Tarvelig lyd i Punto'en! {{forumTopicSubject}}
Jeg har været så heldig at anskaffe mig en 5 dørs Punto fra 99... den var billig!... Men nu er sagen den at der nærmest ikke eksisterer lyd i denne bil. Der er stadig std philips "bånd" HU som sidder i... Mit problem er så at der ikke rigtigt er plads til mit fine komponentsæt foran i bilen. Der er kun nogle meget små 4" som sidder på toppen af instrument bordet, og de er færdige så de skal bare ud. Jeg har et komplet Alpine Type-R anlæg til at ligge med HU, 8" kompnentsæt og 10" dobb sub fra en tidligere bil men der er ikke plads til højttallere hverken i fordøre eller bagdøre, så mit spørgsmål er om jeg kan splitte mit komponentsæt op og sætte diskanterne i instrumentbordet i fronten og så monterer mellembasserne i hattehylden, eller vil det være svært at få den rigtige balance på denne måde? Hvis nogle har forslag vil jeg meget gerne høre dem..
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Mathias A
NEJ.... sådan må du aldrig gøre... det vil lyde ad helvede til...
Hvis du skal have dit komponentsæt til at sidde i din bil skal du enten:
1: Modificere dine døre og lave nye dørsider så de kan sidde der
2: Sælge dit sæt og købe et mindre 4" sæt.. (Et 4" kan godt lyde rimeligt godt")
3: Sætte dem i hattehylden mens du stadig har et nyt 4" sæt foran...
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
Nu har jeg monteret dem med diskanterne foran og mellembasserne i hattehylden...
Cody.. kan godt høre hvad du mener, og har også haft bedre lyd før, men det er væsentligt bedre end det som var der i forvejen så jeg er fint tilfreds indtil videre.
Fandt også ud af at det kun er 87mm huller i instrumentbordet så der ville kun være plads til 3,5" enheder... så jeg lever med det, og så må jeg se om ikk det bliver bedre i den næste!
Tarvelig lyd i Punto'en!