{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.909 visninger | Oprettet:

anlæg skratter {{forumTopicSubject}}

mit anlæg skratter lidt, og det burde det slet ikke. så nu vil jeg pille hele anlægget ud og få det sat til en gang til, og så vil jeg udskifte nogle af mine højtaler kabler med nogle tykke cubber kabler..

men jeg skal lige høre hvilke regler er der nu, for at de hele sætter godt sammen, 1 jeg kan huske er at phonokabel skal sidde for sig selv væk fra alle de andre kabler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anlæg skratter
  • #1   22. feb 2010 Har du tjekket stel kabel?

  • #2   22. feb 2010 Ved ikke rigtig hvad jeg kan tjekke der? det sidder jo i..

  • #3   22. feb 2010 ja men kan være det ikk får ordenlig stel

  • #4   22. feb 2010 jeg har sat til stel i hver side af bilen ved sikkerhedsselerne.. det er en tyk stel så burde være fint?

  • #5   22. feb 2010 Husk at et tykt stelkabel til dine seleholdere ikke hjælper hvis du ikke opgraderer dit stelkabel oppe i motorrummet..
    Men ellers ja, tjek dine højttalerkabler, hvis det er skratten kunne problemet sagtens ligge i en samling et sted..


  • #6   22. feb 2010 Og hvor mange mm^2 er tykt for dig..? samt hvilken forstærker og HU har du? og hvilke enheder (højttalere) er dit system med?

  • #7   22. feb 2010 jeg har lige så tykt stelkabel oppe fra motorrummet så ved ikke rigtig+

  • #8   22. feb 2010 Jamen du må da vide hvor tykt det er.. ?
    Er det tykkere end din lillefinger..?
    Og hvilken forstærker har du?
    Hvor tykt er dit pluskabel, og er det samme tykkelse som dit stelkabel?


  • #9   22. feb 2010 det er rigtig tykt, samme tykkelse som min tommelfinger.
    pluskabel, det må nok være det blå tykke jeg har? det er nok på størrelse med lillefinger.
    jeg har en gammel phoenix gold kvalitet forstærker, den spiller det hele op selv om den ikke er på særlig mange watt! og jeg har prøvet at sætte en anden forstærker til, der skrattede det også.


  • #10   22. feb 2010 Dine plus og stelkabler på din forstærker SKAL være samme tykkelse.. meget vigtigt.. gå efter 25mm^2 da du så har mulighed for at opgradere din forstærker i fremtiden.

    Jeg ville starte med at gå ned i en Carsound og købe et sæt 25mm^2 strømkabler samt et godt phonokabel, det kommer vel til at koste 700-800 kr. vil jeg gætte på, og så har du i hvert fald bedre odds.


  • #11   22. feb 2010 ikke engang et powerkit med 25mm^2 og sikringsholder og kabelsko koster kun499
    så er du kørende
    og tykkelsen på højtaler kabel må faktisk maks være 2,5mm^2 for ellers forsvinder de lyse toner i kablet og køb sølv kabel istedet for kobber det lyder meget bedre med sølv

    Når du trækker kabler så trækker man typisk alt strøm i venstre side af bilen inklusive remoteledning

    Højtaler kabler og signal trækker man i højre side på den måde undgår man generator støj

    for alle strøm kabler uanset tykkelse laver et magnet felt når da løber strøm igennem og det magnetfelt påvirker dit lydsignal både i signal og højtalerkablerne


Kommentér på:
anlæg skratter

Annonce