navigation 2-din audi A3 2007 {{forumTopicSubject}}
Hej venner.
Jeg har siddet den sidste uges tid og kigget på 2-din navigation-enhed til min audi a3 fra 2007.
Jeg er blevet lidt lun på 2 modeller:
pioneer AVIC-F20BT
jvc KW-NT3
Jeg synes generelt det er MEGET svært at beslutte sig på dette markede.
Jeg kan godt lide jvc'en pga. Aftagelig frontpanel.
Pioneer modellen er bare mere stilren, og har et utrolig lækkert navigations design. (er der andre modeller der er bedere ?).
Jeg er synes at mit budget ligger på ca 10.000 ,- Dog lidt mere, hvis den rigtige model for mig er der :=).
Jeg har primært fokus på:
aftagelig front
lækker navigationsdel
bluetooth med GOD lyd
sd kort til musik.
ipod tilslutning(kan undværes)
Kan i sige noget godt/negativt om begge modeller og prøve at guide mig til at købe en af dem ?.
og det med at sige pioneer, fordi man er pioneer- menneske kan jeg desværre ikke bruge til så meget. Jeg behøver noget konkret at forholde mig til.
på forhånd mange tak.
//Chris
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Stor forståelse for de ting du lægger vægt på, men hvorfor ikke overveje en original navigation (lettere brugt) til sådan en bil, nu du alligevel har et rimeligt budget? Har du tænkt på det?
Jeg har ikke forstand på de to du nævner, men ud fra designet og udseendet alene, ville jeg nok sige Pioneer.
jun 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 650
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 9
Det har jeg faktisk tænkt på. Dog er det uden bluetooth. og dette modul koster alene noget der ligner 5.000 ,- (originalt) hvilket jeg synes er overpris :=). Og så synes jeg egentlig heller ikke at de er så kønne igen.
Men tak for input :=).
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.488
Derudover vil man helt sikkert få nyere kort mv. i en ny ikke original navigation. Det kan opgraderes i den originale, men det koster også.
sep 2003
Er det fordi det er til en A3, at det ikke har det fra starten??
jul 2009
Der er nemlig ikke noget i fra starten, udover en standard 2-din radio.
Jeg har faktisk også lige fundet en model fra kenwood, der ser ganske lovende ud, med garmin navigation og aftagelig front.
http://www.kenwood.eu/products/car/navigation/navigation/DNX9260BT/details/
Dog er der ikke SD indgang, men usb til at smide en usb-pen i. Jeg ved dog at det forringer lyden en smule.
Jeg må kigge lidt mere på sagerne, og høre flere holdninger/meninger :=). Men originalt Audi bliver det desværre ikke, da de er langt bagud prismæssigt i forhold til hvad man får :). (det er vel dyrt at køre med ringe i fronten)
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
Så har du:
GPS
Navigation
Musik afspiller
Video afspiller
Internet
VAGCOM
Bluetooth med telefon support
Mixer
WIFI
Og så selvfølgelig lige alt hvad en Windows 7 kan tilbyde.
Samlet pris, ca 6000-7000 kr, inkl. 7" touchskærm.
sep 2003
jul 2009
Det er i den grad et fedt setup med car-pc løsning. Jeg har før haft det i en ældre polo. Dog er jeg mere interesseret i noget enkelt, hvor jeg også kan tage skærmen af. Og som starter op instant :=).
Car-pc bliver det ikke i denne omgang desværre. men tak for input.
Jeg kigger videre :=).
og ja keenwood'en ser ganske lækker ud og mulighed for DVB-T.
mar 2008
jul 2009
det kan jeg godt se :=). Og har man tiden, er det helt klart at foretrække.
Smid nogle billeder op af dit projekt. Der mangler inspiration til den slags :=).
jun 2009
Følger: 67 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 301
Jeg har denne navigation, og den er meget brugervenlig. dog skal man vidst være lidt opmærksom på, hvordan man lægger musikken ind, på de 2 SDkort der kan tilsluttes.
Jeg har i hvert fald endnu ikke fundet ud af, hvordan man får SD-kortene til at virke... Men jeg er jo også blondine
mar 2008
jul 2009
Haha blondiner har jeg ikke noget imod - jeg er selv en :=).
Men. Den du linker til, har jeg kigget på. Og den kan desværre ikke rigtig noget udover at navigere. Et blåtands-modul koster yderligere 5k og navigationsdelen er slet ikke på niveau som f.eks Pioneer, jvc, kenwood mm.
Ellers tak for dit input :=)
jul 2009
det ser vi frem til:)
navigation 2-din audi A3 2007