952 visninger
|
Oprettet:
2 x 12" sub - 1 eller 2 forstærker ?? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Har 2 stk 12" Emphaser subs som skal i Audi'en.
Spørgsmålet er som følger:
Skal der 2 stk monoblock til ?
Skal der 1 stk. monoblock til ?
Skal der 1 stk 2 kanals forstærker ?
Hvis man tænker logisk så er det jo bare en monoblock til hver, men kan man få det til at spille 100 mht. indstilling osv. ?
På forhånd tak.
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 713
Du kan sagtens få det til at spille 100% Dog er der nogle ting du skal være meget opmærksom på.
Sidder begge dine basser i 1 kabinet. Skal forstærkerne indstilles 1000% rigtig. Det er ikke noget man selv kan gøre præcis nok. Der skal du ha fat i en bilstereo butik der ved hvad de laver. Så de kan indstille dem for dig.
Har du hver sin bass i hvert sit kabinet. Er det knap så vigtig. Da de spiller jo hver for sig. (så at sige)
Men igen det er en smags sag. hvor meget skrald man vil ha på sine basser. Jeg kender flere der har 2 stk 12" på en mono blok. Bare den er kraftig nok. Og som sagt har jeg 2 stk mono block på mine basser hvor hver af mine mono blokke er på 2000 rms watt.
Men husk det med kabinettet Det er en smule vigtig hvis man vil ha perfekt lyd..
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 713
Nu ved jeg ikke hvorfor du begynder at kommenter mit setup??
Jeg gir manden et råd og hans spørgsmål. Hvorfor du så kommenter mine produkter personligt ville jeg da godt vide ? Hvorfra ved du mine forstærker ikke yder kontrol og god lyd ???????
1/ Jeg køre kun med forstærker fra Rainbow (4 af styksen) og syntes nu de gør det ganske godt. (Køre ikke med et aller andet thansen pis der er opgivet til 2000 rms watt)
2/ Mine forstærker yder ca 25% af hvad de kan, da jeg ikke mere er til MEGA buller bass og larm. Ergo er de masser af overskue og kontrol over mine basser/højtaler selv i extreme musik numre m.m
3/ God lyd kommer ikke af basserne alene.. Basserne giver jo kun dybte. Nytter jo ikke noget at have basser og forstærker der yder "perfekt" også højtaler i bilen fra evt thansen til 799 kr .- Det holder ikke i min verden. Det hele skal passe sammen. Derfor køre jeg os med nogle af de bedste højtaler fra Rainbow..
Men tak for dine "venlige" ord om mine produkter jeg køre med
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
men hvis du nøjes med en kraftig monoblock så er du også ude over det lille bitte problem og en ordendlig monoblock kan også sagtens trække dem
2 x 12" sub - 1 eller 2 forstærker ??