{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.449 visninger | Oprettet:

Højtalere hyler når bilen tændes...? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Har lidt bøvl m. anlægget i min 'nye' bil...

Når nøglen sættes i kan radioen tændes og der kan høres radio - Nøjagtig som det skal være.
MEN nå jeg drejer nøglen og sætter tænding på hyler højtalerne ret højt i ca. 3 sekunder og derefter fortsætter radioen med at spille med en svag hylende baggrundsstøj.
Når så jeg starter motoren bliver det HELT tosset og hyler endnu mere og er ret uudholdeligt.

Har optaget en lille video der viser ovenstående:
http://tinypic.com/player.php?v=9puvdx&s=3

Jeg har denne Xsound forstærker koblet på:
http://imageload.dk/browse/file/52de390be04cbac28ac77dfd8168a3ee/

Nogen der har en god idé om hvad der lige går galt?

På forhånd mange takker,

Mvh Kasper, Aalborg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalere hyler når bilen tændes...?
  • #1   19. aug 2009 det første lyder som at bensinpumpen går i den og det andet er generatorstøj..
    hvordan ligger dine kabler i bilen.,..

• #2   19. aug 2009 Lav en bedre stelforbindelse og flyt eller afskærm dine kabler i forhold til bilens ledningsnet.

Du kan evt skrue ned for gain på din forstærker, men det er kun symptombehandling - ikke en egentlig løsning på problemet...

• #3   19. aug 2009 Enig med Allan.. Tror også det er benzin pumpen og generatoren der støjer..

• #4   19. aug 2009 enig med sajmon, sådan som jeg ser det, er dit stelkabel bare et stykke almindelig højtaler kabel, er det rigtigt

• #5   19. aug 2009 For dælen det var hurtigt... :o)

Ved faktisk ikke hvordan kablerne 'render' endnu må jeg indrømme.
    Hentede bilen i lørdags og først lige i dag jeg har kigget lidt på det.
    Men hvis nu det skyldes benzinpumpen - Skal jeg så bare køre kablerne i modsatte side? (Er det meget normalt at pumpen går i lyden?)

Mvh Kasper.

• #6   19. aug 2009 pumpen starter jo med at sende noget signal og det kan man næsten regne ud 100 procen at det kun kan være det når den får tænding, jeg jeg vil smide strømkabel i samme side som pumpen sidder..
    resten i den anden side selvfølgelig, få lige en ordentlig stel på også.
    ved ikk om det er normalt, men lidt signaler der er tæt nok på kan da nok gøre det der.

• #7   19. aug 2009 Var lige oppe og kigge i bagagerummet... Den smule jeg kunne se for der er ikke meget lys smiley

Om det lige er HT kabel ved jeg ikke...
    På billedet jeg linker til går den tykke brune ledning (der går ned i billedet) ind bag 'afdækningen' ved venstre baglygte og er 'boltet' på derinde.
    Så er det ikke stel? Men hva er den tynde hvide / lyse grå så? (nr 2 fra nederst til højre) Kan ikke se hvor den render hen...

Beklager hvis nogle af spørgsmålene er for tossede - Men har ikke rigtig rodetm. forstærkere før...

• #8   19. aug 2009 tynde hvide / lyse grå er med garanti din Remote fra Radioen af.. som sørger for at tænder forstærkeren når radioen blir tændt.

Og så burde der også værre en tyk + som køre til batteri et sted... kan ikke rigtigt lige finde dit link til bileldet så.. men forstærker skal ha + - og remote.. smiley

• #9   19. aug 2009 Strøm kalber skal som regl ligge i føre siden og signal kabler i vestre side så lige dit bilelde inde i din profil.. ligger dine Phono kabler sammen med strøm kablerne. ?

+, Remote i vester side - Phono kabler i højre...

Skal.. Strøm og lyd kabler krydse hinanden skal de gøre det på tværs for at give mindst muligt støj.

• #10   19. aug 2009 Thomsen - Arh ok, yes så må detjo være remoten.
    Det var dette link jeg tænkte på: http://imageload.dk/browse/file/52de390be04cbac28ac77dfd8168a3ee/

• #11   19. aug 2009 Du kan også skrue ned for lyden og lege at du har turbo. ha ha ha! smiley

• #12   19. aug 2009 Thomsen - Nu blev jeg dælme lidt forvirret smiley
    Du skriver "Strøm kalber skal som regel ligge i føre siden og signal kabler i vestre" så ligger det hele jo i samme side?
    Går ud fra som du skriver længere nede at du mener phono/signal i højre og alt andet (strøm & remote) i venstre?

Men Allan skriver "Strøm i samme side som pumpen"... Sidder pumpen i venstre side?

jannie - Ja det er vist det tætteste jeg kommer på en racer smiley

• #13   20. aug 2009 Mente Signal kablerne i passager siden beklager.

• #14   12. sep 2009 Nå, nu har jeg så bøvlet med det i nogle timer i dag og har ført signal kablerne over i venstre side så de i hvertfald ikke generes af benzinpumpen.
    Men fik nøjagtig den samme hyletone.
    Jeg kørte signalkablet ned under rattet ved sikrings boksen og så ned under listerne i siden hvor alle kablerne så går... Ved godt jeg burde flytte strømmen over i højre siden men ville lige se om det kunne gå... det kunne det åbenbart ikke.

Men prøvede så at tage kablet lige hvor det kommer ud under rattet og føre det midt i kabinen om til forstærkeren - Sjovt nok får jeg nøjagtig den samme hyletone når bilen får tænding og nu kan det jo hverken være benzinpumpen eller strømkablet der generer...

Nu til noget endnu mere mærkeligt.
    Jeg hev radioen ud og havde så et signalkabel fra en tidligere bil liggende som jeg prøvede at føre midt i kabinen om til forstærkeren.
    (her kommer signalkablet så ikke ud under instrumentbrættet men kører direkte fra radio mod bagagerummet.) Her var pludselig ingen hyletone når bilen fik tænding.

Så nu ved jeg ikke om jeg skal prøve at købe 2 nye signalkabler så jeg har to identiske og så se om de virker...

Syntes det er lidt mærkeligt (?).

Kommentér på:
Højtalere hyler når bilen tændes...?

Annonce