{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Dårlig stel til forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hvordan ved man om man har dårlig stel til forstærkeren?
Har nemlig fået at vide at det kan være årsagen til at mit anlæg opfører sig underligt med fx at spille på halv kraft nogle gange osv... Den er rigtig ustabil.

Mine kabler er fra thansen, men det er kun en 2kanals fusion forstærker på 300w der sidder på så det burde da ikk være det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig stel til forstærker?
  • #1   6. feb 2010 har du overvejet at prøve at trække et nyt stel kabel ? smiley

  • #2   6. feb 2010 lyder som en kabelsko der ik sidder ordenligt på eller sådan noget

  • #3   6. feb 2010 Gå dine kabler igennem fra A-Z ! Der er desværre ingen nem udvej/løsning på det problem. Altså hvis der er et problem i din kabel-føring.
    Men skil lortet ad et kabel ad gangen og kontroler dem.


  • #4   6. feb 2010 hva trækker den forstærker ??
    hvor har du trukket stel fra??
    er det alle højtaler da skruer op og ned for volumen eller kun dem da kører over forstærkeren??
    hvor store kabler har du??

    Thansen snyder deres kunder med ekstra isolering på kablerne!!!! et 10kvm svarer kun til 6kvm resten er isolering udenom det gælder ALLE deres kabler et 50kvm minder om ik andet mere et 25kvm inden i med næsten 1cm isolering uden om

    så du sparer ingen penge ved og købe kabler i thansen
    fx. 5m 50kvm i thansen som ren faktisk kun er 25kvm inde i kablet koster 399,- det svarer til 79,80,- pr m kabel
    25kvm i carsound koster 70,-
    ergo betaler man faktisk 10kr mere pr. m kabel så man sparer 0kr.




  • #5   6. feb 2010 Tjekker kablerne snart.. Bare for koldt nu så ville lige hører om man kunne gøre det anderledes... Der er trukket stel fra en skruge der holder bagsæddet men den er bare sat over.. Skal malingen skrabes af?

    Kan det også have noget at gøre med at + kablet er for tyndt måske?

    Forstærkeren trækker lige nu en 300W bas på 10'. Ifølge fusion burde de passe sammen. Forstærkeren er lidt for svag for den men den burde ikk sådan gå op og ned i lyd af en eller anden random årsag.. Og så at det kan løses blot ved at røre potentiometeret..

    Ved ikk hvor store kablerne er.. Bare den billige pakke fra thansen med + ledning og stel og så sikring.. de siger den er egnet til 600w men ja..

    Har ihvertfald bestilt nogle 25kvm kabler nu fra carsound så prøver med dem en eller anden dag smiley



    Så det eneste at gøre er at tjekke igennem eller virker det som om ledningerne er for tynde til mit system?


  • #6   6. feb 2010 Lyder som en rimelig "lille" forstærker. så dit plus-kabel har i denne situation ikke så meget at sige. Men JA, din stel.forbindelse skal røre ved det rene jern. SÅ du skal have kradset malingen væk der hvor du laver din stel. Lyder som at det var der jeg ville starte smiley

  • #8   6. feb 2010 Michael K:
    Min forstærker er ret lille ja og derfor tænkte jeg at jeg ikke har brug for de største kabler til den.. Prøver det med malingen først og ellers skifter jeg stel ud.. Hvis det ikk hjælper prøver jeg noget andet.

    Brian:
    Har den aldrig nogen sinde gjort og gør den heller ikk.. Den spiller hele tiden på fuld.. der er ikke noget varme eller noget andet problem.. Kun det der..


  • #9   8. feb 2010 Jeg har lige fået et problem med mit hvor den går i projektion ? :S det har spillet i en uge og virket 100 % men nu slår min bass ud og går i projektion :S

  • #10   8. feb 2010 Hvad er projektion?

Kommentér på:
Dårlig stel til forstærker?

Annonce