{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Patrick c
Patrick c
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12

Er min Sub ødelagt? {{forumTopicSubject}}

Nogle der ved lidt mere om anlæg og sådan noget herinde? der måske kan komme med nogle svar. For er ikke ligefrem selv en haj hvad bilstereo angår..

Problemet er at min subwoofer siger en mærkelig "metallisk klang lyd", eller rasler. Man kan ikke høre det når man sidder i bilen, eller står udenfor men når man åbner bagklappen og står foran subben kan man høre mislyden.. (Og det er selve enheden der siger det)
Det er en Helix competition slxp 12" ---> http://www.astina.dk/12-enhed/helix-competition-spxl-12-p-7920.html?cPath=68_460_904

Der er sat til en Helix SPXL 1000 Competition forstærker ---> http://www.astina.dk/kanals-forstaerker/helix-spxl-1000-competition-sort-p-7645.html?cPath=68_437_886

Har fået afvide at det kan være fordi den ikke er indstillet rigtig!? Kan det være det eller?

Håber der er nogle der kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min Sub ødelagt?
  • #1   27. jan 2011 Nu er det jo svært at forstille dig den lyd du snakker om..

Om det er en raslen som om noget er løs i enheden eller om det lyder som metal imod metal..

Prøv evt fgl.

Når din bass er slukket. Så tryk membramen ind. Den skal køre helt smertefri ind og ud uden nogle mislyde. Lyder det som om den køre metal imod metal = spolen er brændt af.

Lugt til din bass. Snuden godt ned til svingspolen og lugt. Lugter den brændt eller lugter den underligt ? Det er som regl nemt at lugte hvis den er brændt af, selv om den er brændt af kan den stadig godt spille.

Det er umildbart lige de eneste 2 muligheder jeg kan komme på når man ikke selv har hørt lyden og kan bedømme hvor og hvad det kan være.

• #2   27. jan 2011 Pil den ud af kabinettet, og så se at få den belastet så den kan komme i udsvingninger... Så kan du lytte dig frem...

• Patrick c
    Patrick c Tilmeldt:
    dec 2007

#3   27. jan 2011 Okay, det må jeg lige prøve så..
    Så du mener ikke at det kan være fordi den er indstillet forkert?

• #4   27. jan 2011 der kommer ikke metal imod metal lyde hvis den er indstillet forkert smiley medmindre du hører metal musik ( mega dårlig joke )

Gør som Niclas og Dennis siger.. smiley

• #5   27. jan 2011 Hvis den skal være indstillet forkert så skal den være indstillet MEGET forkert. Jeg har indstillet en del basser igennem tiden men aldrig har jeg hørt nogle som lyder metalisk klang eller raslen.

Så skulle det da lige være fordi bassen får så meget at leve af den rammer ud i fuld stroke og dermed laver en metalisk lyd. Umildbart vil jeg sige det lyder usansynligt.

Men jo muligheden kan da forlægge. Laver den "lyden" ved alle lyd styrker eller kun når den får noget at leve af ??

• Patrick c
    Patrick c Tilmeldt:
    dec 2007

#6   27. jan 2011 Nej okay.. det må jeg prøve så smiley
    kan man få repareret subben hvis spolen er brændt af? eller er det helt håbløst? smiley

• #7   27. jan 2011 Hvis den er brændt af, så er den skrot smiley

• Patrick c
    Patrick c Tilmeldt:
    dec 2007

#8   27. jan 2011 nårh okay.. altså den skal ikke arbejde særlig meget før den siger det..

• Patrick c
    Patrick c Tilmeldt:
    dec 2007

#9   27. jan 2011 Damn! så må jeg bare leve med det, hvis den er det smiley

• #10   27. jan 2011 Mikkel - den kan sagtens ramme fuld vandring... Specielt hvis den ikke får effekt nok til at kontrollere den...

• #11   27. jan 2011 Effekten er ikke eneste faktor...

• #12   30. jan 2011 Rolig drenge...

Mikkel P - Det er iorden ikke at have ret hver eneste gang smiley

JesperJ - har du fået de Celestra forstærkere ?

• #13   30. jan 2011 Jesper J - og jeg er bagud :D... Vi ser frem til det hverfald... :D..

Kommentér på:
Er min Sub ødelagt?

Annonce