{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Tarvelig lyd i Punto'en! {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så heldig at anskaffe mig en 5 dørs Punto fra 99... den var billig!... Men nu er sagen den at der nærmest ikke eksisterer lyd i denne bil. Der er stadig std philips "bånd" HU som sidder i... Mit problem er så at der ikke rigtigt er plads til mit fine komponentsæt foran i bilen. Der er kun nogle meget små 4" som sidder på toppen af instrument bordet, og de er færdige så de skal bare ud. Jeg har et komplet Alpine Type-R anlæg til at ligge med HU, 8" kompnentsæt og 10" dobb sub fra en tidligere bil men der er ikke plads til højttallere hverken i fordøre eller bagdøre, så mit spørgsmål er om jeg kan splitte mit komponentsæt op og sætte diskanterne i instrumentbordet i fronten og så monterer mellembasserne i hattehylden, eller vil det være svært at få den rigtige balance på denne måde? Hvis nogle har forslag vil jeg meget gerne høre dem.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tarvelig lyd i Punto'en!
  • #1   31. jul 2009 Sorry det er selvf kun 6½" compo sæt...

  • #2   31. jul 2009 Og det svarede ikke på manden spørgsmål...

    Mathias A
    NEJ.... sådan må du aldrig gøre... det vil lyde ad helvede til...

    Hvis du skal have dit komponentsæt til at sidde i din bil skal du enten:
    1: Modificere dine døre og lave nye dørsider så de kan sidde der
    2: Sælge dit sæt og købe et mindre 4" sæt.. (Et 4" kan godt lyde rimeligt godt")
    3: Sætte dem i hattehylden mens du stadig har et nyt 4" sæt foran...


  • #3   3. aug 2009 Tak for svarene begge 2..

    Nu har jeg monteret dem med diskanterne foran og mellembasserne i hattehylden...

    Cody.. kan godt høre hvad du mener, og har også haft bedre lyd før, men det er væsentligt bedre end det som var der i forvejen så jeg er fint tilfreds indtil videre.

    Fandt også ud af at det kun er 87mm huller i instrumentbordet så der ville kun være plads til 3,5" enheder... så jeg lever med det, og så må jeg se om ikk det bliver bedre i den næste!


Kommentér på:
Tarvelig lyd i Punto'en!

Annonce