896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Ang ledningers placering! sorry! :) Ang ledningers placering! sorry! :)

Hey BG.. nu kommer spørgsmålet som 10000 mennesker spørger om hver uge... men har simpelthen ikke kunne finde noget i forummet... Så bær over smiley

Mit spørgsmål er:

Jeg har trukket kabler til forstærker og til tilbage til højtaler.. men hvad er forkert lagt sammen dvs. hvilke ledninger må IKKE ligge sammen?

Venstre side:

3 x phonokabler
1 x remote ledning (ved godt den skal flyttes da den har givet en masse generator støj smiley )
1 x kabel til fronthøjtaler.

Højre side:

1 x + kabel
1 x kabel til fronthøjtaler..

The trunk:

2 x - kabler

takker mange gange for svarene smiley

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang ledningers placering! sorry! :)
  • #1   22. feb 2011 der skal være afstand mellem dit + kabel og højtalerkabel, ellers er der stor risiko for hyletone/støj

• #2   22. feb 2011 strøm ledninger i en side og alt det andet i den anden side
    så går det godt

• #3   22. feb 2011 Hvis du ligger dit +kabel for sig selv, HELT for sig selv, så undgår du den latterlige brummen fra dine højtalere. Det er helt tosset hvis +kabel og phono kabel ligger op af hinanden.

• #4   22. feb 2011 Claus- jamen vil det så sige at det skal over og ligge sammen med phonokablerne i den anden side?

da der er en utålelig hyletone hele tiden når bilen er tændt smiley

• #5   22. feb 2011 Takker for alle svarene smiley så må jeg ud og ligge kablerne lidt om så snart varmen kommer tilbage hehe smiley

• #6   22. feb 2011 Strøm for sig og signaler for sig. Det vil sige at dit plus kabel og din remote skal ligge sammen.

Og dine signalkabler og højtaler kabler trækkes sammen.

Hvilken side de trækkes i kommer meget an på hvor det originale ledningsnet ligger i bilen. Hvis der ligger en masse kabler i højre side er det der man trækker sit strømkabel og det samme gør sig selvfølgelig gældene hvis det er i venstre side der er en masse kabler fra bilen originale ledningsnet.

• #7   22. feb 2011 Freimann... mere udførligt kunne det jo ikke blive skrevet smiley

takker for svaret heh

• #8   22. feb 2011 Hvis du har en utålelig hyletone (Det vi andre kalder generatorstøj) så kig lidt på dit stelkabel, inden du begynder at trække om.

Ingen tvivl om, at man deler strøm og lyd, men det er ikke det samme, som at det giver støj hver gang. Men en dårlig stel, vil altid give støj.

På med en ringsko, af med boltet til en sikkerhedssele holder, skrab alt maling af på karossen, ved stelpunktet og monter den der. Selvfølgelig i en ordentlig tykkelse kabel. Så er problemet nok løst.

Har du en Pioneer radio i, så er det nok den du skal overveje at skifte først. :0)

• #9   22. feb 2011 kan se jeg er fosr sent ude. Men ja som de andre har skrevet. så skal + kabel trækkes i den ene side og de andre i den anden eller i midten

• #10   22. feb 2011 hehe clau godt set smiley

BDOG-- det er skam os gjort inden jeg postede tråden, fordi det problem dukker op når man søger på det i forummet smiley og det er desværre ikke der fejlen ligger smiley havde ellers været dejligt let at lave så..

• #11   22. feb 2011 Har du tjekket at dine kabler ikke krydser/ligger for tæt i bagagerummet?

• #12   22. feb 2011 **BDOG** <-- Hvad er der galt med Pioneers HU's? Jeg har da aldrig haft problemer med mine. Og har heller aldrig hørt at nogen i min omgangskreds har haft problemer med dem? Hehe.

• #13   22. feb 2011 Claus... Har et værre kabelrod deromme smiley kan det gøre et stort udspil da?

• #14   22. feb 2011 Freimann.. den uendelige diskussion omkring Pioneer gider jeg slet ikke gå ind på. Det er et skodmærke, når man snakker forstærkermontering og stelbaner. Derudover er det det mærke jeg nogensinde har ført, der har haft den største reparations %..

• #15   22. feb 2011 mikkel S <-- Hvis dine kabler ligger i en stor dynge viklet ind i hinanden omme i bagagerummet skal du nok lige tage og korte kablerne op og få dem lagt pænt så de ikke krydser hinanden.

Et strømkabel der er viklet op og ligger i en cirkel er jo i principet en spole. Og i og omkring en spole dannes der et magnetfelt som forstyrer strømmens forløb gennem andre kabler der måske ligger i nærheden.

• #16   22. feb 2011 **BDOG** <-- Helt fair at du har den oplevelse med pioneer. Er slet ikke ude på at starte en debat om emnet. Er selv vild med pioneers HU's.

Men har godt nok hørt rygter om de dårlige stelbaner. Men der hvor jeg plejer at købe mit pioneer har jeg 2 års fuld garanti og har de sidste 9 år ikke måttet sende en eneste enhed tilbage. Men jeg har nok bare været heldig eller meget forsigtig og omhyggelig med mine installationer. Hehe.

• #17   22. feb 2011 Nu når vi alligevel er igang, med en pioneer debat der egentlig ikke hører til i det her indlæg, så kan jeg fortælle dig, at jeg selv har været ejer af 2 Pioneer, der begge gik i stykker, udelukkende ved at drive højttalere. Derudover indkøbte jeg 10 Pioneer radioer, for 2 år siden, hvoraf 3 gik i stykker i podiet, inden for de første 2 måneder. 3 kom tilbage fra kunderne defekte og 2 døde under min montering. Det er det eneste mærke radio, jeg i mit liv har brændt af, ved egen montering.

Så jeg er af den overbevisning, at har man en pioneer radio monteret, der aldrig har været gået i stykker, så skal man spille Lotto, for så er heldet da med en.

Men nok om det. :0)

• #18   22. feb 2011 **BDOG** <-- Så må jeg ned og hente en LOTTO kupon i morgen. Jeg kan jo lige nå onsdags LOTTO. Hehe.

• #19   23. feb 2011 Kender desværre ikke nok til Kenwood, til at udtale mig om deres produkter.

• #20   24. apr 2011 hvad med højtaler kabler? har trukket til alle mine højtalere i samme side, dvs, både + og - ligger lige ved siden af hinanden, og der kommer en 'brummen når de spiller er det fordi kablerne skal deles op?

Kommentér på:
Ang ledningers placering! sorry! :)

Annonce