknik, så vejlleder de dig.

• #18   24. jul 2009 kim skrev til mig igår om jeg skulle ringe idag og så kunne vi finde ud af hvad der ville være bedst af anlæg til mit behov.

vi blev enige om.

PIONEER TS-C171PRS komponentsæt
    B2 quattro forstærker
    B2 ac 12" bass

så det har jeg lige været inde og hente smiley

det blev lidt dyrer end oprindeligt men tror også det bliver så meget bedre.

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#19   25. jul 2009 Keller til lykke med det.
    Så skal du bare i gang med at bygge.
    Hvad synes du om designet nu når du har det i hånden?

• #20   25. jul 2009 ja glæder mig til at høre det. skulle ellers også have været i glostrup og hørt b2 idag men kunne ikke komme derind.

havde ellers en plan om jeg først skulle bygge når jeg har sommerferie om 2 uger men tvivler på jeg kan vente så lang tid.

designet er rigtig fedt. men synes jeg no også godt man kunne se på de billeder du linket til.

glæder mig sindsygt meget til at høre ts-c171prs skulle virkelig være kvali

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#21   26. jul 2009 Ketil, var lige inde og se på resultatlisten, sammenlagt blev du jo "kun" slået med 0.8 dB av Jesper, så synes da bestemt ikke det er dårlig. Jesper har da 2 x 10" i bilen og en smule mer effekt.

Så nu har du et nyt mål. Kom igang og se hvad du kan.

Kommentér på:
10" pioneer sub VS. 10" jbl sub

Annonce