{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Højtaler Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Ja så blev det min tur til at spørge om hvilken højtaler jeg skal putte i min bil..
Jeg har fundet to sæt, men ved ikke hvilken af dem jeg skal købe.. Eller er de noget lort og om jeg skal købe nogle andre?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3420649690&n=-1292987144&pn=-1275012744

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3420649690&n=-1292987144&pn=-1290440558

Grunden til at jeg vil have andre højtaler i, er at jeg i sin tid købte nogle billige Cerwin-Vega 3 vejs højtaler som var på tilbud i thansen, men dybden på højtalern var for stor så jeg borede et stort hul(der hvor højtaleren skal sidde i, ved døren) for at få dem til at passe, men der er ikke rigtig noget bass i dem(ved ikke om de får for meget luft/hul?)
Så derfor er jeg på udkig efter nye højtaler som kan give lidt mere bass lyd/bedre lyd

Det skal lige siges at det er standard peugeot radio uden forstærker som sidder i bilen...Er det helt umuligt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtaler Spørgsmål
  • #1   21. jan 2010 start med at finde ud af hvor meget du vil give, og så stil nogle krav, for umiddelbart vil jeg sige du burde overveje at smide noget forstærker og en sub i bilen istedet

• #2   21. jan 2010 Jeg tænker omkring 2000,-?.. for det er ikke fordi jeg går helt vildt og voldsomt meget op i lyd i bilen, men vil egentligt bare have mere bass, da det virkelig er slap pt!!..selv de bagerste(5.25" mener jeg de er) er der mere bass i :-/.. Forstærker og sub. er droppet, da jeg ikke ved hvordan jeg skal føre ledningen fra kabinen til bagagen i bilen..

• #3   21. jan 2010 Der er to ting som slet ikke hænger sammen i dit indlæg der.
    Du vil ha noget som lyder godt, og så linker du til T hansen. Det er den største fejl
    Det som Bo siger med at du skal ha en sub i, er altså ikke et krav for at man får god lyd.
    Hvis man får en god forstærker på og et godt komponentsæt så kommer du faktisk rigtig langt.

Hvad du skal vælge kan vi ikke rigtig hjælpe dig med. Der er lige så mange meninger om lyd som der er ører, så vil anbefale dig at gå ind til f.eks carsound og så lytte på lidt forskelligt i det prisleje du har tænkt dig. Det er jo sig selv som skal høre på det, og ikke os.

• #4   21. jan 2010 Det med at føre ledninger, da er der altid nogle venlige sjæle herinde som med garanti vil hjælpe dig med det.

• #5   21. jan 2010 Jamen JBL er vel det samme om man køber det hos thansen, netto eller andre steder ?? eller tager jeg fejl?(det var ikke for at lyde snerbet) det med at føre ledninger til bagagen, har jeg fået forklaret mange gange men de ting som skal af gider ikke som jeg vil have det hehe smiley det er derfor forstærker, sub eller andet som har ledninger der føres til bagagen ikke kan lade sig gøre..men vil det give problemer med bassen hvis jeg bare køber et komponentsæt og smækker det i dørene uden forstærker? for den får jo hele døren som(ved ikke hvad det hedder...)..luft/kabinet?

• #6   21. jan 2010 jeg har også kigget lidt på dem her:

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4628&pk=1&produkt=Rainbow_SLX265_Deluxe_-_H%F8jttaler

synes at de får meget ros herinde når man læser om folk som anbefaler dem..

• #7   21. jan 2010 Se de rainbow du linker til der lyder jo klasser bedre end jbl. Og kan kun sige positivt om dem.

Og ja. Om du køber jbl i netto, bilka eller thansen er det samme, og du har lige så meget kvalificeret rådgivning alle tre steder, og enhederne lyder lige ringe.

Det med at trække kabler, da er der sikkert også en som gerne vil hjælpe dig med at udføre det i bilen, så det bliver lavet ordenlig, og som kender til det. Det er nok lidt lang vej for dig at køre herned til sønderjylland, men ellers så vil jeg da gerne give dig hjælp med det.

Et komponentsæt kan du godt trække over din HU, men du får langt fra fuld udbytte ud af det. En HU giver omkring 10w rms, altså kun 1/10 af hvad de rainbow egentlig kan klare. Så kan du selv se hvor meget du vil kunne udnytte dem. smiley

• #8   21. jan 2010 Okay det lyder godt :-), så tror jeg da at det bliver dem så :-D.. ja der er desværre lidt langt til sønderjylland, men ellers tak for tilbuddet.. ja du har nok ret mht. JBL og rådgivningen haha..og det er helt fint med at den jeg ikke får fuld udbytte af højtaleren, det eneste jeg mangler er bare lidt mere bass og ikke andet hehe,
    men du tror ikke at det giver problemet med at de får så meget luft(pga. det hul jeg har skåret af bagved højtalerne i døren) at spille på mht. bassen? for jeg troede nemlig først at det var derfor der ikke kommer så meget bass ud af de højtaler der sidder i nu, men det er måske bare fordi de er noget lort?.. ;-)..

Kommentér på:
Højtaler Spørgsmål

Annonce