1.482 visninger
|
Oprettet:
anlæg uden forstærker udgang {{forumTopicSubject}}
hejsa
har en radio uden forstærker udgang altså en low.-et ellerandet
hvordan griber man det så an? vil gerne ha 2 foran og så 2 bagved der bliver kobletpå de 2 af kanalerne på forstærkeren og basserne på de 2 andre kanaler
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 368 Svar: 2.126
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
Mange radioer som er monteret i nye biler, incl f.eks topmodellen fra vw har ikke engang phono udgang.
Du kan klare det med en converter som laver signal fra højtalerudgang om til phonosignal og samtidig også laver et remote signal til forstærkeren.
http://carsound.dk/produkt.asp?id=5595&pk=715&produkt=Connection_SLI4_-_Adapter_m._remote
Fåes også i en 2-kanals
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
lars
ok kan blive læsningen
men er der ikke nogle forstærkere der har en highlevel indgang?
men er det så ikke bare at sætte front højtalere til front udgangen. så forstærkeren til bag udgangen. og derefter 6x9erne til f.eks. kanal 1 og 2 og de 2 basser til kanal 3 og 4?
aug 2006
Lyden skal komme forfra for at få det bedste indtryk af lydbilledet.
Nu ved jeg ikke helt præcist hvad dit anlæg jo består af, men var bare hvad jeg ville gøre.
Jo du kan skam få forstærkere med high level indgang også.
maj 2008
problemet er bare at det er i min golf og der er ikke rigtigt plads til nogle gode højtalere.. pt. er de monteret i døren der hvor der normalt er såden et rum..
men der sidder nogle små højtalerer med bas mellemtone og diskant, i instrument brættet sidder der bare std. højtalere og de er lige til at koble fra
højtalere i døren er gode, spiller rigtig godt kan kun få dem til at skratte ved at skrue helt op for radioen, men tror nu det er radion der er problemet
aug 2006
Så det er næsten altid radioen som får højtalere til at skratte.
En rigtig forstærker foran vil ofte give et helt andet liv i højtalerne.
maj 2008
men så må der jo komme en til forstærker til og helt droppe radions forstærker..
kunne det evt. hjælpe at skifte std. højtalerne i forruden ud med nogle disaknter eller ville det være for meget lige i hovedet
aug 2006
Man får dermed alle detaljer i lyden op til ørerne, i stedet for de f.eks ved en fuldtone enhed spiller ind i benet.
maj 2008
det er en golf 2 så de sidder lidt skråt op imod forruden, man kan jo self altid skrue ned for dem.
men kunne radion ikke sagtens trække diskanterne? og evt. de små højtalere i dørene
nu har jeg desuden investeret i sådan en omformer fra high til low indgang
men ved faktisk ikke om forstærkeren har high indgang endnu
men var alligevel i thansen for at købe nye viskere så købte sku lige deres ledningsæt det virker til at være fin kvalitet, med både phono og strøm og remote og div.
aug 2006
Men okay det er da et sted at starte.
Hvad sidder der så monteret af højtalere i bilen?
Gerne hvilken størrelse og hvor de er monteret.
Det er kun en enkelt 4-kanals forstærker du har?
maj 2008
vil ikke ofre mere pådet, da jeg tror forstærkeren har huglevel indgang, som jo mp være nr. 1
der sidder nogle runde 3 vejshøjtalere i døren, tror det er 4" på200watt hver (max) 100 rms
og i instrumentbrættet sidder der de skod std. nogle
bagi sidder der nogle nye xsound 6x9 højtalere på 350 watt rms
og basser ved jeg ikke hvad mærke er men det er 2 8" med stålmembraner
og en enkelt 2000 watt forstærker 4 kanal
aug 2006
Umidlbart så ville jeg nok tage sub plus dem i døren foran og køre over forstærker, og så lade radioen trække dem ved forruden samt hattehylden.
En 4-kanals på 2000w, arrrr... Næppe.
Den er nok på 4x75w eller der omkring når vi snakker RMS
maj 2008
det er sådan set os lige meget hvad forstærkeren leverer :), har hørt den spille på nogle cerwin vega'er rimelig overbevisende, og til mig er det nok
lyder fornuftigt, radioen kan jo nemt spille et par smp diskanter op men dem i hatttehylden er jo gode højtalere hvorfor ikke over forstærkeren? men kan godt se det andet måske giver bedre lyd, gider alligevel ikke spille højt 24/7
det giver bare noget mere kabel trækning
men skal dem i forruden være rene diskanter?
aug 2006
maj 2008
ville være surt at trække 2 ekstra kabler for at finde ud af højtalerene er lort
anlæg uden forstærker udgang