{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Dual Voice Coil Subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hej

Har tænk mig at købe sådan en Dual Voice Coil Subwoofer som kan spille som 2 Ohm hvis man tilslutter den rigtig...

Hvordan skal jeg tilslutte den?

Jeg har en 4x75 RMS Watt forstærker, og den der subwoofer har jo 2 plus og 2 minus'er, skal jeg så brokoble kanal 1 + 2 også sætte den til den ene plus og minus, så brokoble kanal 3 + 4 og sætte den til den anden plus og minus...

Spiller den bedst sådan? eller er jeg helt galt på den...

På forhånd tak

nå ja.. bassen er 350 RMS watt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dual Voice Coil Subwoofer
  • #1   1. nov 2005 det kommer jo an på hvilken ohm dine spoler er lavet i????

• #2   1. nov 2005 prøver lige at hjælpe lidt...

din forstærker på 4x75 RMS W (i 4 ohm) når du brokobler den kommer den til at levere 2 x XXX RSM W (i 2ohm)

din bas har 2 kanaler i 4 ohm... når du "brokobler bassen" bliver det til 1 kanal i 2 ohm.

for at kunne udnytte bassen optimail skal du IKKE brokoble forstærkeren og sætte den på bassen, FORDI hvis du sætter forstærkerens 2 ohm til basses 4 ohm bliver det ikk perfekt... det ville sikkert sagtens kunne spille men forstærkeren belastes unødigt...

istedet skulle du tage at brokoble kanal 1 &2 på forstærkeren = 2 ohm OG parallel koble bassen = 2 ohm og så lade de 2 sidste kanaler på forstærkeren trække evt hattehylden eller noget...

at parallel koble bassen vil sige at du sætter + & + sammen og - & - sammen så de går ud i ét + kabel og ét - kabel som sættes til + & - på forstærkeren.

det skulle være den optimale løsning

håber dette giver lidt mening at læse

mvh kevin

• #3   3. nov 2005 Okay...

Hva så meningen med bassen har 2 plus og 2 minus hvis man alligevel skal parallel koble dem?

smiley

• #4   3. nov 2005 spørger bare smiley

Kommentér på:
Dual Voice Coil Subwoofer

Annonce