{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Mangler "trykket" fra mine basser? {{forumTopicSubject}}

lidt mere info : bilen er en copue uden hatte hylde så der er åben til hele bilen.

Batteri : 60 Ah 12 volt
Headunit : Alpine 4 udgange(4*50 watt) + 1 sub udgang
Højtaler (dør) : Alpine Type G (50 watt Rms)
Højtaler (bag) : Alpine Tybe G (90 Watt Rms)
Forstærker : Phoenix gold 4kanals 600watt (kun højtaler i den)
Forstærker : Rockford Fosgate Punch (4*100 Rms watt 2*200 Rms watt)(Til mine 2 sub)
Kondensator : Pyramid kondensator 1,5 farad
Sub : Rockford Fosgate P2 (500 Rms watt mener jeg) 10 tommer
sub : Cerwin Vega (den gamle med 1200 Peak watt) 12 tommer,
Kabinet : RF sub sidder i et kabinet på 21,2 litre hvor der er isat "bas rør" på 2 tommer.
Kabinet : CV sub sidder i et kabinet på 28,3 litre hvor der os er "bass rør"

Ledninger : Plus 35mm, Minus 35 mm, 2 stk Phono kabler fra AU2style de hedder 2-4 RCA, Dør højtaler 1,25 kvadrat, 6*9 1,25 kvadrat, Begge Sub 2,5 kvadrat.


Det bass vi snakker om her smiley Kan sagtens høre bassen kan os mærke lidt tryk altså "håret ligesom blæser" men synes der mangler en del mere lad os sige jeg skrue op på 20volume indstiller det til og spille MAX der når alt så er koblet sammen igen så når jeg rammer 16volume så spiller den MAX bass og kommer den op på de 20volume Spiller højtalerne Max og bassen mister en hel del "tryk" ligesom om den dør eller ik får nok strøm.
Ved normal volume 14 så siger kondensatorens display cirka 12,5V (går ud fra det volt) ved 20vol rammer den 11,2-11,4 og ved 16vol ligger den på 12,3V... så det lyder for mig som om den får for lidt strøm til og kunne trække det?...

Der er jo lidt spørgsmål her:
1: Hvorfor kan jeg ikke skabe mere "Tryk"?
2: Er min kondensator for lille ?
3: Er min forstærkere for lille til og trække begge mine sub? skal jeg have 1 forstærker til hver sub også bruge min RF til højtalerne? Hvor store skal de to andre så være for og kunne trække dem?
4: Er mine kabler forkerte?
5: Er det bedre med Helt lukket kabinet?

håber i kan hjælpe lidt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler "trykket" fra mine basser?
  • #1   16. dec 2010 oprettede det igen hvor jeg har fået mere info

  • #2   16. dec 2010 Jeg hælder ret meget til at din kombination af 2 vidt forskellige sub på en forstærker som også er alt for lille til det er grunden.
    Din forstærker gir altså kun omkring 200w til hver sub, og det er godt nok ikke meget til dem.
    Oven i så har du kombineter en 10" og en 12", af 2 forskellige mærker, men med meget stor sansynlighed givet dem samme signal.
    Enhederne vil ikke komme til at spille ens, og vil med stor sansynlighed udfase (ophæve) hinanden på nogle frekvensområder.
    Prøv evt kun med en af enhederne sluttet til, og se om det giver noget.


  • #3   16. dec 2010 Din RF sub, hvilken version er dette? 2X4 Ohm, eller 2X2 Ohm... Det er meget vigtigt da du ellers belaster et kanalsæt meget mere end du gør det andet hvis ikke det er en 2X4 Ohm version.
    Rockford anbefaler lige knap 40L portet kabinet til sådan en, så dit kabinet på kun 21.2L er alt for lille til enheden. Allerede der har du en stor fejl i din opsætning, da du vil miste utrolig meget effekt ved forkert kabinet opbygning. Du kan se info om din sub her, også med RF's foreslåede kabinetstørrelser.
    http://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2007/5_Subwoofers/P2D410_revA-TS.pdf

    Jeg skal vide lidt mere om din CV subwoofer før jeg kan finde nøjagtige oplysninger på enheden, men jeg er ret sikker på du er helt galt på den med kabinettet til den også.

    Inden man bare smider en enhed i et kabinet så skal man altid undersøge lidt først. Man kan ikke bare tage et hvilket som helst kabinet og så bare smide et refleksrør deri. Det er derfor der normalt følger en manual med til alle enheder...


  • #4   16. dec 2010 Udover det jeg lige har skrevet, så er din forstærker heller ikke lige den kraftigste, og RF subs kræver effekt for at spille seriøst. De har en lav følsomhed, hvilket gør at de kræver mere effekt end enheder med høj følsomhed de gør. "forskellen på rigtig high end, og entry level enheder"

  • #5   16. dec 2010 ... Et par hurtige... Drop den 4 kanals du bruger til subs... Find en 2 kanals... med mere effekt...

    Drop 2 forskellige enheder... An på hvilken enhed der er tale om fra CV ville jeg nok satse på den. dog i korrekt kabinet... Du risikere let at modfase og forskellige frekvensgange ødelægger det lidt...


  • #6   16. dec 2010 Dine kabler er ganske fine.... Og nej en CV enhed arbejder IKKE i et lukket kabinet... ;)..

Kommentér på:
Mangler "trykket" fra mine basser?

Annonce