Hjælp til nyt navi + stereo. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle, er total amatør med hensyn til auto stereo så jeg håber i har nogle gode forslag til hvad jeg evt. burde kigge på nu jeg overvejer at få smidt nyt anlæg i dytten.
Jeg har en Skoda Octavia RS fra 2003, der er dobbelt DIN så det skal selvfølgelig være sådan en bandit jeg skal have i.
Vil gerne have følgende i:
- Navigation
- Bluetooth
- Mulighed for at afspille MP3
- Gerne en 6,5-7" skærm
- Gerne med grønt display lys.
Jeg har set på flere fede fra blandt andet Pioneer, men, her kommer så spørgsmålene.
1 - Skal der monteres en ekstern GPS antenne for at det kommer til at virke eller sidder sådan evt. indbygget i enheden?
2 - Skal der monteres ekstern mikrofon for at Bluetooth kommer til at virke eller sidder den indbygget i enhenden?
Kort sagt, kan jeg købe en navi enhed, smide den i og så virker det hele eller er der noget jeg skal være opmærksom på ?
//Henrik
jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 32
Når der nu sidder 8 højtalere i bilen, men de skriver anlægget understøtter 4x45Watt vil det så sige jeg kun kan spille på 4 ud af de 8 højtalere eller hvordan skal dette tolkes ?
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
2 - Skal der monteres ekstern mikrofon for at Bluetooth kommer til at virke eller sidder den indbygget i enhenden? - Kommer an på hvilken model man vælger. De fleste har ekstern mikrofon.
Kort sagt, kan jeg købe en navi enhed, smide den i og så virker det hele eller er der noget jeg skal være opmærksom på ?
- Ovenstående og at din ratbetjening og infodisplay ikke længere virker. Der skal tilkøbes ekstra interfaces, til den radio du vælger.
jun 2006
jun 2007
jun 2007
Kan du anbefale et med indbygget mikrofon eller det er måske slet ik at anbefale?
Vil bare gerne undgå der bliver boret for meget (formoder man skruer den mikrofon fast) i bilen. Er glad for den i god original stand.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 414
Monteringen kan sagtens laves pænt uden at bore så meget som et eneste hul.
Det vil være at foretrække at placere din GPS-antenne i forruden eller lige under vinylen i instrumentbordet (så den ikke er synlig). Husk dog at den IKKE må være dækket af metal hvis du monterer den skjult.
Mikrofonen skal helst op og sidde ved kabinelyset/bakspejlet for at opnå den bedste lydkvalitet hos modtager. Også dette kan gøres uden at lave mærker/huller.
Bilen er udstyret med komponent-sæt for og bag. Dvs. det er reelt kun 4 "højttaler-kanaler" men frekvenserne er fordelt på 2 enheder pr. kanal = 8 enheder.
Håber det var fyldestgørende... eller er du meget velkommen til at skrive.
jun 2007
Men hvordan får man mikrofonen op til bakspejlet ? Jeg tænker her på, hvor meget skal pilles ud og sættes i igen for at få den derop uden man kan se ledningen ?
jun 2006
jun 2007
nov 2005
Vores erfaringer har vist at der desværre kan forekomme lidt støj under samtalen når den monteres i A-stolpen. Derudover er det jo noget af en mikrofon (dobbelt mic) at have siddende i A-stolpen. Det anbefales forresten også af Parrot (som producerer Bluetooth-delen i F20) at sætte den i midten :o)
God fornøjelse med
nov 2005
Hvis ikke lige du finder en F20 så kan du evt. kigge efter en F10 og så få den opgraderet rent softwaremæssigt så den bliver stort set identisk med F20...
Måske der var lidt penge at spare :o)
Hjælp til nyt navi + stereo.