{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Køler går ud, når anlæg spiller {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har lige installeret et anlæg i min gamle golf II fra '84. Anlægget består af en denver head-unit, 2 x Xzound fronthøjtalere, 2 x Xzound rear højtalere, en forstærker samt 2 x 300W højtalere i bagagerummet. Det spiller overraskende godt, men da jeg endelig fik det hele på plads, installeret og til at virke korrekt, kørte jeg mig en tur med fuld blæs for musikken. Da jeg kom hjem, opdagede jeg, at motoren virkede meget varm (meget mere end normalt). Jeg kunne først ikke komme på, hvad der skulle være galt, men det lader til at køleren/ blæseren åbenbart ikke kører, når anlægget spiller? Jeg har kørt til og fra arbejde med hhv. anlægget tændt og slukket. Da anlægget var tændt, blev motoren meget varm i forhold til den korte køretur og lugtede også lidt brændt. Da anlægget var slukket, blev motoren ikke varm, og der var heller ikke nogen lugt.

Er der nogen, der har erfaringer med sådan et problem eller lign? - eller kan hjælpe mig med, hvad jeg skal prøve at tjekke?

På forhånd tak,

Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køler går ud, når anlæg spiller
  • #1   11. jun 2010 det kunne være din generator der ikke kan levere nok strøm......

Så kan den ikke levere til både anlæg og blæser....

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#2   12. jun 2010 Tak for svaret.

Vil det så sige at min nuværende generator er lettere defekt eller at en ny generator heller ikke vil kunne levere nok strøm?

• #3   12. jun 2010 En løsning på problemet kan være at lave en opgradering af dine kabler fra generator, batteri, og karosse.
    Når kablerne og opkoblingerne er så gamle, vil der opstå et stort spændingsfald, når der trækkes en strøm.
    Så start med at lave helt nye opkoblinger til alt der har med motorblok, generator, batteri, og karosse at gøre.
    Det kan med stor sandsynlighed afhjælpe dit problem. Og hvis ikke, skal fejlen findes andetsteds, for SÅ kraftigt et setup er det heller ikke...

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#4   12. jun 2010 Det kan godt være, at det er en god idé at starte med at opgradere de gamle kabler. Men i dag da jeg åbnede motorhjelmen, syntes et nyt problem at være opstået. Det virker som om, at kølervæsken ikke rigtig bliver varm i takt med at motoren bliver varm, og at der måske er noget lægt. Jeg må hellere få kontaktet min mekaniker, for det ser ud til at være vanskeligere, end hvad jeg lige kan overskue smiley

Mvh. Christian

Kommentér på:
Køler går ud, når anlæg spiller

Annonce