{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

ang mtx der slår fra -prof hjælp tak!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..
Har lige bygget anlæg op i min kammerats saxo som består af

mtx frontsæt
mtx x704 (4 kanals, brokoblet til front)
mtx monoblok til mtx sub

Problemet ligger i at højre siden af fronten(kanal 3 og 4) vil kun spille hvis man slutter fx ipod direkte til forstærkeren, altså fra minijack ud i et sæt phono!

Hvis jeg tager phono fra HU til indgang 3 og 4, så giver den et lille bum i højttaleren og led i forstærkeren blinker.

Hvis jeg tager samme sæt phonokabler i indgang 1 og 2, spiller venstre side..

Da jeg har monteret en del kvalitetsanlæg før, er jeg ikke nybegynder på området. Så vil gerne have svar fra prof folk, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang mtx der slår fra -prof hjælp tak!!
  • #1   14. jul 2010 Kortsluttede liniekabler eller defekt headunit. Dvs. den sender for høj spænding ud til forstærkeren.

  • #2   14. jul 2010 phono kablerne er ohm'et igennem og målt kortslutning på linie og skærm.
    Headunit blev der købt ny af, da jeg troede det var stelbanen som var brændt af i den gamle.
    Stel og plus til HU er tjekket og trækker fint 13 amp.

    Nu bliver den 4 kanals mtx byttet til en ny, da alt andet er udelukket vil jeg mene, men nye forslag er selvfølgelig velkomne


  • #3   14. jul 2010 Jamen kan du koble noget til forstærkeren udenom dine liniekabler, så kan det ikke være forstærkeren.

  • #4   14. jul 2010 hvorfor kan jeg så koble phono til den ene side (kanal 1-2) hvor det virker, og den anden side(kanal 3-4) så ikke virker. Den gør det samme uanset om jeg bruger front phono eller rear phono.

  • #5   14. jul 2010 prøv at sætte højre side over på kanal 1 + 2

  • #6   14. jul 2010 bræmer - det er prøvet med begge sæt, som begge virker i kanal 1-2 men ikke 3-4. Kun ipod virker på 3-4. Men nu bliver forstærkeren byttet til ny, så håber jeg det er en fejl i den.

  • #7   14. jul 2010 okay... håber det kommer til at virke... det lyder sgu lidt mærkeligt...

    mit eneste bud ville være at det er indgangstrinnet på kanal 3+4 som er defekt og er blevet ustabil og derved ikk kan håndtere den spændning som radioen giver, hvor den noget lavere spændning fra ipod'en kan den sagtens håndtere...

    hvordan går det egentlig...?? det er jo længe siden. havde ikk lige set det var dig..


  • #8   14. jul 2010 ja det er fandme sært.. har spurgt flere og alle ævler om stel!!! Men alt har hver sin stel og de fejler intet! havde min mistro til hans kina radio, men den blev skiftet ud med en ny kenwood. Men som sagt så håber jeg det hjælper med en ny mtx.
    Men ja du har nok ret med den lavere spænding som ipoden giver.

    Det går sgu fint fint bræmer.. ja det er længe siden! hva med dig? kommer du stadig ud til db træf osv??


  • #9   14. jul 2010 det går sgu også fint her... jep tager stadig til dbdrag... blev danmarksmester igen her sidste år så det er jo fint he he...håber snart at jeg får samlet min vectra så jeg kan komme lidt ud til div træf i landet i andet end min gamle sierra

Kommentér på:
ang mtx der slår fra -prof hjælp tak!!

Annonce