Sub. spiller ikke helt godt! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål omkring min sub. for der er et eller andet galt?
Det er sådan at den levere fint ved lav volumen, men så snart jeg skruer op så spiller mine pioneer i fordørerne og mine 6*9 i bagagerummet helt fint! (de spiller kun diskant) Men Subben spiller også, den leverer bare ikke tryk mere, den blaffer bare. men så snart jeg skure ned så levere den tryk igen ?
Jeg har Pioneer HU. forstærkeren er en Earthqueake TNT 2-kanals 500W RMS. Bassen er en Boxter pro Eliminator.
Jeg ville bare mene det var min sub. der ikke var så god så jeg lånte en vens MDS DS300RS. som spillede rigtg godt i hans bil!
Men den er bare på samme måde i min som den Boxter ? Jeg har også prøvet en anden kasse og det hjalp ikke.
Nu villle jeg lige høre. jeg har et Rockfort fosgate højtaler kabel fra forstærken til subkassen. Men fra Subkassen til Sub. har jeg et tyndt højtalerkabel. kan det være at der ikke kan løbe nok strøm i det lille kabel så det ikke kan levere nok når man skruer op?
jeg har snakket med flere og de mener ikke forstærkeren er for lille ? den trækker kun sub.
Håber i lige kan hjælpe, for jeg ved ikke lge hvad det kan være, jeg har prøvet at instille på forstærkeren også.
Hilsen Martin
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 136 Svar: 596
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 569
dec 2007
ELLERS tror jeg også det er forstærkeren der ik får nok strøm. har du kondensator?
jan 2008
dec 2007
i peugeotten havde jeg 2 15" CW Vmax i ..
og når jeg skruede helt op. så begyndte de nemlig også at forvrænge fordi at den mistede pusten fordi den mangler power. og dioden i forstærkeren blinkede også pga den ikke fik strøm nok.. og sådan en Boxter sluger en del strøm
så endten højtaler kablet ellers kondensator. for samme problem havde jeg.. at den bare blaffer og der ikke kommer noget ud.
jan 2008
dec 2007
sep 2005
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 129
For har du ikke ordentlig stelforbindelse får din forstærker ikke den nødvendige strøm, og du risikerer livet på din headunit, da du kommer til at trække stel igennem den via dine phonokabler.. og det tvivler jeg på en HU kan klare.
Så check stelforbindelsen, inden du begynder at smide en kondensator på. Og er den ikke i orden, er det frem med sandpapir så du kan slibe HELT NED TIL RENT JERN hvor din kabelsko bliver monteret.
jan 2008
jan 2008
Sub. spiller ikke helt godt!