{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Anlæget forstyrer bilen!, hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hej BG'er

Nu skal i høre, jeg køre rundt med et stort anlæg i bilen (kan ses på min profil)
Jeg har kørt med det i ca 1år nu, uden problemer, og det har altid virket...
MEN nu er der lige pludselig noget galt (vil prøve at forklarer så godt jeg kan) :

Når jeg starter bilen, går den som den skal, men så snart jeg sætter min headunit i, og radioen starter op, lyder det som om at det tapper meget strøm hvert 3sec ca? den dæmper alt lys i bilen, og den går op og ned i tomgangen på samme tid!

Så snart jeg slår min Sub-forstærker fra, er der ikke noget, så det må være den der gør et eller andet?!?

Har tjekket følgene indtil videre:
Batteriet fejler intet.
Generatoren lader det den skal, også når anlæget er tændt selv om den går op og ned i tomgang.

Køre godt nok kun rundt med en 1-farad's (staves) kondensator i, men den har spillet med den i ca 1år uden problemer!!! Men self når jeg skruer godt op for musikken blinker alt lyset på bilen (dvs min kondensator er for lille),

men i 1år, har det spillet uden problemer....

Hvad kan der være galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæget forstyrer bilen!, hjælp?!
  • #1   2. sep 2010 Din kondebator lyder det til den er stået af. vent på andres svar, så bliver jeg nok kloger på det selv om det er det...

• #2   2. sep 2010 hvordan har du tjeket om dit batteri er ok ?

• #3   2. sep 2010 jeg vil også mene at batteriet er ved at gå måske, eller en defekt kondensator..

• #4   2. sep 2010 Har målt med et måle aberat, og har også prøvet at sætte en booster på, det hjælper heller ike smiley

• #5   2. sep 2010 Jeg tror mere på batteriet end på kondensatoren...

Du kan jo ikke måle hvor stor en strøm du kan trække med et multimeter (Så skal du i hvert fald have et stort et)

En booster booster normalt kun spændingen op..

Med andre ord kan du ikke rigtig være klar over hvor meget strøm du kan trække...

Hvor gammel er din kondensator...

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #6   2. sep 2010 hælder mest til et dødt batteri...kan du ikke låne et andet og prøvemontere

• #7   3. sep 2010 kan være som de andre skrive dødende batteri eller dårlig kondesater, for har selv en 1 farads og den trækker mere helt fint

• #8   3. sep 2010 Enten er det din kondensator eller dit batteri...

Pil kondensatoren fra... har du ingen blok så tag en 8mm skrue og møtrik og spænd dine sko sammen med se om det stopper!

Stjæl din mors, fars, søsters, vens, kærestes batteri og se om det stopper evt...

Prøv det først ellers meld tilbage...

• #9   3. sep 2010 Ihhh hvor er folk sikre i deres sag... De har sikkert ikke ret... men ihh hvor vil de gerne lyde som om...

Det kan være du har overgang et sted... = Du trækker meget mere strøm end du burde...
    Det kan være batteriet der er ved at opgive livet... Dette er dog ikke en 100% sikkerhed...

Det kan ikke være din kondensator da den aldrig ville trække nok strøm til at det ville have en så tydelig effekt...

PS: Din kondensator hjælper ikke en skid på blinkende lygter... det er sgu en mærkelig myte... det kan dæmpe hvor tydeligt det er men hvis lyset blinker i bilen er der et underliggende problem... som oftest for lidt strøm eller For tynde kabler... husk nu at have samme tykkelse stel ved batteriet som du har ved din forstærker... Ellers har du bare en flaskehals der...

• #10   3. sep 2010 nu ved jeg ikke hvordan du har målt på dit batteri men skal du måle på det om det kan hold strøm så skal du belaste dit batteri med sådan en man kan købe til det. Mange værksteder har en.. Og er det et syre batteri så mål syre vægten i det. Men om det er dit batteri vil jeg ikke gør mig klog på

Kommentér på:
Anlæget forstyrer bilen!, hjælp?!

Annonce