717 visninger
|
Oprettet:
Hvilke(n) forstærker? {{forumTopicSubject}}
Hey BG (:
Jeg har en bil med dette anlæg. Kender ikke de eksakte modeloplysninger, men der er ihvertfald noget at gå ud fra.
Der sidder PT. 2x12" magnat basser i samlet kasse, et sæt Pioneer HT fronthøjttalere og så er der to diskanter oppe ved hver A-stolpe.
Jeg tænker lidt på en to-kanals monoblok og en to eller fire-kanals almindelig forstærker - eller to monoblokke? Til bassen selvfølgelig.
Men det er jo bare nogle tanker jeg har gjort mig.
Som et lille tillægsspørgsmål kunne jeg godt tænke mig nogle nye diskanter, da den i førersiden er stået af, hvad kan anbefales der?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
men 1 monoblok kan sagtens trække 2 subs... uden problemer...
Og man skifter ikke kun diskanterne ... De diskanter er en del af et sæt... Dvs. en del af pioneer sættet... derfor er det en god idé at skifte hele sættet eller få fat i en forhandler og forklare hvilket sæt der sidder i og så bestille de korrekte diskanter til det sæt... medmindre man virkelig har styr på hvad man laver...
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 454
Cody.. Jeg er rimelig ny herinde..
Og jeg har lige set din måde at tiltale andre på.. :
"Der er ikke noget der hedder en 2 kanals monoblok... Hvad fanden tror du MONO står for... 1 kanal...
Hvem fanden siger at han ved mono står for.. ??
Og er det ikke helt ok ikke at vide hvad mono står for ??
Jeg spørg bare..
Istedet for at være kæphøj så vær dog lidt ydmyg og fortæl ham det stille og roligt..
Vi er her for at lære og at lære af andre.. ikke overfalde folk..
Hvilken monoblok ville du tilbyde Nicklossi ?
Vil du lave en fornuftig udredelse af hvad der vil være bedst i dette tilfælde..?
Jeg ville mene det ville være endnu vigtigere at finde ud af om evt. m. toner i de sæt også havde taget skade..
Da det ville være spild af penge at købe nye diskanter hvis m.toner også skulle skiftes..
Og det kan jo blot være en løsledning eller sikring i delefilter der er stået af.. anhængig af model/type selvfølglig..
Jeg ville nok gerne se grejet og bedømme visuelt før jeg ville råde manden..!
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 134 Svar: 518
LAD os nu hjælpe de ny istedet for at nedgøre dem fortsat go søndag
jun 2009
ja der har du sådan set ret... må have haft en dårlig dag for det er ikke første gang jeg har set den misforståelse at folk tror at monoblok kan have mere end 1 kanal...
Rent forstærkermæssigt kan man ikke råde ham da han ikke fortælle hvilke enheder der er tale om.. Kun at det er Magnat... Men nu har magnat jo lavet subwoofer de sidste 20 år Eller sådan noget... ihvertfald længe... og mon ikke de har lavet mere end 1 model...
mit svar omkring hans diskant var også møntet på at man ikke bare lige skiftede en enhed og så virkede det bar igen... Lige der ville jeg nok køre op til en fagmand og finde ud af hvad problemet reelt set var... en fagmand... ikke en sælger...
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Hvor finder man ud af hvilken sub det er, altså hvilken model? Står det på den et sted?
Hvilken diskant det er, der tror jeg det er dem der følger med til mellemtonerne - det er ihvertfald pioneer.
Mit budget er sådan rimelig uden grænser (vil dog helst ikke over 5-6k for en forstærker, da jeg ellers godt kan leve med det som det er)
Mit mål er, at det spiller rent og højt - dog behøver det ikke spille så højt at man ikke kan sidde i bilen.
Har også overvejet, om det ville være en god idé at sætte et sæt kvalitets 6x9 højttalere i hattehylden. Har bare hørt at de ofte er med til at ødelægge lydbilledet - hvad siger folket?
Thomas A
Kan du ''nøjes'' med at se billeder af grejet, eller vil du gerne stå med det i hånden?
jun 2007
Sa skal jeg se på det mandag
jun 2007
jun 2009
Nej hvor har du travl med hvordan jeg skriver hva.... Du må sgu have ondt i røven over noget... og du er vel klar over der findes andre komponenter end dem du lige nævner der?
Nicklossi
6x9" højtalere har den ulempe at de som oftest skal plceres det dummeste sted i hele bilen... Lige i hattehylden... dvs. de er placeret så tæt at stereo ikke er en mulighed... samtidig får du måske endnu værre faseproblemer ved at de spiller op i bagruden osv osv... hvis man endelig skal have baghøjtalere, synes jeg at den originale placering ofte er bedst... hvis altså en placering er i siden på bagdørene eller bagpanelerne... er de placeret ude i siden af hattehylden ja så er det jo lidt ligegyldigt... baghøjtalere har en grim effekt... da alt musik er optaget i stereo og ikke i surround, eller quadrofoni som man reelt set stoppede med i sen 70'erne... Så kan man sige at musikken ikke er "beregnet" til at spille ud af højtalere både foran og bagved... Så ja stereobilledet bliver ødelagt og lydscenen vil blive meget udefinerbar...
På den anden side... hvem siger at hvad der rent musikalsk er korrekt er det som du finder rart at lytte til? Nogle mener at den lyd du hører på et alm provinsdiskotek med højtalere alle vejne er optimalt, så de bryder sig ikke så meget om den rene stereo lyd... Og sådan er vi forskellige... Men få nu fikset dit frontsæt først...
Og du er velkommen til at dele billeder af dit grej med andre end lige Boston Acoustics forhandleren thomas...
jun 2007
"Og du er velkommen til at dele billeder af dit grej med andre end lige Boston Acoustics forhandleren thomas... "
Hvad helvede er det for noget sygt noget at skrive..
forklaring ønskes...
Jeg prøver blot at hjælpe manden..
jun 2009
1: Du er forhandler af Boston Acustics... de er da ikke en hemmelighed vel?
2: Min erfaring siger mig at der ikke existerer en forhandler der ikke er den mindste smule farvet af hvad han selv sælger...
3: Ærlighed er en god ting så manden bør vel vide hvilke mennesker han har med at gøre... Og grunden til han var velkommen til at dele billederne med andre var at så kunne han få flere input end kun dem han fik fra en enkelt forhandler...
4: ja det var flabet skrevet, og kunne være skrevet på en måde der virkede knap så beskyldende...
jun 2007
Man skulle tro du havde en bagtanke
Jeg har ikke i sinde at sælge manden noget..
Men fortælle ham hvilken størrelse han skal bruge..
For ikke at få katten i sækken
Cody"JAN" nu har du lige kvajet dig stort...:
Jeg må rette dig i dine fejlagtige påstande herunder:
"1: Du er forhandler af Boston Acustics... de er da ikke en hemmelighed vel? "
´
Jeg er importør af Boston Acoustic / Celestra/ Select products/ DBLINK/ og nogle andre biltilbehørs ting... Ikke forhandler.
Er ikke en hemlighed men en kendsgerning
Og har trods typer som dig opnået en del ting med mit firma baseret på sandheder i bilstereo øjemed..
Og ikke masse salg udover desken..
Jeg ved godt hvad der sker i branchen og hvor dårlig servicen er derude.
"2: Min erfaring siger mig at der ikke existerer en forhandler der ikke er den mindste smule farvet af hvad han selv sælger..."
Din erfaring..baah folk som dig køber aldrig i butik..
for du for nærig til at betale for god service..
JAN du er snævert synet,, og har aldrig modtaget god kundeservice..
fordi du er for stolt til at tage imod den selv.
For du er typen der er klogest over alle mennesker på jorden,,,
Jeg ved udmærket hvem du er.
Du er en ignorant selvcentreret i....
der ikke har opfundet den dybe tallerken endnu..
Du er typen der påstår at 20 års erfaring i special bilstereo opbygning i million dollar show cars er mindre værd end en kasse øl til en dansk bådbygger fra ørestaden som har bygget lidt her og der hjemme i garagen
Dum smart kan man altid være fordi man har ondt i røven over sin lille p..
"3: Ærlighed er en god ting så manden bør vel vide hvilke mennesker han har med at gøre... Og grunden til han var velkommen til at dele billederne med andre var at så kunne han få flere input end kun dem han fik fra en enkelt forhandler... "
Ja ærlighed er en god ting ... og jeg skal lige love for du ikke er bange for at vise dit sande jeg til folk herinde...
Du har netop vist os alle hvilken syg person du er.. Keder du dig
Og at man nærmere bliver skidt på en hjulpet...
Det har intet at gøre med bilstereo...
det har intet at gøre med noget der er sjovt...
Og er der noget der er sjovt så er det bilstereo..
Og det skal det blive ved at være.. med eller uden dig
Jeg kan bevise overfor dig ved hjælp af de sidste 100 kunder der har handlet hos mig den sidste tid at jeg ikke sælger vare som ikke passer til dem.
Og jeg presser ikke noget ned over hovedet på dem som de gør mange andre steder..
Da man ikke opretholder sit bilstereosalg i mange år på den måde.
Mange butikker i dk kunne lære af det..
Det tror jeg mange forbrugere ville sige ja til..
Og grunden til dette er at jeg ikke er nød til at sælge så og så meget
da jeg har anden indtægt ved siden af
så derfor skal jeg ikke lukke med så og så meget salg i min butik hver måned.
Men det fatter en lille mand som dig ikke aligevel..
For så er der sikkert en lille grøn mand fra mars der har lært mig at lyve om det også..
4: ja det var flabet skrevet, og kunne være skrevet på en måde der virkede knap så beskyldende...
Ja det viser din intelligens... Og du har lige vundet i lotteriet..
Gad vide hvad premien er.. ?
jun 2009
Thomas A
Ok... klart en overreaktion fra din side af der vil jeg mene... PS: 90% af alt udstyr jeg nogensinde har ejet har været købt hos forhandlere I butikken...
Jeg har svaret dig i en PM... jeg ser ingen grund til at fylde emnet her op med mere mudderkast over noget der bunder i en misforståelse og måske et dårligt formuleret indlæg fra min side af...
jun 2009
Siden dette intet har med dig at gøre kunne jeg godt tænke mig at vide hvad fanden du blander dig for??? På den anden side at overholde den simple aftale at lægge diskutionerne bag os var åbenbart for svært for dig... Jeg skriver til Thomas over PM af den simple årsag at der ikke er nogen grund til at smide mere brænde på et bål der er opstået pga. misforståelser...
jun 2007
Cody.
Har læst din PM
Og som jeg skrev så sank jeg ned på dit niveau før jeg udtalte mig.:
Derfor en for dig overreaktion..
Jeg anser ikke dette for misforståelser...
Alle folk kan se hvad du har skrevet..
Bordet fanger...
Tænk for du taler/skriver...
Mit råd til dig fremover..
Døm ikke andre på forhånd..
Regel nummer 1 når du har med mennesker at gøre..
Kast ikke med sten når du selv bor i glashus..
Og skal vi så fremover bruge dette forum til at lære hinanden mere om bilstereo og ikke kaste med mudder bare fordi vi har forskellig elektronik
i bilerne..
Eller skal vi køre den hårde tone ?
Peace
jun 2009
Følg din egen regel... "Døm ikke andre på forhånd.."
Jeg står ved de ting jeg har skrevet... ingen tivl om det... Ikke min fejl de er blevet misforstået på en måde der ikke var hensigten...
Og vær venlig at svare på den PM jeg sendte... Det er for nemt bare at slynge noget ud her når folk ikke har nogen anelse om hvad der er blevet skrevet til dig... Som i den PM jeg sendte er dette heller ikke ment på en måde der skal forstås som mudderkastning...
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
jun 2009
netop... Jeg valgte også at sende en PM for ikke at spamme dit emne til mere end højest nødvendigt... Se hvor godt det gik,.,.
Hvilke(n) forstærker?