Køler går ud, når anlæg spiller {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har lige installeret et anlæg i min gamle golf II fra '84. Anlægget består af en denver head-unit, 2 x Xzound fronthøjtalere, 2 x Xzound rear højtalere, en forstærker samt 2 x 300W højtalere i bagagerummet. Det spiller overraskende godt, men da jeg endelig fik det hele på plads, installeret og til at virke korrekt, kørte jeg mig en tur med fuld blæs for musikken. Da jeg kom hjem, opdagede jeg, at motoren virkede meget varm (meget mere end normalt). Jeg kunne først ikke komme på, hvad der skulle være galt, men det lader til at køleren/ blæseren åbenbart ikke kører, når anlægget spiller? Jeg har kørt til og fra arbejde med hhv. anlægget tændt og slukket. Da anlægget var tændt, blev motoren meget varm i forhold til den korte køretur og lugtede også lidt brændt. Da anlægget var slukket, blev motoren ikke varm, og der var heller ikke nogen lugt.
Er der nogen, der har erfaringer med sådan et problem eller lign? - eller kan hjælpe mig med, hvad jeg skal prøve at tjekke?
På forhånd tak,
Christian
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.299
Så kan den ikke levere til både anlæg og blæser....
aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
Vil det så sige at min nuværende generator er lettere defekt eller at en ny generator heller ikke vil kunne levere nok strøm?
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Når kablerne og opkoblingerne er så gamle, vil der opstå et stort spændingsfald, når der trækkes en strøm.
Så start med at lave helt nye opkoblinger til alt der har med motorblok, generator, batteri, og karosse at gøre.
Det kan med stor sandsynlighed afhjælpe dit problem. Og hvis ikke, skal fejlen findes andetsteds, for SÅ kraftigt et setup er det heller ikke...
aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
Mvh. Christian
Køler går ud, når anlæg spiller