{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 68

Er min subwoofer gået itu? {{forumTopicSubject}}

hejsa

har lige et spørgsmål

når jeg har tændt mit anlæg og afspiller musik, er det som om min subwoofer prutter. det vil sige at den spiller ad h.... til. det ene øjeblik er den fin, det næste ikke. eller er det simpelthen forstærkeren der har udtjent sin værnepligt?

mener at subwooferen burde have en uendelig modstand hvis den var gået, og det har den ikke.

målte ligeledes spændingen på indgangen til forstærkeren, og den var identisk med ladespændingen fra generatoren, og havde ingen udfald. så logisk burde der ikke være dårlige forbindelser?

håber i lige kan give et hint

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min subwoofer gået itu?
  • #1   1. dec 2009 er det ved samme frekvens du oplever lyden ? det kan jo bare være kassen ikke passer til enheden og det så viser sig ved bestemt frekvenser.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jan 2006

#2   1. dec 2009 tror ikke det er kassen.

den gør det samme hvis jeg kører subwooferen som en højtaler.

• #3   1. dec 2009 øh som en højtaler ? :S

en sub er beregnet til at spille fra 100 hz og ned og alt andet vil give en forkert lyd og kan være grunden til du har ødelagt noget.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jan 2006

#4   1. dec 2009 har ikke brugt den som højtaler.

men der er en indstilling på min forstærker der hedder full. ved den kommer sang og musik også med, og ikke kun bastonerne. og ved denne indstilling gjorde den det samme.

• #5   1. dec 2009 det er jo netop det jeg mener... du har sendt frekvenser over 100 hz ind i din sub... det kan være det der har gjort det. Du skal sætte den på low pass og skære alt over 100 hz fra.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jan 2006

#6   1. dec 2009 så er det jeg skriver igen.

den har stået på de korrekte indstillinger. så begyndte den at "miste effekten" tjekkede på full om problemet var det samme, og det var det.

så det er jo ikke indstillingen til full der har forårsaget problemet.

er det så forstærkeren der er noget gammelt lort?

subwooferen har jo som tidligere skrevet, normal modstand.

• #7   1. dec 2009 hvad er det for en sub og forstærker ?

er det samme sang og samme sted du oplever fejl hvor du tidligere ved det har virket ?

• #8   1. dec 2009 Du kan vel hurtigt teste det ved at låne en forstærker af en kammerat i et par minutter eller lignende smiley

Vil lige sige at min subwoofer da også spiller andre lyde end selve bass tonerne, så det kan ikke være det...

• #9   1. dec 2009 for mig at lyde. lyder det som om det er din forstærker som har problemmer. Hvis din bass er røget skratter den hvis du spille bass og den gør det hele tiden. Altså spiller du så lavet at bassen ikke rør sig så skratter den ikke, men så snart du skruer lidt op så skratter den så er det din bass som er røget og det er kobber tråedene i midten af højtaleren som du kan høre.

Du kan oså prøve at tryke på din bass og der kan du høre om den giver sådan en skratte lyd når du presser den lidt tage og så er det di bass, men hvis din bass ikke laver nogle af de tegn vi jeg gætte på det er din forstærker som skal renses eller laves evt. byt til nyt.

• #10   1. dec 2009 Eddie F:

En bass kan sagtens spille Full uden problemmer, men det er mere hvad for en lyd ma er til.

Hvis den kun spiller bass så får du ikke den hård og korte brutale bass, men spiller du på Full så bliver din bass mere kort og brutal og sådan spiller jeg også i min bil syntes klart det giver den beste lyd sådan, men igen det jo en smags sag smiley

• #11   1. dec 2009 damn jeg er godt godt rystet over hvor mange der spiller full range til deres sub :S

• #12   1. dec 2009 Lars K:

Det skal du da ikek blive smiley Det jo ikke sikkert at vi syntes det lyder lige så godt uden som dig smiley

Du kan jo selv prøve engang at sætte dig ind i din bil og mærke forskellen og lyden og hvis det ikke er din stil er det jo godt du kan stille den tilbage igen smiley

• #13   1. dec 2009 nej tak jeg har heldigvis nogle kickbasser der går dybt nok til at min sub slet ikke skal røre det frekvensområde smiley

• #14   1. dec 2009 Vil sige det sådan, at ingen kender min indstilling i min bil og alligevel så er folk overrasked over hvor det godt det spiller, så jeg beholder da min indstilling uanset hvad andre siger smiley

Syntes bare bassen bliver dårlig når du kun sætter den på bass. Du skal skrue meget højt op for at få den samme effekt som ved full Range. og så får du alligevel bare kun en masse brumme lyd syntes jeg. Den bliver ikke klar i tonen og kontant.

• #15   1. dec 2009 det må jo være fordi dine kickbasser/mellemtoner ikke kan gå så dybt så, men subben burde helt klart spille bedre hvis man ser på den alene.

• #16   1. dec 2009 Lars K:

Kan se du har solgt din saxo og uden at være alt for klog vil jeg mene at ikke alle indstillinger passer til alle model type af biler. Min er en sedan model og der skal bassen spille højt for ar rigtig bryde igennem og ikke kun larme, men ja jeg tor løsningen er god nok i din bil da den er så lille..

• #17   1. dec 2009 Jo den kan skam godt gå dybt. det er en dyr og god bass, men JEG syntes bare ikke det lyder godt sådan kun med bass.

• #18   1. dec 2009 prøv at måle ohm på din bas omg se hvad den siger, men tror nu mest på at det er din forstærker........

• #19   1. dec 2009 Hvis du vil se min info på min bass kan du se dn her. http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/p_19562_Phoenix_Gold_RSdC_104.aspx

• #21   1. dec 2009 kim .;

Oki. Jamen selv til træf er folk overrasked over hvor godt detspiller så helt dårligt kan det jo ikke lyde.

Ville rigtig gerne komme til jeres træf, men uden min Sigma som i øjeblikket er ved at blive lavet om med ny motor osv. så kan jeg ikke spiller for jeg så i kan høre det og så giver det ingen mening at komme desværre.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jan 2006

#23   1. dec 2009 argh

nu har jeg så lige fået et andet problem, min køler er lige røget smiley

sidder på en lille ø i det sydfynske og her vrimler det ikke lige med forstærkere til biler, ej heller bilspecifikke butikker.

prøver når jeg får min bil tilbage fra mekanikeren at lave de tests på bassen. ellers må jeg jo bare købe nyt smiley

men tak for hjælpen

• #24   1. dec 2009 øøhh ?

jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive -.-

tror bare jeg dropper det her emne for det giver eferhånden ingen mening

• #25   1. dec 2009 Haha smiley Kom frisk Lars...

Kommentér på:
Er min subwoofer gået itu?

Annonce