5.416 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til anlæg i Golf V {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg skal have nye højtalere i min Golf V, og jeg vil købe et Hertz ESK 165 komponentsæt til fordørene. Der er dog plads til endnu et sæt højtalere (altså 2 alm. højtalere + diskant), og her ved jeg ikke hvad jeg skal købe. Der skal også højtalere i bagdørene, men her er der ikke plads til diskanter.
Skal jeg køber mellemtoner eller coaxial eller noget helt 3.? Aner ikke hvad forskellen er??
Håber nogle kan hjælpe?
Kim O
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
Jeg er selv igang med det store projekt i min 5'er, og skal lige hilse at sige det ikke bare er lige til at skifte...
Nu skriver du selv bagdørene, så der går jeg ud fra det er en 5-dørs du har dig. Der er der plads til at alm. komponentsæt med en 6,5" og diskanet kan fint sidde oppe i det hul som er lavet. Der skal dog nogle afstandsringe i da der ikke er særlig stor monteringsdybde når bagruden skal ned. Dem som jeg har sat i har en monteringsdybde på 63mm, hvor hertz har 66mm. Jeg har en en ring på 13mm imellem for at mine lige med nød og næppe kan være der.
Fordørene er en større omgang, det det ikke er 6,5" hul, men nok nærmere 7,5" (det er i hvert fald ikke 8". Totalt skævt mål.
Der er du enten nød til at finde nogle adapterringe som passer specifikt dertil, eller selv lave nogle, da enhederne også skal trækkes ud der, plus der sidder en gummiring i dørsiderne som passer ind over den originale enhed og lukker tæt.
Forskel på komponentsæt og coaxial sæt er at komponent har du bas og diskant hver for sig, hvor coaxial der sidder diskant i midten af bas'en.
mar 2005
Følger: 1 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 259
Tak for dit svar.
Ja, det er en 5-dørs jeg har. Jeg synes dog ikke der er plads til en diskant i bagdøren - hvor skal den sidde? Men så kan jeg vel ikke montere de Hertz på 66 mm hvis dine kun lige kunne være der? Hvor har du købt den ring? Ville der evt være plads til en ring på 16 mm så den ville kunne være der?
Hvor køber du de adapter ringe henne? Har du så 2 komponent sæt i din bil og så et sæt ekstra coaxial i fordørene?
mar 2005
aug 2006
Foran der har jeg selv drejet nogle nye ringe til, da jeg ik rigtig kunne finde noget som så ud til at passe. Men mon ik der er nogen et sted
Jeg har 2 komponentsæt i, og ikke noget ekstra coaxcial. Jeg går ud fra du hentyder til de huller som er til 4" i fordørene. Det var nemlig afblendet på min og ik nogen mulighed for at montere noget bare såen i.
Vær lige obs på at diskanten er limet i, så det skal skæres fri, og bas er popnittet i, så der er lige lidt arbejde i bare at pille de gamle ud.
aug 2006
http://www.pioneer.eu/images/products/cars/pioneer/fd-135.jpg
aug 2006
http://www.avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=658
mar 2005
Send evt i PB.
Lars: Tak for hjælpen - det kan være jeg lige skriver til dig på et senere tidspunkt, hvis det er OK med dig?
aug 2006
mar 2005
Hjælp til anlæg i Golf V