{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  power capacitor med støj...
  • #1   1. nov 2005 Du skal bare sætte en modstand imellem plus og din kondensator.. efter ca 30sek er den opladet !.. Var min ihvertfald...

Nu ligger dine powerledninger og signalkabler vel ikk i samme side af bilen ?

• #2   1. nov 2005 hehe anlæget sidder slet ikke i min bil... men er sat op her hjemme med et bil batt... så det problem har jeg ikke...

men hvad skulle den modstand gøre..??

• #3   1. nov 2005 Den gør at den blir ladet op.. Ved ikk selv hvordan det virker.. men sådan sQ man ihvertfald gøre :o)

• #4   1. nov 2005 oki hvor stor en modstand skal jeg så bruge..??? og skal jeg lade den sidde når den er ladt op..?

• #5   1. nov 2005 Når den er ladet op, vises der hvor mange volt den er på.. endtil da er det kun dioden der lyser...

Kan ikk huske hvor stor den skal være.. mener oz man kan bruge en pære... der er jo oz modstand i...

• #6   1. nov 2005 oki lyder lidt underligt.... men min viser lige nu et sted mellem 11 og 12 v... den er ikke til at læse den skifter for meget...!!! men den startede med at vise 8+-

• #7   1. nov 2005 så den burde være ladt op men den støjer stadig..!!!!

• #8   1. nov 2005 Hmm i er lidt galt på den...

Hvis en kondensator var et døgn om at oplade havde den ikke noget at gøre i en stereo opsætning. Idéen er jo netop at en kondensator kan op- og aflade ekstremt hurtigt! Den korrekte fremgangsmåde at tilslutte sådan en bandit, er at sætte minuspolen på, og derefter tage en lille 12V pære, fx en pinolpære og sætte imellem batteriets + og kondensatorens +. Pæren vil lyse i et par sekunder og derefter fade ud. Så er din kondensator opladet! smiley

Angående din støj kan det sagtens skyldes for lav spænding i systemet, men det er jo også lidt svært at regne med hvis det står hjemme i stuen... smiley

//Kenneth

• #9   1. nov 2005 hmm ja men har lige haft min volt måler på og den ligger på mellem 11 og 12 så den skulle være go nok... men tænkte os selv den tanke så jeg er igang med at slutte et batt mere på det... (fuck jeg glæder mig til min bil køre igen så det kan komme over i den..)

• #10   1. nov 2005 Så var det jo oz rigtig nok med en modstand imellem batteri + og kondensator +.. :o) heh

• #11   1. nov 2005 har nu monteret et batt mere og har fået en spænding på 12-13 så det er lidt bedre nu men støjen er der stadig nu er den bare ikke lige så høj mere...!!! måske jeg skal vende tilbage når jeg stopper det i bilen og får mine 14 v... men jeg syntes ikke min bas er lige såå kraftig med kondensator på som er uden..!!!!

• #12   2. nov 2005 Det er svært at komme med en løsning når man kun kan læse lidt om problemet... Men det der kan være sket er at din bas er blevet mere kontrolleret grundet din kondensator. Det kan godt virke som om at bassen er blevet mindre kraftfuld fordi den ikke vil overstyre på samme måde som før, men er blevet strammere i det.

Kan også være 800 andre ting, men som sagt... svært at læse sig til problemet... smiley

• #13   2. nov 2005 hmm ja det kan være 800 ting... men den slår som den plejer bare ikke så kraftfuldt... hmm prøver at pille det hele fra hianden og så sætte det til igen....

Kommentér på:
power capacitor med støj...

Annonce