{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Komponentsæt hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri
kunne godt bruge lidt hjælp til noget anlæg smiley
har 2 spørgsmål

1. Kan man godt skifte de orginale diskant højttalere i en afla romeo 156 ud med nogle andre, fx. pioneer, alpine osv
2. en alfa romeo 156 har 1 diskant og 1 subwoofer i hver dør, vil så sige 4 diskant og 4 subwoofere. (komponentsæt)
det vil så sige der kommer til at være 4 delefiltre jeg skal koble på min forstærker, forstærkeren er en 4 kanals 2 kanaler er optaget af bassen, hvad gør jeg ?

håber i forstår mig og på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komponentsæt hjælp
  • #1   15. feb 2010 En 4 kanals forstærker er ikke helt nok.

• #2   15. feb 2010 Du er helt rigtig inde på at du skal ha dig 4 stk komplet komponentsæt med en bas, diskant og et filter til hver dør.
    Det bedste du kan gøre er at bruge din 4-kanals til de 4 komponentsæt, og så købe en monoblok til at trække din sub med.
    Langt de fleste 4-kanals egner sig faktisk ikke rigtig til at trække sub, så du vil med garanti få meget mere udnyttelse af den også ved at smide en monoblok på den.

• #3   15. feb 2010 skal lige siges at jeg ikke er ude efter det voldsomme anlæg som bare blæser hjernen ud af skallen på dig smiley
    skal bare have noget der er lidt mere end orginalt smiley

Lars M
    men altså hvis jeg smider en monoblok på skal jeg så også til at have kondensator osv ?
    altså skal være ærlig og vil helst ikke have flere forstærkere, så er lidt lost smiley

• #4   15. feb 2010 har kigget lidt på dette : http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=17806
    aller sidste billede der har han tegnet 2 bass og 2 diskant kørende på 1 delefilter, kan det give mig mulighed for at det hele så går op smiley ?

• #5   15. feb 2010 Det kan ikke anbefales at gøre sådan, da filteret ikke er bygget til at drive enhederne på den måde.
    Du kan da godt som nødløsning køre 2 komponentsæt på hver forstærkerkanal, men det kan heller ikke rigtig anbefales.
    Først skal din forstærker være stabil i 2 ohm (det er de fleste dog), men de bagerste vil spille samme styrke som de forreste, og det er ikke fedt. Giver et meget uklart lydbillede.
    Du kunne jo også sælge den forstærker du har nu, og købe en 5-kanals. Så har du jo 1 decideret sub-kanal, og så 4 kanaler til resten.
    Der er den her ikke noget dårligt bud hvis det bare skal være til at give noget lyd, og ikke være noget vildt.
    http://carfishop.dk/product_info.php?cPath=1051_1065&products_id=326

Hvilken sub har du da?

• #6   15. feb 2010 mit problem er at min bass er en 2x4 ohms (dobbelt svingspole) så skal bruge 2 kanaler til den smiley
    hvad sker der hvis man køre 2 delefiltre over 1 kanal ?

• #7   15. feb 2010 Du kan sagtens køre en bas med 2 svingspoler på en enkelt sub-kanals som der er på den jeg linker til. Forstærkeren bliver bare belastet i 2 ohm så på sub kanalen, men det er der ingen problemer i.
    Der sker skam ikke noget ved at du kører 2 delefiltre på hver forstærker kanal, men du har bare ikke mulighed for at justere styrken individuelt på de forreste og bagerste sæt så. Og det vil give et rodet lydbillede.

• #8   15. feb 2010 hmm så skulle jeg måske have ny forstærker smiley
    men siger man tak for din hjælp smiley

ved ikk om du evt kunne svare mig på om diskantene der sidder órginal i en alfa kan fjernes og erstattes med dem fra komponent sættet :)?
    eller jeg skal lade de std være og bare skifte wooferen ud ?

• #9   15. feb 2010 Jeg må ærlig indrømme jeg ved ikke hvordan det er bygget op i en alfa, men har endnu ikke været ude for nogen biler hvor man ikke har kunne tage de originale ud, og skifte dem.
    Men beslutter du dig for at skifte bassen ud, så skal du også gå hele vejen og skifte diskanterne, da bas, diskant og delefilter er lavet til at spille sammen.
    Hvis du kun skifter noget af det, så vil du få et system som slet ikke vil spille ordentligt sammen.

• #10   15. feb 2010 okey siger mange tak for din tid og dine svar smiley
    grunden til jeg tænkte på om man kunne skifte diskantene ud var fordi dem i et komponent sæt sidder i en plastisk boks smiley
    Men mange tak for svarende, stor hjælp smiley

• #11   15. feb 2010 Puh vi må da håbe der kommer en på banen herinde som har været inde og skifte dem i en alfa som kan svare dig på det.
    Du kan også få nogen komponentsæt hvor der ikke er noget plastikhus rundt om diskanten. Kun en lille kappe lige ude omkring selve membranen for at beskytte den.
    Er der på dem jeg har i min, så de kunne lige være hvor de originale sad.

• #12   15. feb 2010 ja lad os håbe på det smiley
    jeg vil da prøve at kigge efter sådan et sæt smiley

Kommentér på:
Komponentsæt hjælp

Annonce