kabel størrelse {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gammel Clarion forstærker på 280w RMS koblet til min sub på 350w RMS, men jeg er ikke klar over om jeg har store nok kabler og sikringer osv. så derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp.
lige nu har jeg 2,5mm strømkabler monteret, og ja det lyder jo af ret lidt, men man skal montere sine kabler i en slags iso stik på forstærkeren, og der er kablet ikke tykkere alligevel, så vil det hjælpe at sætte måske 10mm kabler på, selvom indgangsledningen kun er 2x 2,5mm ledninger? Og hvor store sikringer skal der i. På selve forstærkeren står der at der skal 30 amp. sikring i, og det sidder der også nu, men hvor stor skal der i motorrummet.
Er det til at forstå hvad jeg skriver eller lyder det til at være helt ude i hampen?
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Om du kan hente noget ved at montere større kabler ned til iso-stikket, tvivler jeg på, fordi forstærkeren jo nok ik er bygget til at tage mere strøm...
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 80 Svar: 252
sep 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 508
http://www.autobixen.dk/shop/external/servicecenter/servicecenter-bilstereoguide-stroem.asp
sep 2009
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.066
Din forstærker har en 30A sikring. Den er ikke et udtryk for hvilken sikring du skal ha siddende på kablet. Forstærkerens sikring er der kun for at beskytte din forstærker. Sikringen ved batteriet skal beskytte dit kabel. Så der skal du ha en en sikring der passer til. Hvis du googler det kan du finde tabeller der viser dig hvor stor sikring du må sætte på diverse kabeltykkelser. Der er intet i vejen for at du sætter en mindre på. Men der er heller ingen grund til at begrænse dig hvis du en dag vil udbygge. Du må bare ikke sætte en større på da du så risikerer at den ikke brænder over når den skal. I værste fald kan det betyde at din bil brænder af.
sep 2003
Følger: 47 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 425
http://www.altombilstereo.dk/modules/FAQ/index.php?op=viewcategory&cid=1
men det lyder klart som om du mangler strøm..
et 10 kvadrat kabel må du max sikre med 60 amp sikring.
sep 2003
Følger: 47 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 425
sep 2009
kabel størrelse