{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skumgummi i bas kabinet????
  • #1   23. nov 2009 Eller er der ingen forskel?

• #2   23. nov 2009 Det kommer jo helt an på enheden.
    Hvis enheden ikke passer til kabinettet, så kan dæmpeuld gøre utrlog meget for lyden. Man kan nærmest nare enheden til at tro der er flere liter i kabinettet end der egentlig er.

• #3   23. nov 2009 Skumgummiet virker stød- og støjdæmpende, og det kan få et lille kabinet til at virke som om, at det var større. Det kan fjerne mange mislyde fra billige komponenter. Et kabinet uden skumgummi eller lign. skal være præcist beregnet og udstyret med kvali-woofer, for at lyde godt!

• #4   23. nov 2009 Det er en boxter shark 12". ved den skal være i lukket fra 25-30 liter lukket. men den jeg købte på 28L havde skum i. Så må jeg nok hellere hive det ud hvis det "snyder" enheden for literne:P

• #5   23. nov 2009 Det er vigtigt skelne mellem dæmpeuld/acoustilux/rockwool mv og skumgummi/æggebakkeskum.

Skumgummi/æggebakke dæmper bassen og hjælper delvist på stående bølger indeni kabinettet. Dette løses dog bedst af asfaltplader/bitumen.

Dæmpeuld dæmper mod stående bølger og får kabinettet til at virke lidt større og også gøre at bassen går fra hul og tom til blød og lækker.

Jeg vil anbefale bitumen kombineret med uld/dæmpevat og så skal du prøv dig frem efter hvor meget du synes der skal i for at det lyder bedst.

• #6   23. nov 2009 Super:-) tak for det. tror jeg fik svar på det så:-D

Kommentér på:
Skumgummi i bas kabinet????

Annonce