23. nov 2005 Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Hjælp til Sub/Forstærker setup! {{forumTopicSubject}}
Hej Bg, har følgende i min bil
Forstærker: 5 Kanals JBL GTO 5355
http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO5355&Language=ENG&Country=US&Region=USA&cat=AMP&ser=GTS
1 Rainbow SLX Deluxe210 komponentset(for)
1 Rainbow SLX Deluxe265 Komponentset(bag)
1 Helix10" Subwoofer, Model: Competition W10
http://www.audioaffinityusa.com/helixsite/helix_subwoofers.htm
Mit problem går på, at jeg for så vidt sagtenens kan få højtalerne til at spille rigtig godt, værre er det emd Subwooferen, jeg kan ikek rigtig få den til at brage ordentligt igennem, jeg har fulgt forhandleren råd og smidt den i en 15 ltr. lukket kasse - Efter de anvisninger han kunne finde på deres hjemmeside!
Hvad er der galt? Håber nogen har et godt bud, såvel Sub som forstærker kører 4Ohm, efter hvad jeg kan læse mig til - Har linket til begge!
Håber på at nogen kan hjælpe mig lidt på vej!
På forhånd tak :0)
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
En anden ting er nok osse at en 10´er bas ikke brager så meget som eksempelvis en 12´er bas.
Forstærkeren er med sikkerhed osse på overarbejde med den relativt gode bas enhed.
HansPassatTDIHald
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
En enhed skal lige spille en lille anelse inden man giver den fuldt tæsk, men den skal stadig yde det den skal fra starten. Så den holder ikke.
Plus en 10" kan sagtens brage endnu mere end en 12". Så det er også rent vås du siger der.
Kigger man nu på producentens hjemmeside så anbefaler de 45 liters kabinet til sådan en enhed. Det er jo noget mere end du har proppet den i.
Forstærkeren er nu heller ikke alt for kraftig til at trække den, men den burde nu nok kunne give et rimelig skub.
Hælder til det er kabinettet som er forkert til enheden.
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.156
Og jo en enhed skal spilles til, så ophæng og lignende bliver slidt til... Dog kan man sagtens give enheden fuld spade fra starten... Den yder bar mere med tiden... 100 Timers spilletid cirka....
aug 2006
mar 2005
Jeg ville stadigt overveje lidt mere effekt til enheden... Og evt først lige gennemgå mine strømveje... !
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
nov 2005
aug 2006
mar 2005
Men åbent kontra lukket kabinet kan os gøre forskellen.... !
nov 2005
aug 2006
Generelt mister man noget af effekten ved at tage et lukket kabinet, til gengæld får man en lidt mere kontant lyd ud af det.
nov 2005
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Skal da sige til LF Audio at enheder ikke skal spilles til, men det sku jeg i sin tid, og der gik endda noget tid hvor enheden ikke spillede op til sit bedste, og det samme til Boston Acoustics.
Jeg har aldrig haft en 10" der har kunne levere det samme tryk (brage) som en 12" i hele mit liv. Dog har jeg haft en 10" der spillede mere præcist via det var en klasse enhed.
Så tag og klap hesten unge mand.
HansPassatTDIHald
aug 2006
Og som sagt så skal en enhed spilles til, nævner jeg også længere oppe, men det at den bliver "spillet til" vil aldrig kunne hive det ekstra ud af den som der jo mangler. Hvis enheden slet ikke kan brage det igennen han vil ha nu, så vil den heller aldrig komme til det, ligemeget hvor meget man spiller den til.
Har selv rent Boston Acustics i min, og må da ærlig indrømme at jeg kan ikke høre det mindste forskel på om det har spillet 2 timer, eller de efterhånden 50 timer det er ved at nå nu. Der skal da nok være en forskel hvis man begynder at måle på det med div instrumenter, men det rækker mit øre i hvert fald ude for.
Men jeg ser da frem til den dag jeg kan gå om og skrue min sub-forstærker ned på halv styrke
Ej tag det ikke som et surt opstød. Har nok ikke formuleret det første inlæg for pænt. Undskylder herfra.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Du skal lige læse lidt på lektien igen... VAS er ikke hvor mange liter man anbefaler til enheden.-.. det er en parameter i Thile/small parametrene som du skal bruge for at regne et kabinet ud efter... lad være med at påstå sådan noget vrøvl... VAS er ikke det antal liter enhedn skal have og tror man det er man for dum...
jun 2009
Du er velkommen til at skrive til mig hvis du rent faktisk vil have korrekte oplysninger... For det lort som Lars M lukker ud det er direkte løgn... VAS er ikke det antal liter din enhed skal have... folk der tror dette ved intet om bilstereo...
aug 2006
Noget jeg lige har forvækslet med hinanden der.
Cody er Gud. Cody har altid ret.
Men fuck hvor er jeg bare træt af alle dine personlige bemærkninger som du altid skyder af i slutningen af dine indlæg. Og jeg er ikke den eneste som er træt af det herinde.
jun 2009
Så lad være med at påstå så let gennemskueligt sludder.... "VAS ved dataerne, som er betegnelse for hvor mange liter kabinet de anbefaler." Du må fanme have drukket af toilettet og slået hovedet lidt for tit hvis du tror på det sludder...
aug 2006
Og drop nu alle de personlige og totalt åndsvage kommentarer du komemr med hver eneste gang der ikke er en herinde som ikke har 100% samme mening som dig. Du er simpelthen bare for meget på det punkt.
Kom med din mening, og hvorfor du mener det, og drop så at genere alle os andre med at kalde os for inkompetente idioter, uvidende folk, og svine en til med at man ha drukket af toilettet.
På det punkt er det vidst dig selv som har slået hovedet lidt for mange gange.
jun 2009
Nu er dette ikke et menings spørgsmål... men simpelthen dig der har påstået noget sludder... Er det et meningsspørgsmål så er det en helt anden sag... Man bør undlade at skrive hvis man ikke ved hvad man taler om... Jeg skriver f.eks. heller ikke om turbo'er da det er et emne jeg ikke ved noget om...
aug 2006
Jeg har byttet rundt på 2 ting. Jeg undskylder og så er den ude af verdenen.
Det jeg hentyder til med meningsspørgsmål er alle de andre gange du både har svinet mig og andre brugere til herinde.
Sig hvad du har på hjertet, og drop at skyde personligt efter folk.
jun 2009
Nu er dette ikke et spørgsmål om hvad jeg har haft gjort før, så kan ikke se hvad relevans det har... Hold dig til dette emne og lad være med at koncentrere dig om tidligere diskutioner...
aug 2006
Hjælp til Sub/Forstærker setup!