{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

2 subs, 1 udgang... {{forumTopicSubject}}

Har købt en 5kanals forstærker (audison rx 5.600, mener jeg den hedder), og har snakket lidt med en der burde have styr på det og han mener jeg skal prøve at køre begge mine 10' pioneer sub's på den ene sub-kanal på 5-kanal'en istedet for at køre med min 2 kanals forstærker på sub'ene og 5kanalen på de 4 højtalere i bilen.. Men mit spg er så om det godt kan gøres uden at hverken forstærker eller sub tager skade? Sub'ene er på 4ohm..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 subs, 1 udgang...
  • #1   21. jun 2010 Hvis sub´erne er i 4 ohm, ender du på 2 ohm, hvilket 99% af forstærkere kan klare.. Men kig lige på watt opgivelser og se hvad der giver dig flest watt, til at sparke de sub´er igang...

• #2   21. jun 2010 der er ingen tvivl om at 2kanals forstærkeren er opgivet til felst watt, men var inde hos carsound og han mente at der var rigeligt power på den ene udgang til begge 2 og at det er en væsentlig bedre kvalitet så lydkvaliteten vil blive bedre.. Men tror jeg prøver så og ser om der er nok power ellers må jeg jo smide begge i..

• #3   21. jun 2010 Så vidt jeg lige har du læse mig frem til kan din forstærker fint køre 2 ohm på sub siden. hvilket også gir lidt power at lege med.

• #4   21. jun 2010 Hvis din 2 kanals er i tvivlsom kvalitet, kan det nok være rigtigt, at lyden er bedre i din 5 kanas.. Men det kan kun du selv afgøre.. Hvis 5 kanalen så kun har halvdelen af din 2 kanals watt, så kan du så diskutere med dig selv, om du vil have meget eller lidt bas.. Men du må prøve dig frem,...

• #5   21. jun 2010 Det er ikke fordi det er en desideret dårlig forstærker den lille, men der er ingen tvivl om at den anden er bedre.. Prøver mig lidt frem...

Kommentér på:
2 subs, 1 udgang...

Annonce