{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rockfordfosgate vs audio-system
  • #1   17. aug 2010 Hvis vi siger rockfordfosgate: POWER Speakers.
    http://www.rockfordfosgate.com/products/product_categories.asp?cat_id=3&locale=en_US&p_status=

Audio system: HX-Line. http://www.audio-system.de/audio/

• #2   17. aug 2010 jeg har komplet rockford. Har aldrig oplevet bedre lyd. det kostede spidsen.. men var det værd, kan høre alt fra klassisk og opera til tramp osv.. det er meget alsidigt.

• #3   17. aug 2010 lil A

Nu har Ørbæk jo hørt HX serien fra Audio System før han udtaler sig.-.. ellers bør han holde kæft...

Power serien fra Rockford Fosgate er ikke dårlig... Meget amerikansk lyd... Altså mindre dynamik, mere POWER... Fungerer ikke så godt til acoustisk guitar f.eks. jazz, Og andre ting der kræver lidt ekstra... Meget positivt at deres Diskanter Ikke har en tendens til at skrige...

Audio System HX line... Det er deres top serie... Og den er dyr... og den er SÅ lækker at lytte til synes jeg... Deres diskanter har en tendens til at skrige men dette problem løses nemt i filteret der heldigvis kan dæmpe dem en smule så de bliver dejligt åbne og behagelige at lytte til... Fungerer bedre til jazz aoustisk musik generelt mens det kan hamre techno, hiphop og rock af med stor kontrol... Meget tysk lyd... Dvs. ordnung muss sein... Meget dynamisk...

Begge ting er gode men efter min mening er Audio System lige den tand bedre, så det er nok der jeg vill gå hen imod... (Jeg har også Audio System. men det er Helon serien...)

• #4   17. aug 2010 audio system, helt klart smiley

• #5   17. aug 2010 nu har jeg kun prøvet rockford power 6x9

men det er hvertfald noget jeg kan anbefale. de kostede 1800, men hold kæft hvor spillede de godt og højt.
    har kun solgt dem fordi jeg har fået en cab, og der er der jo ikk hattehylde til 6x9.

• #6   17. aug 2010 Jeg synes også helt klart Audio-system, da jeg synes Rockford lyder belastede hele tiden, men tag ud og lyt dem, det er jo en smags sag smiley

• #7   17. aug 2010 Helt klart Rockford !!! Det andet synes jeg ikk er en skid vær !

Det der audio-system synes jeg er til at skide i , Det holder bare ikk i længden og spiller heller ikk lige så godt som Rockford . .

• #8   17. aug 2010 - PSA Project - - enig, der er mange forskellige meninger om dette emne smiley

Theis A - hvilket audio system har du prøvet ?

• #9   17. aug 2010 Det var ikk mit anlæg , Men en krammi . Han købte anlæg for 10k og det holdte bare ikk .
    Ved ikk hva serie det var ?

Men bare den smugle anlæg jeg har nu , det spiller 10gange bedre .

Men det er jo min mening om det .

• #10   17. aug 2010 Man kan jo så sige, at hvis din kammis anlæg spillede røvdårligt, er det nok mere monteringen og indstilling, fremfor enhederne. :0)

• #11   17. aug 2010 Begge produkter kan med den ridtige opsætning spille rigtig godt.. Men begge dele kan til gengæld også spille meget dårligt, med den forkerte opsætning eller indstilling.

Hvilken man skal vælge og hvilken der spiller bedst, er meget forskelligt, for person til person, så derfor er det altid godt lige at høre produkterne, inden man køber.

• #12   17. aug 2010 Audio System. Synes ikke rigtig de to fabrikanter kan sammenlignes. Ikke at Rockford spiller dårligt eller noget, men stilmæssigt ligger de langt fra hinanden, og derfor undre det mig, at dine overvejelser ligger mellem disse.

Når du alligevel bevæger dig i disse lag, så kig på Morel også.

• #13   17. aug 2010 Det var så ikk noget vi havde monteret . Det var en prof fra et eller andet selvskab som der havde gjordt det .

• #14   17. aug 2010 Theis.. Nu er det ikke fordi jeg vil bruge længere tid på at diskutere den del, men hvis det er monteret af en proff og ikke spiller efter forventnignerne, så går man tilbage og får udbedret problemet. Jeg har fuld forståelse for at du måske ikke syntes at det spiller lige så godt som Rockford, men undrer du dig slet ikke over, at du rent faktisk er den eneste, der ligefrem syntes det lyder røvdårligt?

Audiosystem er ikke ligefrem et mærke der bare er taget ned fra hylderne i Kina, men et mærke der høster anerkendelse mange steder fra, omkring i verden, hvilket Rockford dog også gør. Så røvdårligt er nok ikke ordet at bruge om produktet.

Nå, nok om det, nu vil jeg tage på job :0)

• #15   17. aug 2010 BDOG -- Jeg har heller ikk tænkt mig at diskutere dette her , Men det er da meget muligt at jeg er den eneste i dette forum som der synes det ikk spiller særlig godt . Der er satme mange som JEG kender der ikk synes det er et særligt godt mærke .
    Men som sagt er det en smags sag . og HELDIGVIS er vi alle forskellige og har vær vorges meninger .

Vi kan ikk gå tilbage med anlæget da han har smidt kviteringerne væk på det, og det var ikk det firma/butik som der solgte det som der satte det i ,

• #16   17. aug 2010 Kan jo egentlig siges MEGET kort.
    For de personer der rent faktisk går op i lyd, så er det i få-tal de vælger RF fremfor Audio System, og bare generelt set, så bliver RF sjældent foretrukket fra andre lækre mærker.
    Det kan man så tænke lidt over.

• #18   17. aug 2010 lil A
    Det det drejer sig om, er at komme så tæt på originalindspilningen som muligt, derved skal men helst dække alle frekvensområderne, hvilket også er grunden til, at man monterer en sub, til at tage de nederste frekvenser 10-150hz f.eks.
    Du skal partout ikke have flere comp-sæt i, så hellere ét ordentligt sæt, istedet for 4 jævnt gode, hvis du forstår.
    Hvad angår 6x9´erne, hold dig fra dem, det kommer der ikke noget godt udaf. Lydbilledet er oppe foran, der skal det forblive, derfor ingen grund til at forstyrre det ved et sæt 6x9´ere.

• #19   17. aug 2010 hvis det skal lyde rigtig godt skal du have et komponent system og 1 bass smiley

6x9 kunne du jo bare skære af til at spille over 80hz så de ikke spiller i samme frekvens område som din bass. Men generelt er baghøjtalere noget skidt.

• #20   17. aug 2010 Lars K = Den korte version ;o)

• #21   17. aug 2010 - BluezCat-DK® * - jaja kig på klokken, jeg har snart fri så jeg gad da ikke lige gå i dybden smiley

• #22   17. aug 2010 Lars K
    Ikke negativt ment, jeg er indimellem bare ikke god til at fatte mig i korthed over skrift, så læste jeg dit, hvilket jo nærmest er synonymt med det jeg skrev ;o)

• #23   17. aug 2010 - BluezCat-DK® * - jeg tog det skam heller ikke negativt, se min smiley smiley og ja vi er rørende enige smiley

• #25   17. aug 2010 lil A - ja du kan evt. overveje en forstærker til bassen og en til komponent systemet så den ikke skal trække begge dele. Man kan godt høre på de andre enheder at der ikke er meget power til dem hvis bassen den pumper derud af smiley

2 X komponent system giver måske 1-2 db højere lydtryk i dens primære arbejdsområde hvilket nok er 18k hz til 100 hz men tilgengæld er lydbilledet totalt ødelagt.

Jeg vil sige du kan få meget mere lyd ud af at splitte prisen fra det ene komponent sæt op i 2. Den ene halvdel bruger du på et bedre komponent sæt og den anden halvdel på lyddæmpning af dørene.

• #26   17. aug 2010
    lil A

Hvor er du fra?
    Er du fra sjælland er du velkommen til at komme ud og lytte til hvordan en af de store serier fra Audio system lyder... Uden baghøjtalere...

Theis A

Samme invitation til dig theis... Så kan det være du kan komme til at lytte til et sæt audio system der er monteret og indstillet korrekt... Og så kan det være vi andre kan slippe for mere bavl om at audio system ikke lyder godt... (Det har trods alt vundet 11 stk 1. pladser i EMMA hvor det gæler om at lyde godt... og de har 10 verdens rekorder i Db-cup...

Men det er jo noget lort fordi du har hørt et elendigt indstillet anlæg...
    (PS: Hvis din kammerat stadig har det anlæg så tag ham og hans bil med... så skal jeg nok fortælle jer hvad der skal ændres for at det lyder godt... )

• #28   17. aug 2010 Cody. Du lyder da som en klovn.. Ved hvad jeg snakker om, så hold din kæft. Manden spurgte om folks mening.

• #29   17. aug 2010 Ørbæk .

Så siger vi det... Og grise kan flyve...

• #30   17. aug 2010
    lil A

Nej Jeg har 1 komponentsæt... og 4 subwoofere... men det er fordi jeg også kører db-drag... Subwooferne er naturligvis skruet godt nok når jeg kører i bilen normalt...

• #32   17. aug 2010 lil A - en kondensator bliver ikke nødvendigt smiley og hvis du gerne vil spille for dem der står uden for bilen er det smartere at montere et horn uden på bilen ligesom de biler der kører rundt og sælger frugt smiley

Ørbæk . - det er vidst dig der er klovnen her smiley

4 subs er slet ikke nødvendigt til folk der ikke deltager i konkurrencer, 1 er rigeligt.

• #33   17. aug 2010 Lars K - du aner ikke hvad du snakker om. Han bad og en mening, og har jeg en om rockford. Så er der ingen grund til at skrive til mig som cody gjorde.
    Utrolig med jer internet gangstere. skærmen gør jer større.

• #34   17. aug 2010
    Ørbæk .

Nej han bad om ens mening om hvad der var bedst... RF eller Audio System... = Har man kun hørt 1 af delene har man ikke noget sammenligningsgrundlag...

Og jeg har ikke brug for en skærm til at gørre mig større...

• #35   17. aug 2010 lil A

Du er jo velkommen til at komme ned og høre det... 4 subs er rent overkill ... Det er der ingen der har brug for... Det er jo kun fordi jeg deltager i db-drag/bassrace.,.. og folk ofte synes det er max fedt at komme ind og sidde i en bil med en lidt mere sindsyg install... Derfor er den lavet med 4 subs...

• #37   18. aug 2010 jeg køre evt rundt med Audio system hx 165-4 sættet hvis det kunne have intra i at blive hørt.... Det bedste alsidige sæt enheder jeg har haft i bilen... De spiller fornuftigt, tager gerne imod alverdens tæsk... Har nu os haft fingerne i power serien fra rf... Og ved ikke helt hva jeg synes om det... Det spillede da og det tog virkelig imod tæsk, men synes ikke mellemområdet var specielt godt...

• #38   18. aug 2010 Ørbæk . - husk nu lige på jeg skrev til dig som du skrev til cody...

• #39   18. aug 2010
    Niclas A

Og grunden til at du ikke har deltaget til en konkurrence er???

• #40   18. aug 2010 at jeg er sindsygt langsom jan... Og så er der lige det med pengene... Men skal hente carpc idag... Det er da lidt fremgang...

• #41   18. aug 2010 Lars K - læs hvordan han skrev til mig.

• #42   18. aug 2010 Ørbæk . - hvad skrev han til dig ? du skrev cody er en klovn og jeg skriver du er en klovn. Du skriver så at jeg skriver til dig som cody gør og jeg skriver jeg skriver til dig som du gør til cody.

Men lad os nu komme over børnehave stadiet. Har i lyttet til begge dele INDEN i udtaler jer ? ellers er en sammenligning jo umulig

• #43   18. aug 2010 Niclas A
    Tror rent faktisk jeg er mere langsom end dig, har været igang med at samle ind til det jeg skal bruge de sidste 4 år, er jeg heldig, så kommer jeg igang i år, kommer an på, om jeg får fat i den sidste vigtige enhed (JBL 800 GTI).

Men udover det, så skulle delene efterhånden være fundet/købt ind XD

• #44   18. aug 2010 Skrevet: 17-08-2010 02:42:26

lil A

Nu har Ørbæk jo hørt HX serien fra Audio System før han udtaler sig.-.. ellers bør han holde kæft...

- Derfor

• #45   18. aug 2010 hehe jeg har os stadig gang i at få det hele hjem... Er heldigvis ved kun at mangle batterier og generator... Jeg er jo gået i headhunt for lidt gammelt pg kræs...

• #46   18. aug 2010 hehe jeg har os stadig gang i at få det hele hjem... Er heldigvis ved kun at mangle batterier og generator... Jeg er jo gået i headhunt for lidt gammelt pg kræs...

• #47   18. aug 2010 Niclas A
    Lidt Phoenix Gold siger du ?? ;o) : http://www.fjcruiserforums.com/forums/non-fj-classifieds/103910-fs-old-school-phoenix-gold-titanium-amplifiers.html

Jeg er istedet røget på Audisons gamle HR100L og Trenta THK, er ikke 100% på, om jeg skal bruge min Alpine 7998´er, overvejer at spare sammen til en McIntosh, men den er jo ikke just billig :o/.

Hvad har du ellers af grej ?? :o)

• #48   18. aug 2010 Lars K

Tja jeg har selv Helon line fra Audio System... HX line har jeg også lyttet til... Radion og X-ion line har jeg monteret i diverse biler... = dem har jeg også lyttet til...

RF Har jeg også haft æren af at lytte til... Både hos forhandlere og i mindst 2 biler jeg selv har monteret det i... Samt i diverse biler til træfs... Og lyden i RF imponerer mig ikke... deres Forstærkere derimod... Er max fede faktisk... Bare det at de er rated til 1 ting men yder mere end det... Havde det ikke været for prisen kunne jeg godt selv have fundet på at købe RF forstærkere...

• #49   18. aug 2010 har faktisk en Pg zx475 titanium liggende... Hehe... Dejlige forstærkere de audison....

• #50   18. aug 2010 Cody . - den var nu heller ikke møntet så meget på dig smiley

- BluezCat-DK® * - pas på med mcintosh. Når du først har leget med den er der intet andet der dur og som du selv siger koster det altså lidt smiley Hvis det ikke var for min kone havde jeg har 2 styks nu men hun mener vi skal bruge pengene på barnevogn istedet GG

• #52   18. aug 2010 det er det samme med clarions hx-d2 men lyden er stadig genial i de spille maskiner smiley

• #53   18. aug 2010
    Lars K

Ja kvinder har sgu en underlig måde at prioritere på...

• #56   23. aug 2010 audio system... Rainbow giver ikke meget for pengene desværre... Men kan helt ærligt kun anbefale dig selv at komme ud og lytte...

Kommentér på:
rockfordfosgate vs audio-system

Annonce