{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

told {{forumTopicSubject}}

har købt nogen dele i uk og de 2 første pakker kom fram men den store pakke men 3 forstærker er holdt tilbage i told. er der nogen der ved hvad der er ved at ske og skal jeg spar lidt på mine penge til jeg høre fra dem eller hvordan ?? er der nogen der har prøvet det samme ? har prøvet at finde noget om det inde på toldogskat men det er jo umulig at finde noget der inde hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  told
  • #1   13. jan 2010 hmm.. det er EU.. så der burde ik være noget told problem?? smiley

• #2   13. jan 2010 som sagt, det er EU så du skal ikk betale told

• #3   13. jan 2010 må man spørge hvilken side du har bestilt fra? og er du tilfreds med stedet du handler?

• Poul P
    Poul P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 42
    #4   13. jan 2010 Der kan meget vel være en moms problem
    Det er sådan at vare man ikke selv afhente i Eu, men i stedet for blive tilsendt
    skal der betales Dansk moms sådan er reglerne

• #5   13. jan 2010 har selv prøvet noget lignende.... den store pakke kom langt senere end den lille , som du også skriver. I mit tilfælde var pakkerne sendt forskelligt pga. deres størrelse. Der er ikke told/moms på varer i EU, men fragpriserne fra UK er temmelig høje derfor kan den store være sendt som "økonomipakke" for at folde omkostningerne nede

• #6   13. jan 2010 Hvis du har købt varen i UK, og varen er sendt fra UK, så er der ingen told eller moms.

Problemet kommer når du har købt varen i UK, men de får den sendt fra fjernøsten. Så kommer du til at betale told og moms, alligevel.

Har du betalt VAT på varen?

• #7   13. jan 2010 Poul, nej - ikke hvis der er betalt engelsk VAT af varerne. Så skal der ikke OGSÅ betales dansk moms.

Det er jo også derfor at det kan svare sig at købe en campingvogn og afhente den i Tyskland - så man betaler den tyske moms...

• Poul P
    Poul P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 42
    #8   13. jan 2010 Jo min ven forskellen ligge i at skal du nøjes med sælgelandets moms sats
    så SKAL varerne nemlig fysisk afhentes i salgslandet

Problemet er når det foregå ved forsendelse så skal du betale Dansk moms
    tro mig om du vil jeg ved det

• #9   13. jan 2010 Det kan sagtens ske at man køber noget på engelsk hjemmeside, men varen bliver sendt fra f.eks. Hongkong

• #10   13. jan 2010 hold nu Poul

Varerne bliver sendt til dig fra udlandet

Køb i andre EU-lande:

Told: Ingen told.

Moms: Der skal som regel kun betales moms med den sats som gælder i sælgers land.

Punktafgifter (spiritus, chokolade, etc.): Der skal betales dansk punktafgift.

Køb i ikke EU-lande:

Told: Der skal betales told.

Moms: Der skal betales dansk moms.

Punktafgifter: Der skal betales dansk punktafgift.

http://www.tax.dk/pjecer/told.htm

• #11   13. jan 2010 som der bliver nævnt så kan varen du køber i UK sagtens være sendt fra et lager i et land udenfor EU og så betales moms og told af dig.

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 34
    #12   13. jan 2010 Det giver meget mening, hvis pakkerne er sendt fra et lager udenfor EU.
    Det er nemlig kun pakker, der indeholder en værdi på over 1150 kr som skal indfortoldes.
    Det kan være årsagen til den store pakke er forsinket.

• #13   13. jan 2010 du skal kun betale moms eller skatter hvis det har en radiodel fik jeg afvide ved skat sidst jeg snakkede med dem ang. køb fra et andet land

Kommentér på:
told

Annonce