{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

God lyd - Definition ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er vel foreholdsvis ny her på siden og bevæger mig mest i bilstereo området. Jeg har rodet en del med i mine "unge dage"(er 32 år idag) og føler mig rimelig godt hjemme i det.
JEg har nu oplevet en del ophedet debatter herinde om det ene mærke er bedre end det andet mærker og at Thansen ikke sælger andet end billigt lort ! Så kom jeg til at tænke på "hvilke kriterier går i selv efter ?"
For mig selv kan jeg sige at både Thansen-gejl og for 55000 kr blandet anlæg i en special-butik jo kan være lige godt eller lige skidt alt afhængigt af HVEM der lytter !
Det afhænger jo også af hvilken type musik man hører ! Hvor meget plads man vil ofre i sit bagagerum ! Hvor mange penge man vil lægge for sit anlæg !
Jeg syntes tit at trådene(og rådene der gives) bliver meget Unuanceret og at det går op i hvilket mærke der er bedst !
Xzound kan jo være ganske fint hvis men bare skal have lidt bas i firma-vognen ! Boxter/Gtx har også være en smule udskældt herinde, og jeg kan ikke rigtigt se hvorfor, de henvender sig til en speciel mål-gruppe. Dem der vil have et højt lydtryk ! Dem der vil have Hi-fi lyd i bilen køber jo noget helt andet. Derfor tænker jeg lidt at det er mærkeligt at mange af de samme mennesker, giver de samme råd ang. mærker og kvalitet uanset hvem der spørger til noget anlæg herinde.

Så hvad er jeres bud på god lyd og hvor mener i at man får mest får pengene ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God lyd - Definition ?
  • #1   21. feb 2010 altså min blaupunkt gtb1200 mystic series II spiller rigtig godt... den levere ikk det vildeste tryk hvilket jeg heller ikk ka se hva man ska bruge til??

det er bar en lille 250 rms sub som spiller en rigtig god bas... både til pop og hurtig hardstyle hvis den ska det... smiley

og så ka jeg os godt li lyden fra rainbow's produkter... syns deres lyd er lige i skabet... har selv Rainbow SLX265 deluxe... en perfekt kombi af diskant samt mellemtoner...

disse 2 er trukket af en Blaupunkt EMA 460 forstærker... dvs at begge to kun spiller halvt..

og så en clarion radio som jeg os ka anbefale... smiley og så et bar bull audio 6x9'ere som spiller fint nok via radio'en... men burde blive koblet til en forstærker... smiley

• #2   21. feb 2010 Synes det er svært at give en opskrift på ren lyd (da den jo er individuel).
    Men i mine øjne skal lyden af instrumenter, være så autentisk som muligt, dvs. en guitar skal sgu lyde som en guitar osv. og det skal også gøre sig gældende når man skruer op for sit setup. Nytte ikke noget at en givent rock nummer, lyder godt på 1/4 kraft, men som et tog i en tunnel på 3/4 kraft, hvis i forstår.
    Men der er jo 1000 ting der spiller ind: strøm, forbindelser, kabler, kabinetter, forstærkere, enheder og ikke mindst HU, hvor det hele starter (nytter jo ikke at forstærke noget, hvis det ikke lyder godt fra starten af!).
    Synes ikke der kan sættes pris på ren lyd, det har lige så meget med evner til at sætte det rigtigt sammen, at gøre.

• #3   21. feb 2010 Godt indlæg Michael smiley

• #4   21. feb 2010 i mine øre er rainbow audio et super mærke..

men kommer jo self an på hva penge pungen siger

Kommentér på:
God lyd - Definition ?

Annonce