{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  størrelse ledning til anlæg
  • #1   26. okt 2005 fra hu til forstærker. den der remote ledning. behøves ikke være særlig tyk. det bare signal.. 0,75 - 1 kvadrat eller noget.

højtaler ledning hvis det skal være noget der virker okay så 2,5-4 kvadrat.- og man kan bruge normalt ledning. men helt noget med tynde kober tråde og mange af dem

strøm til en forstærker fra batteri.. 10 kvadrat eller større

• #2   26. okt 2005 remote ledningen skal ligge i modsat sidde som strømkablerne ikke???

• #3   26. okt 2005 nej samme side.. det stadig strøm. alt strøm i samme side

• #4   26. okt 2005 okaii tak for hjælpen... så skal der sættes anlæg i i weekenden smiley

• #5   26. okt 2005 jah det bare med at komme igang..

husk sikring på + kablet. og husk den skal sidde ude ved batteriet. helt ikke for langt fra det..

og husk altid at stel ledningen fra forstærkeren skal altid være mindst ligeså tyk som + kablet

• #6   26. okt 2005 jeps skal jeg nok... tak for hjælpen mester

• #7   26. okt 2005 det bare iorden..

• #8   26. okt 2005 husk og brug antenne kabel fra radioen om til forstærkeren smiley

• #9   26. okt 2005 antenne kabel??? til hvad

• #10   26. okt 2005 antenne kabel? hvor skulle dette bruges i en bil?

Hvad med et phono kabel. Skulle der ikke sættes forstærker i bilen. Så er det da et phono kabel der skal bruges og ikke højtaler ledning.

Omkring at sikringen ikke må side for langt fra batteriet. Den må max. side 15cm fra batteriet ellers dumper den til syn.

Husk også at dit minus kabel skal være så kort som muligt. Sådan set best hvis du sætter minus i forstærkeren og så bore et hul i bilen og smækker den til der for mindt muligt kabel.

• #11   26. okt 2005 Rolig nu folkens kom lige med nogle brugbare svar ikke(ikke for at provokere nogen)(smiler)

med hensyn til strøm og stelkabel kommer det jo lidt an på hvor meget strøm forstærkeren trækker.

Remotekabel fra HU til AMP, ok 0,75mm er fint

Phonokabel fra HU til AMP, og ikke antennekabel

Med hensyn til højttalerkabel, kommer det jo også lidt an på hvilke højttalere det er

Manny
    Team Phanatic

• #12   26. okt 2005 manny! - hehe... tja-. bilver selv lidt forviret over deres antenne kabler hvad de skal bruges til smiley

• #13   26. okt 2005 Ja godt spørgsmål, måske gps i forstærkeren???

Manny
    Team Phanatic

• #14   26. okt 2005 tja hvem ved hehe...

Eller antenne forstærker til antenne til radioen der på en eller anden mystisk måde skal forbindes til forstærkeren da der blev nævn antenne kabel (radio - forstærker) hehe

• #15   26. okt 2005 og hvorfor så ikke antenne kabel..

• #16   26. okt 2005 Hvad vil du bruge det til i forbindelse med en forstærker installation???

Manny
    Team Phanatic

• #17   26. okt 2005 til at forbinde forstærker og radio?

• #18   26. okt 2005 og hvad får du ud af det?, har du gjort sådan i din egen bil?

• #19   26. okt 2005 nu bliver jeg selv lidt forviret.

Spørger du mig om det? og om jeg har gjort sådan?

• #20   26. okt 2005 undskyld min fejl troede det var michael der skrev Undskyld
    skal vi ikke tage denne diskusion i det "generelle-forum" for ikke at fylde hele tråden ud med urelevant snak

Manny
    Team Phanatic

• #21   26. okt 2005 jov må vi vist heller hvis det er. Selv om jeg ikke lige kan se hvor på den antenne skal ind henne.

Men ville nok lige være en god ide hvis vi opsumerede her så han kan få den hjælp han efter spørger.

OPDATERING
    Fra din auto radio og om til forstærkeren skal du bruge et phono kabel. Jeg kan klart anbefale dig at købe et kabel fra www.biltema.dk Køb det IKKE hos Thansen da deres kabler er for dårlige. Har prøvet alle deres kabler. Normalt taler jeg godt om Thansen. Men ikke deres phono kabler. Træk dette kabler f.eks i venstra side af bilen.

Strøm til forstærkeren. Ville jeg bruge et 25mm (mener jeg det er) F.eks så trækker du dette i højre side af bilen. Husk at sætte sikring på plus kablet helt ude ved batteriet. Sikringen må max side 15cm fra batteriet ellers dumper den til syn.

Remote. Ellers det kabel der skal tænde og slukke for forstærkeren. Der finder du bare et kabel du har liggende. Det kunne godt være et gammelt telefon ledning f.eks Der skal nemlig næsten ikke gå nogen strøm eller effekt i kablet. Så bare en tynd ledning. Hvis det ikke er et anlæg der ligger oppe over de 10.000kr klassen som yder helt vildt er det lige meget hvad side det ligger i bilen.

Minus ledningen til forstærkeren. Det skal mindst være samme størrelse som plusen. Og faktisk helst større. Det er best at have så kort minus ledning sdom muligt. Så når du har monteret det i forstærkeren finder du det første sted som er muligt at skrue det fast i bilens stel.

Omkring størrelse på højtaler kablet kommer an på hvad dine højtaler yder. Men det er dumt at bruge kobber ledning som man bruger til ledninger i huset. Da disse ikke er lavet til musik men til at føre strøm. Hvis du bruger sådan et kabel ville du miste noget af effekten.

• #22   26. okt 2005 okaii i får mange tak for hjælpen allesammen...
    så kan jeg sætte anlæg i i weekenden

• #23   26. okt 2005 Var så lidt.

Så må du jo lige huske at smide nogen billeder op når du for sat det i smiley

• #24   26. okt 2005 ja har gjordt det i min bil for og skærme mod motore støj smiley

• #25   27. okt 2005 til michael S, ok bare sådan af ren nysgerrighed. har du brugt det som remote -det har jeg ligegodt aldrig set før. -virker det er der nogen forskel ved brug af en skærmet remote-kabel

Manny
    Team Phanatic

• #26   27. okt 2005 Ville da også gerne af nysgerrighed høre om hvor du har brugt det. Altså hvad for et kabel det er du har erstattet med et antenne kabel.

• #27   27. okt 2005 har fået lavet det ved et lyd firma og de brugte det fra radioen også om til forstærkeren vis i ved hvad jeg mener

• #28   27. okt 2005 Du er helt sikker. Det er sådan et kabel der går fra din bil antenne over til radioen for du kan høre radio? Har du mulighed for at tage et billed af selve enden af det kabel? For ville da godt se hvordan de har fikset enden af det på til phono stikket.

Soory. Men for mig der lyder det som noget helt vildt mytisk noget som man kun ville gøre hvis man stod og skulle have musik her og nu og virkelig ikke kunne skaffe noget andet kabel.

• #29   27. okt 2005 Jeg kan på en måde forstå det, hvis det er brugt som remote-kabel, så kan det måske være en fordel med et skærmet kabel da det ville kunne fjerne en del EMC-støj men vil personligt nok ikke vælge antennekabel til dette formål

Manny
    Team Phanatic

• #30   28. okt 2005 nej det er fra radioen og til forstærkeren og det skulle tag støjet fra bilen smiley

• #31   28. okt 2005 har du mulighed for at tage et billed af enden af det antennekabel. Altså hvor det bliver samlet med et phono stik og går ind i forstærkeren?

Kommentér på:
størrelse ledning til anlæg

Annonce