{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

Headunit .. 45watt kontra 60watt {{forumTopicSubject}}

Davs.

Pt har jeg en JVC Headunit med 4x45 Watt.
Hvis jeg købte en Alpine med 4x60 watt, ville dette så gøre meget forskel på hvordan mine front højttalere spiller ellere ville det ikke gør det vilde?

Den model jeg tænker på at købe er :

http://www.hifispeed.dk/shop/alpine-cda-9812rb-autoradio-187182p.html

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headunit .. 45watt kontra 60watt
  • #1   24. maj 2010 overhovedet ikke en skid. Ingen af dem yder over 15WRMS i virkeligheden alligevel. Der skal ekstern forstærker til, ALTID. Medmindre det bare skal være nærmest standard.

• #2   24. maj 2010 Har lige købt Hifonics højttalere, de er på 80 watt rms, og 325 watt max, men ja de skal vel bare smides over forstærkeren så.

• #3   24. maj 2010 Dét skal de. En HU's effektdel duer ikke til meget andet end standardhøjttalere der ikke skal spille ret meget andet end stille radio og en CD i ny og næ. Hvis det skal spille ordentligt og sommetider lidt højt, så skal der en god forstærker foran. Det kan vist ingen betvivle.

• #4   24. maj 2010 Nej det ved jeg godt, har bare det problem jeg p.t kun har en 4 kanals og en 2 kanals ... ( 4 kanals ryger 6*9 og 5.25 på ) og ( 2 kanals - subwooferen ) - Hvor så de forreste kun spiller af headuniten, men skruer som regel lidt ned for de forreste se de andre kan give gas. Men kunne være man skulle købe sig en til 4 kanals og smide den 2 kanals væk.

• #5   24. maj 2010 Ja det ville ikke være nogen skade til.

• #6   24. maj 2010 Det bare et kæmpe hyr at trække de lorte ledninger igennem hele bilen.

• #7   24. maj 2010 Det kan man ikke bare sige så firkantet som at "det går det ikke en skid"...

Det der som regl er problemet med en HU er at DC spændingsniveauet som udgangen kan svinge i mellem er så lille at når man skruer op klippes signalet i både bund og top og så lyder det a H til...

Hvis nu den du linker til lavet et større spændingsniveau end den du har nu vi ldet give lidt men ikke ret meget...

Den rigtige vej er selvfølgelig en forstærker da der andet bliver for dyrt i forhold til hvad du får ud af det...

• #8   24. maj 2010 Mange tak Rasmus.

Jeg tror bare jeg sælger min 2 kanals forstærker, og køber en til 4 kanals forstærker i samme niveau som den jeg har nu.

Kommentér på:
Headunit .. 45watt kontra 60watt

Annonce