{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

kabler til anlæg {{forumTopicSubject}}

har været ved at trække kabler i min polo igår:)
har trukket + ude fra batteriet og phono frakabel fra radioen, og har taget en stel fra sele strammeren, men kom så i tanke om at jeg mangler en remote, kan jeg trække den i højre side sammen med phonokabel, da det ville være væsentligt nemmere:)
er der ellers andet jeg mangler ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kabler til anlæg
  • #1   18. jul 2010 mente venstre side smiley


  • #3   18. jul 2010 strømmen skal ligge i en side resten i den anden side, inklusiv remote.


  • #4   18. jul 2010 så det optimale er at ligge det sammen med plus kabel?
    hvad mener du med en ekstra stel på batteri?


  • #5   18. jul 2010 Det er rigtig, hvad mulleberg siger, læg +ledningerne i den ene side, og alt andet i den anden side...

  • #6   18. jul 2010 det er ikk optimal at ligge remote sammen med pluskabel


  • #7   18. jul 2010 okay super smiley
    -hvad var det for noget med ekstra stel?


  • #9   18. jul 2010 det stel der går fra batteriet til karossen er ikk altid lige optimal.

  • #10   18. jul 2010 Tobias M, det er nemlig IKKE mest korrekt at ligge remote sammen med pluskablet.
    plus kablet er tæt på generator og jeg siger ikk det altid giver støj, men hvis din remote, som kommer fra din HU bliver lagt ved dit pluskabel kan der meget nemt komme den støj vi alle hader når vi monterer musakka i bilen, derfor sætter man strømkablet for sig selv..


  • #11   18. jul 2010 Det har ikke så meget at sige med "generatorstøj" om du ligger Remote kablet i den ene eller den anden side, i skal lige tænke på at remote fra de fleste bilradioer MAX spøtter 0.5 v ud. Så det har ingen effekt på generatorstøj. Der er også rigtig mange phonekabler med "inbygget" remotekabel til fortsærken.

  • #12   18. jul 2010 Så sent som igår lavet jeg anlæg i en bil der ligger remote sammen med 2 phono kabler og der var ingen støj! efter som remote kun giver signal om at HU'en er tændt burde der ingen problemer være

    Så træk du den bare i venstre side sammen med phono kablerne, du har self trukket plus kablet sammen med ledningsnettet ikke?


  • #13   18. jul 2010 det ryger ned sammen med phono kablerne så smiley
    hvad mener du med om jeg har trukket det med lednigsnettet? smiley


  • #15   18. jul 2010 Det med at lave ekstra stel ville jeg vente med især hvis det ikke lige frem er en high-end ombygning.

  • #16   18. jul 2010 tobias din store klovn, med den spændning er der intet problem, remote behøver ikke være mere end en kobbertråd, desuden er der rigtig mange phonokabler hvor at der er indbygget et remote kabel i !

  • #17   18. jul 2010 Tobias M, du er helt forkert på den.. vil du så skille dit nyindkøbte phonokabel ad med indbygget remote kabel til 800 kr, det giver jo ingen mening..

    rasmus A, bare ned til phonokabel med dit remote..


  • #18   18. jul 2010 laver også kun den ekstra stel hvis det bliver nødvendigt, indtil videre er der kun en sub, men der kommer jo nok mere med tiden smiley


  • #20   18. jul 2010 Tobias M : Da remote porten på en HU næsten aldrig spøtter mere en 0.5 Volt ud så har de intet at sige om den ligger sammen med Phone kablerne eller ej.. Hvorfor tror du ellers at der er så mange producenter der laver deres phone kabler med en lille ledning ved siden af til remoten? Jeg nægter at tro på at du er "kloger" og ved mere om det end de firmaer der producere de skide kabler.. Hvis hans batteri sidder i venstre side af bilen, så trækkes Plus i venstre side og phone og remote i den anden side. Hvis du ikke tror mig så tag et volt-meter og sæt dig ud i din bil og så prøv at sætten den ene ende af dit volt-meter til stel og den anden i remote udgangen på din HU så kan du selv se det..

  • #22   18. jul 2010 Du skal self lige huske at tænde for radioen når du er klar til at lave målingen

  • #23   18. jul 2010 batteri er i venstre side, men er blevet nødt til at trække strømkabler i højre, ikke den bedste måde, men gjorde det for at slippe for at bore huller i bilen, har trukket 20 mm2 ledniger, i mærket bassworx, og phonokabel er også bassworx så det er ikke fordi det er de aller billigste kabler smiley

  • #25   18. jul 2010 EJ NU RABLER DET SGU DA FOR DIG TOBIAS M!!

    Hvis du så laver den der remote-ledning som en ekstra stel fra HU til forstærker
    og du så har en dårlig "hovede"stel til din forstærker, så vil den jo prøve at trække stel igennem din HU og så brænder du den sgu af, det er jo helt ude i hampen det du sidder og påstår!


  • #26   18. jul 2010 i teorien kan de lade sige gøre. Men har aldrig oplevet det eller hørt om andre der har oplevet det. Som sagt remote = max 0.5 Volt. Derved ingen fare for støj pga det

  • #28   18. jul 2010 det ER IKKE det korrekte at sætte sammen på den måde.


  • #29   18. jul 2010 hvad mener du med tager parti ? Jeg har helte tiden skrevet om at i praksis sker det aldrig.. hvorfor er du at du bliver ved med at sidde og ævle om at det er det mest korrekte? når det så absolut ingen indvirkning har på det? Er det bare for at prøve for at lyde som om du har forstand på noget som du reelt ikke har en hat forstand på ? For det lyder sgu sådan

  • #31   18. jul 2010 NEMLIG! I praksis kan det ikke lade sig gøre men i teorien kan det godt.. Det har sgu da ikke en skid med at tage parti at gøre

  • #33   18. jul 2010 Men Rasmus A :
    hvis din stel fra batteriet til karrossen er i orden, så skulle det ikke være nødvendigt at trække en stel fra batteriet til din forstærker. Plus kablet i samme side af bilen som batteriet. Phone-kablet om remote i den anden side. Phone-kablet og Plus-kablet må ikke krydses. Hvis dit phone-kabel er for langt, så lad være med at rulle det pænt sammen og smide det oven på din benzinpumpe, for så danner phone-kablet en "spole" og så opfanger den de elektriske spændinger fra pumpen, og så får du "støj" Træk Minus-kablet fra en af selestrammerne (bedst i samme side som plus-kablet kommer i) og husk at skrabe malingen af så kablet får direkte kontakt med karossen. Så skulle der ikke komme støj i dit anlæg


  • #34   18. jul 2010 Tobias er den eneste i denne tråd, der sådan set fatter hvad det går ud på...

    "Da remote porten på en HU næsten aldrig spøtter mere en 0.5 Volt ud"...
    Det er dog den værste omgang sludder jeg længe har hørt. Nu når du selv så fint nævner et multimeter, så gør dig selv den tjeneste at mål spændingen på din rem, så du undgår at fremstå som komplet uvidende en anden gang...

    Og JA...Remote skal trækkes sammen med PLUS-kablet, og IKKE sammen med signalkablerne.

    Søg lidt i forum, hvis I mangler viden om emnet, for det har efterhånden været skåret ud i pap 100 gange....


Kommentér på:
kabler til anlæg

Annonce