{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Nissan - ny HU ISO-problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg bliver nødt til at spørge om hjælp, nu hvor jeg langsomt er ved at blive sindssyg over ikke at kunne montere en "radio" i min egen bil.

Bilen er NIssan Almera fra 1998, hvor der tidligere sad en blaupunkt travelpilot cd-afspiller. Den har jeg nu pillet ud, fordi jeg har købt en flip ud 7" dvd/ multimedie-afspiller, som jeg skal ha' i - MEN - jeg kan simpelthen ikke få den til at tænde, selvom jeg har prøvet forskellige variationer i ISO-stikket.

Problemet går egentlig på, at ISO-udgangen fra bilen er af ældre dato, så den "passer" ikke direkte i afspillerens ISO-indgang (det gør den, men alle strømkablerne sidder forkert i forhold til hinanden). Oveni hatten er der 3 separate kabler, som jeg ikke ved, hvad kommer fra/ er til. Der er tale om et rødt, et brunt og et sort/grønt kabel.

Jeg har også lagt nogle billeder op, hvis det overhovedet kan hjælpe.

På forhånd tak,

Christian

http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/mrfriis/IMAG0440.jpg

http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/mrfriis/IMAG0439.jpg

http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/mrfriis/IMAG0438.jpg

http://i1221.photobucket.com/albums/dd466/mrfriis/IMAG0435.jpg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan - ny HU ISO-problemer
  • #1   19. okt 2010 Har du husket at sætte stel til ? Det sidder nemlig ikke i stikket, men skal tages ved monteringbeslagne..

• #2   19. okt 2010 På det ISO-stik du har på billedet:
    Brun= stel.
    Rød (ved siden af orange)= konstant 12V.
    Rød (under brun)=ACC

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#3   19. okt 2010 @ Martin: Stel er det samme som ground ikke (den sorte ledning)? Men det kan være jeg lige skal tjekke den.

Jeg er også lidt i tvivl om ledningen "antenna power" (den blå), hvad den lige skal sluttes til?

• #4   19. okt 2010 Stel/minus/ground er det samme.
    Antenna power er en udgang der bliver aktiveret når din HU tændes. Benyttes til biler med elektrisk antenne, antenne-forstærker, eller til at aktivere en effekt-forstærker....

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#5   19. okt 2010 Tak for svarene Essal. Jeg må prøve at se på kablerne igen. Men jeg er stadig lidt i tvivl om, hvilke kabler der helt grundlæggende er nødvendige at gå fra bil til afspiller. Er ACC'en fx nødvendig?

Der er jo 4 "udgange" fra afspilleren foruden højtaler-ledninger, men derimod 6 eller 7 fra bilen af.

Men fra afspilleren af:

Blå = power antenna = ikke nødvendig at tilslutte (da jeg ingen elektrisk antenne har)
    Gul = battery power? = skal tilsluttes hvilken ledning?
    Sort = ground = skal tilsluttes den brune ledning?
    Rød = ACC = skal tilsluttes hvilken ledning, og skal den tilsluttes?

• #6   19. okt 2010 Christian:
    Blå er ikke nødvendig.

ACC er din tændings-plus, og altså den ledning der bliver aktiveret ved første "hak" i tændingen.
    Den er nødvendig hvis du vil have din HU til at tænde/slukke automatisk.

Ligeså er konstant12V også nødvendig.
    Hvad jeg kan se på billedet af bilens multi-stik, er den eneste ekstra ledning "ILL". Dette er Illumination og kan dæmpe displayet, når lyset i bilen tændes. Er ikke decideret nødvendig.

Du er nødt til at måle, og finde: Stel, konstant-plus, ACC...Så har du de forbindelser der kræves...

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#7   19. okt 2010 Indtil videre siger jeg mange tak for hjælpen, Essal. Men nu spørger jeg dumt: måle?

• #8   19. okt 2010 Velbekommen.
    Ja, altså du er nødt til at måle med et voltmeter (multimeter), eller med en prøvelampe. Farverne på bilens ledninger er ikke en standard, og du kan derfor ikke regne med det, ud fra disse. Så eneste vej frem, er en måling..

Kommentér på:
Nissan - ny HU ISO-problemer

Annonce