{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

anlæg uden forstærker udgang {{forumTopicSubject}}

hejsa
har en radio uden forstærker udgang altså en low.-et ellerandet

hvordan griber man det så an? vil gerne ha 2 foran og så 2 bagved der bliver kobletpå de 2 af kanalerne på forstærkeren og basserne på de 2 andre kanaler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anlæg uden forstærker udgang
  • #1   21. sep 2010 hold da op en gammel radio smiley hvis jeg var dig ville jeg købe en ny radio og en forstærker.. ellers bliver du aligevel bare skuffet

  • #2   21. sep 2010 Sebastian - Ikke ensbetydende med den er gammel.
    Mange radioer som er monteret i nye biler, incl f.eks topmodellen fra vw har ikke engang phono udgang.
    Du kan klare det med en converter som laver signal fra højtalerudgang om til phonosignal og samtidig også laver et remote signal til forstærkeren.
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=5595&pk=715&produkt=Connection_SLI4_-_Adapter_m._remote

    Fåes også i en 2-kanals


  • #3   21. sep 2010 det er som ikke en gammel radio, den har fancy lys og mp3afspiller smiley er fint tilfreds med den, så vil ikke ud at investere i noget andet

    lars
    ok kan blive læsningen
    men er der ikke nogle forstærkere der har en highlevel indgang?
    men er det så ikke bare at sætte front højtalere til front udgangen. så forstærkeren til bag udgangen. og derefter 6x9erne til f.eks. kanal 1 og 2 og de 2 basser til kanal 3 og 4?


  • #4   21. sep 2010 Hvis du vil ha bedst ud af det, så sætte fronthøjtalere og sub til forstærker, og så lade radioen trække de bagerste.
    Lyden skal komme forfra for at få det bedste indtryk af lydbilledet.
    Nu ved jeg ikke helt præcist hvad dit anlæg jo består af, men var bare hvad jeg ville gøre.
    Jo du kan skam få forstærkere med high level indgang også.


  • #5   21. sep 2010 lars

    problemet er bare at det er i min golf og der er ikke rigtigt plads til nogle gode højtalere.. pt. er de monteret i døren der hvor der normalt er såden et rum..
    men der sidder nogle små højtalerer med bas mellemtone og diskant, i instrument brættet sidder der bare std. højtalere og de er lige til at koble fra smiley

    højtalere i døren er gode, spiller rigtig godt kan kun få dem til at skratte ved at skrue helt op for radioen, men tror nu det er radion der er problemet


  • #6   21. sep 2010 Grund til dine højtalere i døren skratter er ofte fordi forstærkeren i en radio kun levere 10-12w, altså alt for lidt til at drive en højtaler ordentlig.
    Så det er næsten altid radioen som får højtalere til at skratte.
    En rigtig forstærker foran vil ofte give et helt andet liv i højtalerne.


  • #7   21. sep 2010 ja det er os det jeg tænker smiley radion er opgivet til 60wx4
    men så må der jo komme en til forstærker til og helt droppe radions forstærker..

    kunne det evt. hjælpe at skifte std. højtalerne i forruden ud med nogle disaknter eller ville det være for meget lige i hovedet



  • #8   22. sep 2010 Nu har du ikke skrevet noget om hvilken bil det er, men at få diskanterne op i instrumentbordet er ikke nogen dårlig ting.
    Man får dermed alle detaljer i lyden op til ørerne, i stedet for de f.eks ved en fuldtone enhed spiller ind i benet.


  • #9   22. sep 2010 lars
    det er en golf 2 smiley så de sidder lidt skråt op imod forruden, man kan jo self altid skrue ned for dem.
    men kunne radion ikke sagtens trække diskanterne? og evt. de små højtalere i dørene

    nu har jeg desuden investeret i sådan en omformer fra high til low indgang smiley

    men ved faktisk ikke om forstærkeren har high indgang endnu
    men var alligevel i thansen for at købe nye viskere så købte sku lige deres ledningsæt det virker til at være fin kvalitet, med både phono og strøm og remote og div.


  • #10   22. sep 2010 Hvis du går efter rimelig lyd så bør du vælge en ordentlig omformer og ikke dem fra T hansen. De lyder bare ikke godt.
    Men okay det er da et sted at starte.
    Hvad sidder der så monteret af højtalere i bilen?
    Gerne hvilken størrelse og hvor de er monteret.
    Det er kun en enkelt 4-kanals forstærker du har?


  • #11   22. sep 2010 lars
    vil ikke ofre mere pådet, da jeg tror forstærkeren har huglevel indgang, som jo mp være nr. 1

    der sidder nogle runde 3 vejshøjtalere i døren, tror det er 4" på200watt hver (max) 100 rms

    og i instrumentbrættet sidder der de skod std. nogle
    bagi sidder der nogle nye xsound 6x9 højtalere på 350 watt rms
    og basser ved jeg ikke hvad mærke er men det er 2 8" med stålmembraner

    og en enkelt 2000 watt forstærker 4 kanal


  • #12   22. sep 2010 Plejer at passe med det er 4" i instrumentbordet og så 5,25 i døren på en 2'er.
    Umidlbart så ville jeg nok tage sub plus dem i døren foran og køre over forstærker, og så lade radioen trække dem ved forruden samt hattehylden.
    En 4-kanals på 2000w, arrrr... Næppe.
    Den er nok på 4x75w eller der omkring når vi snakker RMS smiley


  • #13   22. sep 2010 lars
    det er sådan set os lige meget hvad forstærkeren leverer :), har hørt den spille på nogle cerwin vega'er rimelig overbevisende, og til mig er det nok smiley

    lyder fornuftigt, radioen kan jo nemt spille et par smp diskanter op smiley men dem i hatttehylden er jo gode højtalere hvorfor ikke over forstærkeren? men kan godt se det andet måske giver bedre lyd, gider alligevel ikke spille højt 24/7 smiley
    det giver bare noget mere kabel trækning smiley

    men skal dem i forruden være rene diskanter?


  • #14   22. sep 2010 Grunden til hattehylden over radioen, er for at få den så meget som muligt ud af dem foran, altså give dem den bedste forstærker også.


  • #15   23. sep 2010 ok, det kan jeg godt se, tror lige jeg prøver at træke kabler til den løst udenfor bilen, såjeg kan høre opm de rent faktisk spiller godt og det er radioen,eller om det er højtalerne smiley

    ville være surt at trække 2 ekstra kabler for at finde ud af højtalerene er lort


Kommentér på:
anlæg uden forstærker udgang

Annonce