{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Valg af forstærkersæt til opsætning? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg er lidt ny indenfor bilstereo. Men vil gerne prøve at lave noget ordentlig i stedet for noget halv. Dog er mit krav ikke at det skal kunne blæse alle ruderne ud i bilen, men at man får en rigtig god lyd med lidt tryk i hvis i forstår hvad jeg mener...
Til det har jeg indkøbt mig 2 sæt højtallere som er følgende:

Til fordørene:
Pioneer TS-E170Ci 6,5" 2 vejs komponents sæt (260W)

Til bagi:
Pioneer TS-E6902i 6x9” 2-way Coaxial Speakers (360W)

Og har fået en subwoofer af en kammerat:
12" Boxter dB Shark 2000W (mener jeg den er på)

Jeg har endnu ikke nogen forstærker og det er det jeg er lidt på udkig efter. Jeg er selv faldet over det sæt her:
http://www.audio-tech.dk/produkt.asp?id=8576&pk=13
Er det noget der vil kunne hjælpe mig godt ud af min opsætning og levere en god lyd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af forstærkersæt til opsætning?
  • #1   13. dec 2009 sjovt jeg kiggede lige tidliger og overvjede at skrive steg ville være meget bedre og de fåes til halv pris lige for tiden smiley jeg vil sige har selv et par stykker i og de spiller uden noget at beklage sig over ren lyd til billige penge:-) men jeg ville så bare vælge 402 til composæt og baghøjtalere.. og 204 til sub men ville også helt klart vælge en anden bas hvis det er ren god lyd du går efter men ok til at starte med og levere da buldrer smiley

  • #2   14. dec 2009 Brian J

    Du vil lave det ordentligt og vil have god lyd men ikke noget der blæser ruderne ud... og så har du valgt at tage imod en Boxter Shark der kun er en ren SPL enhed... dvs. den lyder ad helvede til... men den kan give grumme høreskader....


  • #3   14. dec 2009 Cody, min plan er absolut også at den skal skiftes ud, bruger den bare til at starte med smiley

  • #4   14. dec 2009 Ja men hvad mener du med et godt kabinet? At man ikke selv kan bygge et ordentlig kabinet? smiley Ville nemlig lave et kabinet selv men ved ikke om det skal være lukket eller portet, antal litermål... Men ville lave den i noget 22mm mdf havde jeg i tankerne og så med lydmåtter indeni og fuget i kanterne.
    Er det et tosset kabinet? smiley


  • #5   14. dec 2009 Brian J

    Har du lavet subwoofer kabinet før? Hvis ikke så vil jeg anbefale dig at starte med et lukket kabinet... (Mindre chance for fejl...) Kabinet størrelse kan du få hos Dansk Autohifi...


  • #6   14. dec 2009 Jeg har ikke bygget kabinetter før, men jeg har en vis erfaring med at bygge. Da jeg er udlært håndværker. smiley Så tror godt jeg vil kunne bygge en portet med lidt hjælp. Men har også hørt at et lukket vil give en mere direkte bass? smiley

  • #7   14. dec 2009 Brian J

    Ja det med at lukket giver mere direkte bass elelr hurtigere bass eller mere præcist eller hvad folk nu vælger at påstå er LØGN... Det giver dog en lidt anderledes lyd i forhold til Portet... og mindre lydtryk... Grunden til at folk ofte synes lukket kasse er bedre er fordi de ikke kan finde ud af at lave et portet kabinet.. (Jeg bygger selv kun portede kabinetter så har lidt erfaring i at få dem til at lyde helt rigtigt... smiley )


  • #8   14. dec 2009 Okay, jamen så er det da sådan det skal laves - Hvis det kan give bedre lyd men kan godt ske man skal have en som dig ved sin side så smiley

    Jeg tænkte også på en anden ting, det er en vectra b det skal bygges i. Sedan, så jeg tænkte på hvad man gør for ikke at lukke bassen helt inde i bagagerummet.. Så man også får udnyttelse af den i kabinen? smiley Eller er det godt at den kan blive lukket inde i bagagerummet ? smiley

    På forhånd mange tak for de mange svar


  • #9   14. dec 2009 Brian J

    Sedan biler burde forbydes... Ikke nok med at der er noget af det mest upraktiske med den lille bagageklap, Så er de umulige at virkelig få et ordentligt lydtryk i...

    Faktisk er det bedste at lave et båndpass kabinet og lade det spille ind ad skilemmen...


  • #10   15. dec 2009 Hehe super, tænkte jeg nok smiley Lortebil ;D
    Et båndpass kabinet ? smiley Jeg havde godt lidt i tankerne med at have åben skilem... Havde faktisk også måske haft en idé om at porten til kabinettet skulle deri, så man ligesom havde et flot finish ind til kabinen..


  • #11   15. dec 2009 Nu er det ikek fordi jeg vil sige, at Steq er noget dårligt mærke, men det lyder sikkert fint, at køre med Steq, men hvorfor skal manden vælge det mærke fremfor andre, hvad er Steq force, hvad er det der gør den/dem fantastiske, kontra de andre ??.. Enhver har sine krav til en forstærker, ren lydmæssigt, hvordan gengiver de bunden, mellemlejet og toppen, i det hele taget, hvordan ser lydbilledet ud.

    <b>Brian J</b>
    Kig dig omkring, lyt til forstærkerne hvis det er muligt, for det er primært, at den lyd der kommer ud af opsætningen, er lyden du gider at høre på, når du sætter dig ind i din bil.

    Der findes MANGE mærker.
    Brax
    Sinfoni
    Rainbow iPaul
    Audison
    Genesis
    Pioneer
    McIntosh
    DLS
    Hertz
    Ground Zero
    Soundstream
    DarkVoice
    Zapco
    Focal
    .... etc.


  • #12   15. dec 2009 Ketil
    Prisen spiller en rolle, ja, men ikke mere, end såfremt en brugt, der er bedre, kan findes til samme pris, så er det vejen jeg går (hvilket nok er åbenlyst, når man ser mit fotoalbum), halv pris eller ej for den nye.

    Samtidigt så nævner du effekten, hvorfor ??
    Det drejer sig vel om, at det skal lyde godt, eller er jeg galt afmarcheret ??

    Hvor han kan se/lytte til de nævnte, svaret må være, at tage til de forskellige træf, der indimellem bliver afholdt, der er eksempelvis Burgermeet, hvor folk viser sit isenkræm frem, og er flinke nok til, at lade en anden sætte sig ind i deres bil, lige for at få sig en lytter.

    Ikke at alle mærker er at forefinde, men der er mange opsætninger, og samtidigt kan han hive lidt gode råd hjem i hus. ;o)


  • #13   15. dec 2009 Ketil.
    Den opsætning, hvori mine forstærkere har været effektkilden, der har de virkelig leveret varen, derfor valget faldt på dem, som noget af det mest naturlige valg jeg har foretaget.
    Den eneste jeg endnu ikke har lyttet til, er min hu, men tiden må vise, hvad den kan, men af kilder, har jeg fået at vide, at det er en lækker hu.

    Undrer mig lidt over, at der ikke skulel være nogen, med bare nogle af de mærker jeg har nævnt, men så må de findes andre steder.

    Jeg har kun lyttet til et par af de STORE fra Steq, og jo, der er ingen tvivl om, at de også kan levere i lyden, hvad angår de "små" modeller, vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har stiftet bekendtskab med dem.


  • #14   15. dec 2009 - BluezCat-DK® *

    Sinfoni
    Soundstream
    DarkVoice
    Zapco

    Fås ikke i Dk via almindelige forhandlere... Der skal man selv importere dem eller kende en forhandler der vil tage det hjem til en til en ret så høj pris... altså er disse nok ikke de bedste forslag... Jeg Kører selv med Ground Zero http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_27&products_id=162 og jeg vil også anbefale manden at kigge på STEG forstærkerne nu... I GZ er bassgengivelsen ikke fantastisk, men tilgengæld giver de en god mellemtone og en dejlig åben og rar diskant... Audison kan være meget korrekte i lyden men uden nogen varme eller blødhed i lyden... Den er meget klinisk... Hvor steg har mere varme i lyden, knap så klinisk og "kedelig" God gengivelse af Mellemtonen, Diskanten kan virke en smule mere lukket i forhold til Audison men det opvejes lidt af en langt bedre bassgengivelse...

    Watt tallet er faktisk lidt relevant da forstærkeren skal bruges til en subwoofer der kræver en hel del effekt... Og da enheden aldrig vil komme til at lyde godt så må man jo udnytte den til det den er god til... lydtryk... Derfor er watt-tallet relevant her... Og så har det aldrig været en ulempe at have effekt nok... Derfor kan man sagtens vælge en forstærker nu der yder 1000 watt. selv om man senere vælger en subwoofer der kun kræver 400 watt... Så har man bare det mere overskud...


Kommentér på:
Valg af forstærkersæt til opsætning?

Annonce