{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.342 visninger | Oprettet:

Hjælp til indstilning af anlæg {{forumTopicSubject}}

Har fået nyt anlæg i bilen, og mangler hjælp til at indstille det.

Det består af
2 x 6x9" Xzound 500W højtalere
Xzound SL1000.4 forstærker
Xzound 12" subwoofer

- kan ikke finde ud af hvordan det skal stå på forstærkeren, nogle der evt kan forklare eller vise en guide eller billede, for har intet fundet indtil videre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til indstilning af anlæg
  • #1   2. dec 2010 Instillinger på din Hu skal alle stå i neutral .
    så skruer du halvt op på din HU og går om og skruger på din forstærker til det lyder okay ommebagfra .

Resten indstilles på din HU ,

• #2   2. dec 2010 For din egen skyld, så tag forbi én der kan gøre det for dig, og få forklaringen samtidig. Det vil for det første gøre at man kan lytte-indstille det, og at du vil få mere ud af det, ved at høre forskellen samtidig...

• #3   2. dec 2010 Theis: Sorry, men nu er der altså en del mere i en ordentlig indstilling, end blot at indstille gain, og "få det til at lyde godt"...

• #4   2. dec 2010 Jeg har Indstillet flere anlæg end du tror , så ved hva jeg snakker om ,

Det som jeg lige har skrevet er den hurtige vej , og det ødelægger intet .

• #5   2. dec 2010 Ja, må finde en der kan indstille det for mig.

• #6   2. dec 2010 jeg har selv indstillet mit eget anlæg... har gjort det om UTALLIGE gange...

men som det står nu er jeg mere end tilfreds... smiley

• #7   2. dec 2010 Theis: Det tvivler jeg nu stærkt på med den udtalelse, men hvor om alt er kan du ikke forklare at man "bare skal skrue til det lyder ordentligt"...

• #8   2. dec 2010 nu kommer jeg med en kommentar folk ikk tør skrive... smiley

det er xzound... du finder ikk ringere lyd.. smiley ej ved ikk om det passer... har faktisk ikk hørt ret meget af det spille... men er nu meget godt tilfreds med mit anlæg fra carsound... smiley

• #9   2. dec 2010 Ja, det er ikke det bedste, men det kan sagtens spille bilen op.

• #10   2. dec 2010 Nikolaj: Du kan sagtens få det til at spille fint nok, til et start-behov.
    Der er mange herinde der er gode til at indstille anlæg, så skriv hvor du er fra, så kan du sikkert finde én der kan hjælpe dig...

• #11   3. dec 2010 kender en som nok kan hjælp mig, så må høre ham ad.

• #12   3. dec 2010 Jeg må være ret enig med Essal, man kan ikke bare indstille et anlæg på den måde som Theis forestiller sig. Der skal meget mere til hvis man virkelig gerne vil indstille et anlæg ordentligt.

• #13   3. dec 2010 Ej nu stopper i fandme , Mit eget og dem jeg har lavet spiller satme godt , og jo den instilling som jeg har skrev er som sagt "DEN HURTUGE VEJ"

DU kan stadig ikk lave Pis til guld , og det er ikk alt du kan indstille så det spiller godt .

Det er da bare at skruge til man synes det lyder ordenligt , sværre er det sku ikk . og man ved jo godt selv hva man synes der lyder godt .

Så Essal AKA Aze jeg ved godt hva jeg snakker om.

• #14   3. dec 2010 Det er vel bare at indstille delefrekvens på forstærkerne så det passer til enhederne. Så 1/2 gain eller deromkring. Resten (balance, fader, diskant, mellemtone, bas o.s.v) skal justeres på HU indtil du er tilfreds.

• #15   3. dec 2010 Sådan justeres forstærkeren
    Brug en CD med god dynamik,
    Skru helt ned for GAIN/Sens.-knappen på forstærkeren, og eventuelle bassboosts og EQ´s
    Stil alle tonekontroller (bas/diskant osv) i neutral position på autoradioen og slå LOUDNESS fra.
    Skru op for volumen på autoradioen, til ca. 80% af fuld styrke (eks. 24 af 30 eller 40 af 50)
    Først justeres front-kanalerne (hvis det er en 2-kanals forstærker, ses der bort fra bagkanalerne og Pkt. 7-8)
    .Hvis forstærkeren har indbygget højpas-filter (HP) til front-kanalerne, anbefales det at stille denne på ca. 80 Hz.
    Skru op for GAIN/Sens.-knappen på forstærkeren til lyden/højttalerne forvrænger en smule.
    Skru lidt ned. Nu er forstærkerens frontkanaler og autoradioen tilpasset hinanden til bedst mulig lyd og dynamik.
    Derefter justeres subwooferens niveau på de eventuelle bagkanaler:
    Hvis forstærkeren har indbygget lavpas-filter (LP) på bagkanalerne anbefales det at stille denne på ca. 70-100Hz.
    Skru op for GAIN/Sens.-knappen på forstærkeren til niveauet fra subwooferen passer til din smag og musikstil.
    Vær opmærksom på at forstærkeren ikke forvrænger! (Dette kan være svært at høre i bassen.)

• #16   3. dec 2010 Theis A
    som du kan se er du helt galt på den..

• #18   6. dec 2010 Theis A - Hvis du påstår at du kan lave en fed lyd i et anlæg ved bare at skrue op på gain, så ska du vidst lige ud og ha åbnet øjnene for hvad man ellers kan indstille.

Hvordan man indstiller har meget at gøre med hvad har man af anlæg i bilen.
    Har man bare en HU med en enkelt sæt line-udgang som kun har bas/diskant indstilling, til et anlæg med fronthøjtaler, baghøjtaler og en sub?
    Kører man aktivt delt på sit frontsæt?
    Har man mulighed for at lave tidskompensering?
    Er der kørt f.eks 3 sæt line-udgang fra HU og om til forstærker med delefilter i HU?
    Har man over hovedet nogen form for DSP i?

Der er enormt mange ting som spiller ind på hvordan man indstiller et anlæg, så hvordan kan du bare indstille et anlæg ved kun at skrue op på forstærker???

I det her tilfælde så tag udgangspunkt i en delefrekvens omkring 60hz imellem sub og dine 6x9", skru din hu op omkring 75-80% styrke, og ellers så har Sebastian faktisk svaret fint for resten der.
    God guide han har fundet til det grundlæggende.

• #19   18. dec 2011 enig med leo p har selv xzound sl1000 4 har smækket 1 farad kondensator i røven den trækker 2 hifonics basser på 500watt rms i 4 ohm og jeg kan næsten ikk sidde i bilen når der er skruet helt op og det kommer helt an på hvad man køber af xzound det er ikk helt ringe alt sammen

Kommentér på:
Hjælp til indstilning af anlæg

Annonce