{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Henrik
Henrik
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 32

Hjælp til nyt navi + stereo. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle, er total amatør med hensyn til auto stereo så jeg håber i har nogle gode forslag til hvad jeg evt. burde kigge på nu jeg overvejer at få smidt nyt anlæg i dytten.

Jeg har en Skoda Octavia RS fra 2003, der er dobbelt DIN så det skal selvfølgelig være sådan en bandit jeg skal have i.
Vil gerne have følgende i:
- Navigation
- Bluetooth
- Mulighed for at afspille MP3
- Gerne en 6,5-7" skærm
- Gerne med grønt display lys.

Jeg har set på flere fede fra blandt andet Pioneer, men, her kommer så spørgsmålene.

1 - Skal der monteres en ekstern GPS antenne for at det kommer til at virke eller sidder sådan evt. indbygget i enheden?

2 - Skal der monteres ekstern mikrofon for at Bluetooth kommer til at virke eller sidder den indbygget i enhenden?

Kort sagt, kan jeg købe en navi enhed, smide den i og så virker det hele eller er der noget jeg skal være opmærksom på ? smiley

//Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nyt navi + stereo.
  • Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    jun 2007

#1   18. okt 2010 Glemte lige en ting smiley

Når der nu sidder 8 højtalere i bilen, men de skriver anlægget understøtter 4x45Watt vil det så sige jeg kun kan spille på 4 ud af de 8 højtalere eller hvordan skal dette tolkes ? smiley

• #2   18. okt 2010 1 - Skal der monteres en ekstern GPS antenne for at det kommer til at virke eller sidder sådan evt. indbygget i enheden? - Der skal monteres en ekstern GPS antenne, man vil montere i forruden.

2 - Skal der monteres ekstern mikrofon for at Bluetooth kommer til at virke eller sidder den indbygget i enhenden? - Kommer an på hvilken model man vælger. De fleste har ekstern mikrofon.

Kort sagt, kan jeg købe en navi enhed, smide den i og så virker det hele eller er der noget jeg skal være opmærksom på ? smiley
    - Ovenstående og at din ratbetjening og infodisplay ikke længere virker. Der skal tilkøbes ekstra interfaces, til den radio du vælger.

• #3   18. okt 2010 Der sidder ikke 8 højttalere i din bil.. Der sidder 4 højttalere og 4 diskanter. Om det er en form for salgstrick, eller simpel uvidenhed, at de nævner 8 højttare, ved jeg så ikke..

• Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    jun 2007

#4   18. okt 2010 Det er skam min egen uvidenhed, jeg gik bare efter hvor jeg kunne høre lyden komme ud og tænkte "Hey der må være en højtaler" ..... sagde jo jeg intet forstand har på autostereo smiley

• Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    jun 2007

#5   18. okt 2010 Tak for svaret kl.19:29 forresten, kan regne ud at der åbenbart skal monteres en del i form af mikrofon, GPS antenne og evt. andet før det kommer til at spille ordentligt.

Kan du anbefale et med indbygget mikrofon eller det er måske slet ik at anbefale?

Vil bare gerne undgå der bliver boret for meget (formoder man skruer den mikrofon fast) i bilen. smiley Er glad for den i god original stand.

• #6   18. okt 2010 Du skal ganske rigtigt bruge en ekstern mikrofon og GPS-antenne. Begge dele burde dog følge med anlægget.

Monteringen kan sagtens laves pænt uden at bore så meget som et eneste hul.
    Det vil være at foretrække at placere din GPS-antenne i forruden eller lige under vinylen i instrumentbordet (så den ikke er synlig). Husk dog at den IKKE må være dækket af metal hvis du monterer den skjult.
    Mikrofonen skal helst op og sidde ved kabinelyset/bakspejlet for at opnå den bedste lydkvalitet hos modtager. Også dette kan gøres uden at lave mærker/huller.

Bilen er udstyret med komponent-sæt for og bag. Dvs. det er reelt kun 4 "højttaler-kanaler" men frekvenserne er fordelt på 2 enheder pr. kanal = 8 enheder.

Håber det var fyldestgørende... eller er du meget velkommen til at skrive.

• Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    jun 2007

#7   18. okt 2010 Super herligt svar, tak for det smiley Er en del mere positivt indstillet overfor det sålænge der ikke skal bores smiley

Men hvordan får man mikrofonen op til bakspejlet ? Jeg tænker her på, hvor meget skal pilles ud og sættes i igen for at få den derop uden man kan se ledningen ?

• #8   18. okt 2010 Du monter mikrofonen i venstre A-stolpe. med den tilhørende klips.. 5 minutters arbejde og et flot resultat..

• Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    jun 2007

#9   18. okt 2010 Okay super nok, tak for svarende begge 2, vil smutte ud i løbet af ugen og få set om jeg kan finde et godt tilbud smiley

• #10   19. okt 2010 Loftlyset er rimelig nemt at pille ud, stikket til mikrofonen føres op gennem hullet fra loftlyset og ud til forruden. Derfra kan ledningen kan trækkes under himlen/loftet ved at skubbe den op under himlen ude mod forruden. Husk at sørge for at den kommer ind bag den lille kan der er i himlen så ikke den ryger ned og laver en bue ned over forruden... det er jo ikke så smart :o)

Vores erfaringer har vist at der desværre kan forekomme lidt støj under samtalen når den monteres i A-stolpen. Derudover er det jo noget af en mikrofon (dobbelt mic) at have siddende i A-stolpen. Det anbefales forresten også af Parrot (som producerer Bluetooth-delen i F20) at sætte den i midten :o)
    God fornøjelse med

• #11   19. okt 2010 P.s.
    Hvis ikke lige du finder en F20 så kan du evt. kigge efter en F10 og så få den opgraderet rent softwaremæssigt så den bliver stort set identisk med F20...
    Måske der var lidt penge at spare :o)

Kommentér på:
Hjælp til nyt navi + stereo.

Annonce