{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Bass og mærkelig lugt :s {{forumTopicSubject}}

Hey har en Rainbow Amboss "12" 1000 watt som jeg har smidt i sådan en kasse:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4637108332&n=1200267971&pn=1227393611

Har haft bassen vendt både med magneten op ad og ned i kassen men hvergang jeg fyre op for bassen så der godt skrald på kan der godt komme en duft af noget der ved at brænde af :s ? er det fordi bassen slår sig selv eller en forstærker der muligvis ikke kan trække det selv om watt er over bassens ? og indstillingerne er ingen gang skruer halvt op ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bass og mærkelig lugt :s
  • #2   19. dec 2010 hvilken forstærker har du, og hvordan er den justeret?
    Gain er vel ikke skruet op på max, for det giver voldsomme forvrænginger, og det er en bass dræber..
    Det er meget normalt når en bass bliver udsat for tæsk i et stykke tid at de kommer til at blive lidt varme af det. Der går trods alt mange watt igennem dem. Men har du alt for mange watt i røven af den, så kan det godt gå galt. Men såvidt jeg ved, så kan en Amboss klare temmelig mange watt.

• #3   19. dec 2010 Per R Ja det jeg godt klar over og den skulle enlig også gerne være stor nok da de bare anbefaler en 35L kasse smiley

Hartmann, ja men den køre godt nok med 2 forskellige tykkelser ledning i de 2 udgange men kan det ha noget at sige ?? ( kan det vel når jeg tænker over det )???

• #4   19. dec 2010 Hej Kim det er en SoundMagus CLX5000 et eller andet mener jeg det er 1600 Watt MONO og nej indstillingerne står på under halv både i Bass Boost og Gain

• #6   19. dec 2010 Du skal ihvertfald have gode tykke ledninger til bassen, ellers kæmper den for at få vejret... Og gerne minimum 6mm2 gerne mere når det er så mange watt du trækker på den.
    En Amboss, har den ikke to indgange? Så må du jo køre i 2 Ohm, så leverer din forstærker jo lidt mere end 1500 Watt RMS, også selvom det er en Soundmagus. Det er mange Watt på en Amboss...

• #7   19. dec 2010 Er det sådan en. Så er det ihvertfald ikke effekt den får for meget af. Den leverer kun omkring 500 Watt RMS ved 2 Ohm...

• #9   19. dec 2010 Ja det har du ret i jo den har 2 indgange men bassen max watt står jo på 1000 Watt så forstærker kan jo levere flere watt en den kan trække så det burde jo kun være bedre at den ikke bliver presset på max grænsen ? mig der misforstår eller?

• #10   19. dec 2010 Per R

Når du køre selv i Rainbow amboss eller ? smiley hvis ja, hvad har du så haft bedst med lukket eller portet kabinet ? smiley

Ved ikke lige hvad det kabinet jeg har står i af L men da jeg tættede det ene luft hul fik den bedre lyd og ga lidt mere i slag?

• #11   19. dec 2010 Den forstærker kan slet ikke levere flere watt en bassen kan trække.
    Den er opgivet til 820 Watt RMS ved 1 Ohm, men en Amboss er på 2x4Ohm såvidt jeg kan huske, så den trækker kun i 2 Ohm, hvilket er 550Watt RMS. Så det er ikke fordi den får for meget effekt på nogen måde.
    Men et bedre kabinet, og nogen gode kraftige kabler til enheden så vil det nok hjælpe lidt på det.

• #14   19. dec 2010 Ok, kan se det er 2x2Ohm den er på, så hvis du har koblet dem parallelt så kører du 1 Ohm. Er du sikker på det er enheden der lugter lidt? Det kan også være forstærkeren der er lidt vel varm. smiley

• #15   19. dec 2010 Kim heller ikke når den brokoblet ?

Per Når okay lyder som et dejligt sæt op men også dyrt! smiley

• #16   19. dec 2010 Du kan da ikke brokoble en monoblok. smiley

• #17   19. dec 2010 Nej ved ikke lige hvad man kalder det så men du har til at smide 4 ledninger i fra de 2 indgange smiley der + - +- så kan du jo køre de 2 ud/indgange fra bass sammen i de 2 ender på forstærkern så de ikke køre på begge hvis du forstår smiley

• #19   19. dec 2010 Tja det squ ikke helt lidt men held og lykke med projektet skal nok blive godt smiley

• #20   19. dec 2010 Den enste grund til at der er to sæt udgange er for at du har 2 plusser og 2 minusser hvis du kobler to basser på istedet for kun 1. Så kan man trække seperate kabler til hver enkelt enhed. smiley
    Men uanset hvad så leverer forstærkeren ikke nok til at gøre kål på din bass, men få skiftet dine kabler ud fra forstærkeren til enheden, og sørg for de er store nok. Som sagt. min. 6mm2.

• #21   19. dec 2010 Okay vil jeg prøve og mange tak for hjælpen smiley har du en lille ide om en god forstærker som ville kunne køre det ? smiley

Kommentér på:
Bass og mærkelig lugt :s

Annonce