985 visninger
|
Oprettet:
HU tænder ikke automatisk {{forumTopicSubject}}
Har skiftet min HU til en pioneer, men den ville ikke starte automatisk. Når der så trykkes tænd, står den default på "tuner" med en frekvens der ikke findes radio på, istedet for at huske min radio kanal eller starte på CD som jeg bruger mest. Farven i displayet husker den heller ikke.
Fik så skiftet selve iso stikket til strøm mm og lodet ledninger ordetnlig på, da det så MEGET udstabilt ud det der var lavet. Men det gav ikke ændringer. Hvis jeg slukker bilen og starter den rimelig hurtigt igen huske den indstilligerne og starter på CD med det nu musiknummer jeg kom fra. Men går der mere end 1min husker den ingen ting.
hjælp!!!!
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 677
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 31 Svar: 332
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 768
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 768
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 713
Grunden til din radio nulstilles er. Når du slukker bilen tager den ALT strømmen fra radioen. Og din radio tror den er blevet pillet ud af bilen = nulstilles.
Ved at bytte om på rød og gul får den tænding plus sammen med kontant strøm.. Så når den får tændinds plus tænder radioen.
Dog skal det siges nogle biler er der ikke tændings plus ved radioen. Der skal man så selv om bag instrument bordet og finde en tændingsplus og trække en ledning op til radioen..
Den måde du nok har koblet det til er
Remote fra bilen til RØD og GUL ledning radio = når du slukker bilen tager den alt strøm fra din radio.
Den rigtige måde det skal kobles sammen er.
Kontant plus fra bilen til RØD radio
Tændings plus fra bilen til GUL radio.
Brug evt en miltimeter til at finde ud af hvilken ledning der er hvad. Find en med konstant strøm sæt den til rød.. sæt tænding på bilen og find den med 12 v på sæt den til gul. osv..
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Takker meget for den fine forklaring. Har et volt meter så det sku nemt lige at måle dem først
HU tænder ikke automatisk