824 visninger
|
Oprettet:
Komponentsæt hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri
kunne godt bruge lidt hjælp til noget anlæg
har 2 spørgsmål
1. Kan man godt skifte de orginale diskant højttalere i en afla romeo 156 ud med nogle andre, fx. pioneer, alpine osv
2. en alfa romeo 156 har 1 diskant og 1 subwoofer i hver dør, vil så sige 4 diskant og 4 subwoofere. (komponentsæt)
det vil så sige der kommer til at være 4 delefiltre jeg skal koble på min forstærker, forstærkeren er en 4 kanals 2 kanaler er optaget af bassen, hvad gør jeg ?
håber i forstår mig og på forhånd tak
okt 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 347
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
Det bedste du kan gøre er at bruge din 4-kanals til de 4 komponentsæt, og så købe en monoblok til at trække din sub med.
Langt de fleste 4-kanals egner sig faktisk ikke rigtig til at trække sub, så du vil med garanti få meget mere udnyttelse af den også ved at smide en monoblok på den.
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
skal bare have noget der er lidt mere end orginalt
Lars M
men altså hvis jeg smider en monoblok på skal jeg så også til at have kondensator osv ?
altså skal være ærlig og vil helst ikke have flere forstærkere, så er lidt lost
maj 2005
aller sidste billede der har han tegnet 2 bass og 2 diskant kørende på 1 delefilter, kan det give mig mulighed for at det hele så går op ?
aug 2006
Du kan da godt som nødløsning køre 2 komponentsæt på hver forstærkerkanal, men det kan heller ikke rigtig anbefales.
Først skal din forstærker være stabil i 2 ohm (det er de fleste dog), men de bagerste vil spille samme styrke som de forreste, og det er ikke fedt. Giver et meget uklart lydbillede.
Du kunne jo også sælge den forstærker du har nu, og købe en 5-kanals. Så har du jo 1 decideret sub-kanal, og så 4 kanaler til resten.
Der er den her ikke noget dårligt bud hvis det bare skal være til at give noget lyd, og ikke være noget vildt.
http://carfishop.dk/product_info.php?cPath=1051_1065&products_id=326
Hvilken sub har du da?
maj 2005
hvad sker der hvis man køre 2 delefiltre over 1 kanal ?
aug 2006
Der sker skam ikke noget ved at du kører 2 delefiltre på hver forstærker kanal, men du har bare ikke mulighed for at justere styrken individuelt på de forreste og bagerste sæt så. Og det vil give et rodet lydbillede.
maj 2005
men siger man tak for din hjælp
ved ikk om du evt kunne svare mig på om diskantene der sidder órginal i en alfa kan fjernes og erstattes med dem fra komponent sættet :)?
eller jeg skal lade de std være og bare skifte wooferen ud ?
aug 2006
Men beslutter du dig for at skifte bassen ud, så skal du også gå hele vejen og skifte diskanterne, da bas, diskant og delefilter er lavet til at spille sammen.
Hvis du kun skifter noget af det, så vil du få et system som slet ikke vil spille ordentligt sammen.
maj 2005
grunden til jeg tænkte på om man kunne skifte diskantene ud var fordi dem i et komponent sæt sidder i en plastisk boks
Men mange tak for svarende, stor hjælp
aug 2006
Du kan også få nogen komponentsæt hvor der ikke er noget plastikhus rundt om diskanten. Kun en lille kappe lige ude omkring selve membranen for at beskytte den.
Er der på dem jeg har i min, så de kunne lige være hvor de originale sad.
maj 2005
jeg vil da prøve at kigge efter sådan et sæt
Komponentsæt hjælp