290 visninger
|
Oprettet:
Dual Voice Coil Subwoofer {{forumTopicSubject}}
Hej
Har tænk mig at købe sådan en Dual Voice Coil Subwoofer som kan spille som 2 Ohm hvis man tilslutter den rigtig...
Hvordan skal jeg tilslutte den?
Jeg har en 4x75 RMS Watt forstærker, og den der subwoofer har jo 2 plus og 2 minus'er, skal jeg så brokoble kanal 1 + 2 også sætte den til den ene plus og minus, så brokoble kanal 3 + 4 og sætte den til den anden plus og minus...
Spiller den bedst sådan? eller er jeg helt galt på den...
På forhånd tak
nå ja.. bassen er 350 RMS watt
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
jan 2004
Følger: 3 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 200 Svar: 843
din forstærker på 4x75 RMS W (i 4 ohm) når du brokobler den kommer den til at levere 2 x XXX RSM W (i 2ohm)
din bas har 2 kanaler i 4 ohm... når du "brokobler bassen" bliver det til 1 kanal i 2 ohm.
for at kunne udnytte bassen optimail skal du IKKE brokoble forstærkeren og sætte den på bassen, FORDI hvis du sætter forstærkerens 2 ohm til basses 4 ohm bliver det ikk perfekt... det ville sikkert sagtens kunne spille men forstærkeren belastes unødigt...
istedet skulle du tage at brokoble kanal 1 &2 på forstærkeren = 2 ohm OG parallel koble bassen = 2 ohm og så lade de 2 sidste kanaler på forstærkeren trække evt hattehylden eller noget...
at parallel koble bassen vil sige at du sætter + & + sammen og - & - sammen så de går ud i ét + kabel og ét - kabel som sættes til + & - på forstærkeren.
det skulle være den optimale løsning
håber dette giver lidt mening at læse
mvh kevin
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 33
Hva så meningen med bassen har 2 plus og 2 minus hvis man alligevel skal parallel koble dem?
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 33
Dual Voice Coil Subwoofer