{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste lyd
  • #1   16. nov 2009 Det er et spørgsmål der er meget svært at svare på. Det hele afhænger først og fremmest af hvordan resten af opsætningen ser ud, samt hvilken spredning højttalerne afgiver. Men sandsynligvis vil du få lyden bedre leveret ved en placering i hattehylden.
    Jeg kan godt give dig mit svar men det er nok ikke det du søger. For i mine øjne skal der slet ikke være højttalere bag i en bil da en god lyd skal komme forfra. Det kan godt betale sig at lege lidt med forskellige placeringer og vinkler på dine højttalere.


  • #2   16. nov 2009 tak tak smiley
    det eneste mit "anlæg" består af, er hu ig 6*9'er, og aner desværre ikke hvilken spænding de afgiver :S

    så længe jeg ikke har noget vild og voldsom anlæg overhovedet, gælder det bare om at få noget ok lyd,med hvad jeg har smiley

    sagen er også liddt den, at jeg ikke har nogen hattehylde i min bil, så enten lader jeg mine højtalere sidde hvor de er, og køber en hattehlde uden hulderne i, eller også laver jeg selv en hattehylde, og smider højtalerne deri...


  • #3   16. nov 2009 Den bedste måde du kan få en god lyd på, er at udskifte standarthøjttalerne foran i bilen. Der er desværre ikke mange der gør det, men det er den bedste begyndelse på en god lyd..


  • #4   16. nov 2009 aaah okay smiley må hellere fortsætte i samme mærke som min hu så smiley så sætter jeg bare en standard hattehylde i uden huller! smiley

  • #5   16. nov 2009 Den største fejl som er begået i højtalerverdenen er at lave 6x9" højtalere.
    Der findes kun ganske få af dem som faktisk lyder godt, med de er så til gengæld også oppe i den dyere prisklasse.

    Når det så er sagt, så er der desværre ikke mange muligheder i sådan en colt for at få monteret noget foran.
    Så vidt jeg husker kan der ikke gå nogle små 4" i instrumentbordet på sådan en?
    Det jeg så ville gøre var at finde nogle gode dertil, og så sætte et 6,5" komponentsæt bag i hattehylden.

    Det er sætte et coaxial-sæt som 6x9" er nede i siden kommer der ikke noget godt ud af, da diskanten bliver lukket godt nede, og al klarhed i lyden forsvinder.


  • #6   16. nov 2009 jeg er ikke ude efter at skulle ud og købe diverse højtalere og andet... blot ude efter hvordan jeg kan få det jeg har nu, til at lyde bedst muligt smiley

  • #7   17. nov 2009 Med de muligheder du har nu vil du få det bedste ved at sætte dem i hattehylden da de ved at sidde nede i siden kun spiller ind i benene på folk, eller bag ved dit eget sæde. Det dræber alt lyd totalt

    Men du vil helt klart blive forundret over forskellen på et par 6x9" og så ved at sætte et komponentsæt i.


  • #8   17. nov 2009 okay, så vil jeg få lavet mig en hattehylde smiley så må komponentsæt osv. vente til jeg endda vinder i lotte og får lidt at gøre med smiley

  • #9   17. nov 2009 Du kan faktisk nå ufatteligt langt med komponentsæt for en tudse i forhold til hvad du får af lydkvalitet i 6x9" for samme pris

  • #10   17. nov 2009 det er også mange penge smiley

    har forresten også en forstærker... ved ikke hvor meget nytte den gør når jeg kun har 2 6*9er


  • #11   18. nov 2009 en forstærker vil altid hjælpe rigtig meget. En HU giver sjældent mere end 10w pr kanal i rms. Så hvis du bare har en forstærker på f.eks 2x80w vil du allerede der kunne hive meget mere ud af dine 6x9"

  • #12   18. nov 2009 kan ikke lige huske hvor stor den er, det er en jbl jeg har haft rigtig længe, har bare aldrig rigtig brugt den...

Kommentér på:
Bedste lyd

Annonce