Lys blinker under bass. {{forumTopicSubject}}
Min Sigma har været en del højtalere igennem og forstærkere samt bil batterier og kondensatorer, men med min sidste forstærker af mærket PG som ikke er købt via Thansen da det ikke er af samme kvalittet som fra USA.
Men siden den PG. Forstærker på "Kun" 500 watt spiller den så højt at mine lys blinker og med den tidligere forstærker opleved jeg det ikke, men har så kun 0.5 F kondensator på. Har nu købt en PG 1 F kondensator, da jeg kun så vidt det er muligt vil køre i deres mærke..
Men de PG 6*9 højtalere jeg har købt kan klare fuld styrke og stadig spille rene toner og få det til at virke som om jeg sat bass til og det er kun de 2 som spiller, men så snart min bass kobler sig på blinker lyset..
Kan regne mig frem til jeg skal have større strøm kabler fra batteriet og større Stel kabel for at kunne levere strøm nok og så skal jeg måske have et større batteri da jeg kun har 80 amp batteri i. Hvilket er noget større ind det anbefaled batteri. Min Generator lader som den skal, kan ikke huske hvor meget men fejler ikke noget..
Jeg tænkte på om det ville værre nok at forøge min strømbank ved at sætte større ledninger til puls og minus til min kondensator og videre til min forstærker ??
Eller skal der større bateri på??
NB: Har ikke prøvet at spille med den nye 1 f kondensator, men så vidt jeg har fået forståelsen af så skal man ikke bruge en kodensator som nødløsning til blinkende lys, så den skulle gerne kunne spille uden at blinke med lysende..
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
Det med kondensator er altså ikke den rigtige løsning.
Du har været med i en længere diskution for et par dage siden også
Jeg trækker f.eks en 1100w RMS forstærker til sub, og en 4x75w RMS til front/bag, altså omkring dobbelt så meget til sub som dig, på et 60amp batteri, og har ikke problemer med at lys blinker.
Kondensator er kun på for at subforstærker får det sidste effekt når den er helt ude og vende, men enda uden ku jeg ikke få lyset til at blinke.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 555
Det en kondensator gør er at aflaste batteriet ved at oplade kondensatoren mens der ikke bliver hevet så meget effekt ud (Når der ikke spilles bas) Når der så skal hives en masse effekt ud tager den det fra kondensatoren, så ikke den stjæler effekten direkte fra batteriet.
Men det der undrer mig,???
Er du sikker på du har koblet den kondensator som du har nu rigtigt til ? For den burde kunne supplere den "lille" forstærker
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Det er netop derfor jeg spørge ind til min strømbank..
Jeg har været med i en diskution ja og hver sin holdning til det..
Jeg skal ikke bruge min kondensator til at holde op med at blinkede lys, og på min tidl. forstærker på 1200watt på en billig model, der blinkedmit lys ikke når jeg spilled uden kondensator, men fik da en install. alligevel da det er godt for bassen at der er overskud af strøm.
Det mit spørgsmål går ud på nu er om det ville ændre noget at bruge tykker ledninger??
Jeg ved ikke hva str. der er i nu, men den er da oki tyk måske 1 cm i højden ca. måske lidt mere.. det er ledninger som er trukket af tidl. ejer, men er ved at lave nyt system derfor jeg spørg..
apr 2006
Jeg ved godt at 5090 watt ikke lyder af meget, men min forstærker kosted stadig væk 5000 kr i USA ( der er alt billiger ind i dk inkl.fragt) Dog er prisen uden fragt..
Det er de sygeste 500 watt jeg har prøvet og til træf kan jeg spille fra folk som har et større anlæg. Når de skruer helt op forvrænger deres lyd hvor min lyd spiller rent og klart..
De kan larme mere ind mig, men kan ikke høre hvad der bliver sunget hvor imod mit spiller knald godt og ved fuld styrke kan man stadig høre klare toner osv samt bass..
Der er noget rms watt og billig rms watt. Mine 5 watt fordelt på 4 udgange hvilket kun er 125 watt per udgang sparker altså røv..
så man skal ikke undervudere små watt
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.176
feb 2007
Men som sagt så tror jeg også det vil hjælpe med den nye kondensator.
Men undrer mig stadig den nuværende ik kan følge med.
Også derfor jeg spurgte om den var rigtig tilsluttet.
Men der er jo ikke andet for end at prøve med den nye Kondensator
Og det du siger med de Billige 1200 watt og ingen blinken. Det kan du som sagt ikke regne med hvis det har været en eller anden mega billig pisforstærker, for den har nok ikke haft mange "rigtige" rms watt i sig
apr 2006
http://www.woofersetc.com/p5726/RSD5004--Phoenix-Gold-500-Watt-RSD-4Channel-Amplifier.htmNu koster den 2500kr uden internet rabat..
Dette er så uden højtalere. ved ikke hvad min kosted uden 6*9 højtalerende.
Ja den er ikke så dyr mere faktisk lidt skuffende, men ja sådan er det jo..
okt 2004
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 675
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.176
apr 2006
Jeg vil prøve med en bedere stel til karossen selv om man skulle mene der er god stel forbindelse når den sidder på motoren, men sliver man lidt så skulle den være god igen..
feb 2007
Man plejer da at lave en stel så kort som muligt, og stadig mindst lige så tyk/kraftig som +'eren.
Så hvis din forstærker sidder omme i bagagerummet. Så er det bare at trække stellen hen til hvor f.eks selerne er boltet fast og spænde den ned i der
apr 2006
Har du aldrig hørt om stel skruet fast på motoren?? Min er skruet ned i karos og videre til motor og så til gennerator.. Et tykt Stel kabel..
Det er ikke hjemme lavet, men sådan er min model lavet..
Lys blinker under bass.